Bukefalos 28 år!

Vad kan man ha istället för bomull i öronen?

J

juli

Min ponny är jätterädd för smällare och raketer! Vi täcker alla fönster och har på radion dessa hemska nätter vid nyår, påsk och valborg men ljudet gå ändå inte att stänga ute. Jag gillar inte att ha bomullstussar i öronen men har sett på någon tråd att det finns annat man kan sätta in. Är det någon som vet var man kan köpa det på internet och vad det heter?
 
Det kan vara smart att ha någon slags huva (typ den som travare har) utanpå öronen så att ponnyn inte kan ruska ur bomullen eller propparna (typ skumgummi eller liknande) ur öronen. De som finns till travarna finns ju även med gummi inuti som stänger ute det mesta.
Hoppas att det löser sig.
 
Jag brukar använda mjölkmaskinsproppar. Finns på bl.a. Granngården och Nordpost. Såg även att de sålde dem på travshoppen! De är gjorda i skummgummi, är väldigt bra storlek på (finns i flera storlekar, brukar använda de som är ungefär 4*6 cm) och är billiga.
 
:idea:Tack för förslagen. Vet någon om var man kan köpa travprylar på internet.
 
Jag vet att det finns många intermetsidor som man kan köpa sådana huvor på men jag ger dig ett par exempel på de jag kommer ihåg just nu, jag skriver här om jag kommer på fler. Vad är det för storlek på ponnyn? Många ställen har bara till häst. Jag vet att Börjes Tingsryd har till häst, Lars Biderman, http://www.bidermans.com har till både a - b ponny och till häst. Hoppas att jag kan hjälpa dig. :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 311
Hundhälsa Jag kommenterade en bild på FB där någon hade köpt massor av raketer. Härligt att se att folk bryr sig om andra än sig själva. :( Jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 652
Senast: Rouise
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 610
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 880
Senast: Phadrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp