Bukefalos 28 år!

Vad ska vi göra med de stackars männen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ibland lekt lite med frågan, vad skulle hända om det var omöjligt att vara anonym på nätet. Om de män som sitter och vräker ut sitt näthat visste att alla i deras omgivning IRL läste vad de skrev. Att de sedan fick stå till svars inför familj, vänner och arbetsgivare för sina åsikter. Jag tror att mycket av problemet på nätet är just anonymiteten. Att eftersom 'det inte är på riktigt' så kan man vräka ur sig all sin reptilhjärnas dynga. Och av någon anledning så är det ffa män som hatar. Tittar man på Biancas blogg så kan kommentarer att hon borde skaffa sig en högre utbildning och inte sitta och pimpla vin inte jämföras med att du ska knullas av ISIS/Jag hoppas någon hänger dig. Du är för ful och fet för att leva och borde ta livet av dig osv.

Att som idag som offentlig person, ffa kvinna, behöva acceptera grova påhopp ofta av sexuell karaktär tycker inte jag är ok. Jag är motståndare till minskad personlig frihet och integritet, men jag skulle gärna se att polis och domstol fick större befogenheter att spåra IP adresser (herregud om Expo och Expressen kan göra det kan det inte vara för komplicerat för polisen) och sedan åtala personen ifråga för olaga hot, hets mot folkgrupp och liknande. Jag vill se personen som skrivit att kvinnor ska knullas i röven till döds sitta där i domstolen och förklara sina motiv. Jag vill veta om någon i min släkt, en kollega, vän, bekant har de åsikterna för min egen och andra kvinnors säkerhet. Jag vill veta om mannen jag kanske funderar på att ha ett förhållande med, barn, har sådana åsikter om kvinnor.
 
Och jag ser det som att det varierar beroende på situation och inte något konstant.

En mycket liten variation kan finnas, beroende på andra faktorer. Men talar vi om den generella mannen i samhället, så har denne ett ständigt övertag endast pga sitt kön.

Jag tycker, som vanligt när det gäller diskussioner som rör samhällsstrukturer, specifikt kön, att du återigen (med avsikt?) skjuter bredvid målet. Jag antar att det sker för att du inte tror att normer kring kön och patriarkala strukturer existerar.
 
Jag måhända bor på liten ort men har väldigt få rövhattar i min omgivning och i bekantskapskretsen över huvudtaget.
Varför hata män som grupp ??? Hade detta rört kvinnor hade förmodligen det varit ett jäkla liv. Ja jag vet att det finns män som våldtar, slår och förnedrar MEN trots allt är den stora massan hyggliga och trevliga karlar.
Måste säga att jag oftare hör en kvinna tala illa om en kvinna än en man om en kvinna.
Nu är jag varken på Flashback eller några andra liknande forum.
Ja jag är kvinna !
 
Jag måhända bor på liten ort men har väldigt få rövhattar i min omgivning och i bekantskapskretsen över huvudtaget.
Varför hata män som grupp ??? Hade detta rört kvinnor hade förmodligen det varit ett jäkla liv. Ja jag vet att det finns män som våldtar, slår och förnedrar MEN trots allt är den stora massan hyggliga och trevliga karlar.
Måste säga att jag oftare hör en kvinna tala illa om en kvinna än en man om en kvinna.
Nu är jag varken på Flashback eller några andra liknande forum.
Ja jag är kvinna !

Alltså det är ju inget nytt att män hatar kvinnor. Det heter bara "det är synd om männen som blivit sådana" istället för att kalla dom "kvinnohatare".
 
Alltså det är ju inget nytt att män hatar kvinnor. Det heter bara "det är synd om männen som blivit sådana" istället för att kalla dom "kvinnohatare".
Vilka män ?
Eller så är det män som hatar feminister för att feminister hatar män.
 
Vilka män ?
Eller så är det män som hatar feminister för att feminister hatar män.


Vilka män som hatar kvinnor? Trollar du igen?

Här har du lite länkar att läsa.
"Misogyny (/mɪˈsɒdʒɪni/) is the hatred of, contempt for, or prejudice against women or girls. Misogyny is manifest in numerous ways, including social exclusion, sex discrimination, hostility, androcentrism, patriarchy, male privilege, belittling of women, violence against women, and sexual objectification.[1][2] Misogyny can be found within sacred texts of religions, mythologies, and Western philosophies.[1][3] "
 
Jag måhända bor på liten ort men har väldigt få rövhattar i min omgivning och i bekantskapskretsen över huvudtaget.
Varför hata män som grupp ??? Hade detta rört kvinnor hade förmodligen det varit ett jäkla liv. Ja jag vet att det finns män som våldtar, slår och förnedrar MEN trots allt är den stora massan hyggliga och trevliga karlar.
Måste säga att jag oftare hör en kvinna tala illa om en kvinna än en man om en kvinna.
Nu är jag varken på Flashback eller några andra liknande forum.
Ja jag är kvinna !

Om du läser från början bör du inse att det är ett specifikt fenomen som diskuteras. Inte skitsnack i allmänhet utan hot om våldtäkt och andra obsceniteter. Det är sällan en kvinna påpekar att någon har fått för lite kuk eller tycker att en annan borde bli sönderknullad av ”skäggbarn”.
 
Det är väl möjligt och till och med troligt att man på något sätt hatar eller starkt ogillar kvinnor om man konstant uttalar sig negativt, nedlåtande och hatiskt om kvinnor som grupp men det blir fortfarande bara en gissning eller tolkning. Säger man rakt ut att man hatar X så blir det inte direkt en tolkningsfråga.
 
Det är väl möjligt och till och med troligt att man på något sätt hatar eller starkt ogillar kvinnor om man konstant uttalar sig negativt, nedlåtande och hatiskt om kvinnor som grupp men det blir fortfarande bara en gissning eller tolkning. Säger man rakt ut att man hatar X så blir det inte direkt en tolkningsfråga.
Fast om jag säger att jag hatar regn, så betyder ju det inte direkt mer än att jag inte gillar att det regnar (just vid detta tillfälle). Så det finns ett tolkningsutrymme även när man uttrycker att man hatar.
 
Jag undrar hur många kvinnor som sitter ovetande om sin manliga partners beteende och verkliga åsikter. Det måste vara tusentals.

Har en rätt stark känsla av att de män som lever som partners med starkt feministiska kvinnor vet precis var deras kvinnliga partner står, och vad de tycker. Sådär i motsats.
 
Jag undrar hur många kvinnor som sitter ovetande om sin manliga partners beteende och verkliga åsikter. Det måste vara tusentals.

Har en rätt stark känsla av att de män som lever som partners med starkt feministiska kvinnor vet precis var deras kvinnliga partner står, och vad de tycker. Sådär i motsats.

Frågan om dom vet att dom "hatar män". Alltså indirekt hatar dom honom också...
 
Frågan om dom vet att dom "hatar män". Alltså indirekt hatar dom honom också...

Jag har faktiskt inte sett någon uttrycka det på det viset, inte här i alla fall. Däremot att de ogillar "män i grupp" och patriarkatet och vad det representerar... här på Buke är det ju dessutom flera användare som skriver att de delar trådarna, eller innehållet i dem, med sina partners.

Hur som helst går det inte att jämföra rakt av, helt enkelt på grund av den våldsamma och väldigt otäcka sida kvinnohatet bland män visar. Har du överhuvudtaget läst de kommentarer som delas på bland annat Linneas sida?
Det förekommer överallt, hela tiden. Det är liksom inte någonting som drabbar bara henne.
 
Jag har faktiskt inte sett någon uttrycka det på det viset, inte här i alla fall. Däremot att de ogillar "män i grupp" och patriarkatet och vad det representerar... här på Buke är det ju dessutom flera användare som skriver att de delar trådarna, eller innehållet i dem, med sina partners.

Hur som helst går det inte att jämföra rakt av, helt enkelt på grund av den våldsamma och väldigt otäcka sida kvinnohatet bland män visar. Har du överhuvudtaget läst de kommentarer som delas på bland annat Linneas sida?
Det förekommer överallt, hela tiden. Det är liksom inte någonting som drabbar bara henne.

Läste lite på https://www.instagram.com/assholesonline/
Hur stor andel av alla män är det som skriver såna inlägg till kvinnor ?
 
Jag undrar hur många kvinnor som sitter ovetande om sin manliga partners beteende och verkliga åsikter. Det måste vara tusentals.

Har en rätt stark känsla av att de män som lever som partners med starkt feministiska kvinnor vet precis var deras kvinnliga partner står, och vad de tycker. Sådär i motsats.
Det tänker jag på ibland. När män är sviniga mot kvinnor, mig eller någon annan. Och jag vet att den mannen lever med en kvinna. Vad tror hon om hurdan han är tex mot kvinnligaa meningsmotståndare? Och vad vet vi om den man vi lever med, på den punkten?
 
J
Det tänker jag på ibland. När män är sviniga mot kvinnor, mig eller någon annan. Och jag vet att den mannen lever med en kvinna. Vad tror hon om hurdan han är tex mot kvinnligaa meningsmotståndare? Och vad vet vi om den man vi lever med, på den punkten?
Jag har en hyfsat nära släkting som delat en hel del både rasistiska och misogyna grejer på facebook, bland annat. Skulle inte förvåna mig ett dugg om han är en sådan som skulle vara riktig otrevlig mot kvinnor online. Han är olycklig i sin livssituation, men lever med en kvinnlig partner.
Jag har ingen aning om hur det går för dem eftersom jag vågar vägra kontakt... men ja.... jag undrar också vad hon tycker och tänker om det han delat och förmodligen fortfarande delar. Om hon vet hur bitter och elak han kan vara.
 
Fast om jag säger att jag hatar regn, så betyder ju det inte direkt mer än att jag inte gillar att det regnar (just vid detta tillfälle). Så det finns ett tolkningsutrymme även när man uttrycker att man hatar.
Man kan uttrycka en känsla i ett ögonblick det håller jag med om men det beror på kontext och uttrycker man det så som vissa har gjort det i den här tråden så blir det svårt att tolka det som något annat än just att man "hatar män".
 
Man kan uttrycka en känsla i ett ögonblick det håller jag med om men det beror på kontext och uttrycker man det så som vissa har gjort det i den här tråden så blir det svårt att tolka det som något annat än just att man "hatar män".
Då får väl folk tolka det så då.

Det är ju det här underliga att män som misshandlar, våldtar och kränker kvinnor inte får frågan om de hatar kvinnor. Men kvinnor som tar ton mot mäns gräsligheter mot kvinnor (och mot varandra och mot planeten) påstås hata män.

Alltså ser manshat ut just så: kritik mot maskulinitetens många avarter. Det är helt lugnt för min del om du kallar mig manshatare, under de omständigheterna. Snudd på en komplimang, faktiskt.

Att mäns kvinnohat samtidigt går dig förbi, kan jag inte göra något åt.
 
Jag har helt seriöst fått till mig att ”nej men du är ju inte en riktig feminist. Feminister hatar ju alla män och du har en manlig partner”. Av män alltså. Som vidmakthåller den här ”manshatarbilden” av feminism genom att vägra vidga sin syn på vad feminism är.
 
Jag har helt seriöst fått till mig att ”nej men du är ju inte en riktig feminist. Feminister hatar ju alla män och du har en manlig partner”. Av män alltså. Som vidmakthåller den här ”manshatarbilden” av feminism genom att vägra vidga sin syn på vad feminism är.
Varje år dödas 13 kvinnor av Sverige av män de har eller har haft en relation med. Hur mycket misshandel och sexbrott kvinnor råkar ut för orkar jag inte leta upp just nu.

I det läget verkar det himla bekvämt att diskutera manshat i stället för kvinnohat, trots att det är kvinnohatet som ger sådant kraftigt avtryck. För att flytta fokus från det verkliga problemet. Eller som här i tråden: ”men oj, är det verkligen många män som gör sådär? Drabbar det även de schysta killarna dvs jag är en jätteschyst kille?”
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp