Bukefalos 28 år!

Vad kostar hovis?

Sv: Vad kostar hovis?

Det beror på vart du bor samt hovslagare. Min tar 650:- för en rundskoning.
 
Sv: Vad kostar hovis?

"Snittpriset" verkar ligga på runt 1000-lappen.
Det finns hovisar, som är dyrare och det finns de som är billigare. Enklast är väl att ringa runt till de hovisar du har i närområdet och fråga vad de tar för en skoning.
 
Sv: Vad kostar hovis?

Jag betalar 900 kr för varje häst, då ingår allt i den summan. Min hovis är också ansluten till hovlsagarföreningen, vilket jag tycker kan kännas tryggt. Man skall anlita en hovis som kan ge kvitto, i de fall du anlitar en person utan kvitto kan du stå dig helt slätt i de fall något händer under eller efter skoningen som hovslagaren påverkat.

Här har du info om hovslagare i ditt område, sök på det län du tillhör. Sen kan du även lyssna på referenser, även om hovis är ansluten kanske det inte alltid innebär ett bra jobb men i varje fall en viss trygghet.

http://www.hovslagarforeningen.nu/adresser/adress.html
 
Sv: Vad kostar hovis?

han som skor hos oss tar 500:- men min måste ha äggskor fram så jag betalar 600:-
skoning runt om och skor ingår
 

Liknande trådar

Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 735
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Artikel
Hästnyheter En varg har dödat en kalv utanför Orrefors i Kalmar län, nära det konstaterade vargreviret i Kosta i Lessebo kommun.
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Gunnar
·
Anläggning Elpriser och varmvattenbalja Vad kostar elen till en vattenbalja? Baljan är på 60 liter, från Willab. Säg att det är ca 7 grader kallt...
Svar
19
· Visningar
2 044
Senast: Plantan
·
Anläggning är det inte så att vissa kommuner tillåter gödsel direkt på marken eller måste man ha platta/container? och sen undrar jag även hur ofta...
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp