Vad ska vi ha för bil?

Lånar tråden jag också
+ @lil-sis

Vad är för/nackdelarna med skoda superb?
Vi behöver plats gör liten mim-bur, barnvagn, en framåtvänd barnstol och en bakvänd samt gärna inte behöva sitta som ihopvikta makaroner. Får vi plats? :D

Alltså när man sätter sig i baksätet på en Skoda Superb börjar man typ asgarva, det är löjligt mycket plats. Min mamma och jag är båda 165 cm och när jag satt i förarsätet kunde hon sitta i baksätet med utsträckta ben :laugh:

Allt det du räknar upp skulle utan problem få plats i vår Octavia, och Superben är som sagt större ;)

När vi skulle köpa får Skoda läste jag något test från en biltidning där det stod att den enda större nackdelen är skrytfaktorn på garageuppfarten :p Är det familjebil man är ute efter så håller jag nog med :)
 
Alltså när man sätter sig i baksätet på en Skoda Superb börjar man typ asgarva, det är löjligt mycket plats. Min mamma och jag är båda 165 cm och när jag satt i förarsätet kunde hon sitta i baksätet med utsträckta ben :laugh:

Allt det du räknar upp skulle utan problem få plats i vår Octavia, och Superben är som sagt större ;)

När vi skulle köpa får Skoda läste jag något test från en biltidning där det stod att den enda större nackdelen är skrytfaktorn på garageuppfarten :p Är det familjebil man är ute efter så håller jag nog med :)

Haha såpass. Låter iof rätt lovande då jag helst vill ha samma bil ett par år när vi ändå ska köpa en rätt ny och (vi hoppas) att det blir ett barn till och det borde också få plats då. Skrytfaktorn vägs upp av den lilla fula Opel corsan :angel: Blir nog att släpa med sambon och titta på ett par. Han pratade lite om Opel insignia (men den ser liten ut i baksätet och är sådär till Opel) eller passat så vi får väl se :p
 
Lånar tråden jag också
+ @lil-sis

Vad är för/nackdelarna med skoda superb?
Vi behöver plats gör liten mim-bur, barnvagn, en framåtvänd barnstol och en bakvänd samt gärna inte behöva sitta som ihopvikta makaroner. Får vi plats? :D

Ja.
Vi har Artfex small och barnvagn bak. (Hade mim förut.) Bilbarnstol bak. Snart flyttar vi nog fram den och sätter babyskyddet bak. Båda får plats på högersidan pga löjligt mycket plats i bilen. Min man är nästan 190 lång och det kan sitta en minst lila lång person bakom honom när han kör. Inga problem att sitta fem fullstora vuxna i bilen i 100 mil om barnstolen är borta.

Vi kan åka hela familjen, inklusive hundarna, på roadtrip och få plats med allt som vi kan tänkas behöva i bilen. Resväskor, skötväska, handväska, hundarnas mat och packning,
 
Vår senaste Subba rasade 3 veckor efter inköp. Men den hade gått typ 24.000 mil.

Annars var den fin.

Den jag hittat har gått 400mil :D
Så bådar ju gott!

Ska nog kika på den iaf! Läskigt då jag inte har ngn kunnig med mig som sist jag köpte bil, 2008 :D
 
Onödigt dyra både att köpa och att äga. Jag har inte gillat körupplevelsen alls i de jag kört. Inte värda pengarna, helt enkelt :) Men det finns ju massor av människor som älskar Subaru så det är ju helt klart en smaksak, men för mig finns det inte på kartan.

Ja de är ju tex ganska stumma att köra (vilket jag gillar) om man tex jämför med Volvo som många gillar men i mitt tycke är alldeles för mjuka och sävliga i chassit och dämpning och driftar omkring istället för att att sitta där jag satt den.
Volvo älskare kallar det komfort och jag mardröm ;)
Dyra att äga håller jag dock inte med om men det beror på vad man jämför med.
Sen är körupplevelsen väldigt olika på de nya bilarna, Vi märker stor skillnad på den nya vi har nu mot den gamla vi hade som bara var 2.5 år gammal och den nya har fått många trevliga förbättringar i körupplevelsen .
Det är tur att det finns många olika bilar för att passa olika tycke, smak och plånbok :)
 
Fiat Freemont känner jag två stycken som har. Den ena har tydligen i efterhand kommit på att den är extremt dyr i skatt och kommer därför sälja. Skatten ligger på ca 12.000 kr/år (diesel).
Själv tycker jag att den är väldigt plastig i inredningen och bara det skulle göra att jag inte skulle välja den.
 
Ska provköra subarun i morgon :nailbiting: aldrig provkört ngn bil förut, haft nuvarande bilen länge och den provkörde en kompis ;)
Nu ska jag provköra titta o klämma helt själv!

Den är i princip ny, så kikar mest på hur den känns att köra o vad den har för historia (kollat carfax och har några frågor)

Läskigt!
 
Ni som har/har haft superb och då haft barnvagn och hundbur i bagaget. Vad har ni haft för bur och hur stor? Och till hur stor hund? Och vad för vagn?

Vi tittade på en i helgen och konstaterade att bagaget nog är något längre än i vår v70 men smalare och så är ju bagageluckan sluttande.
Vi har två mellanpudlar och deras bur tar i dagsläget upp halva bagaget och sen har vi en easywalker mosey som ligger lite på sniskan bredvid.
 
Ni som har/har haft superb och då haft barnvagn och hundbur i bagaget. Vad har ni haft för bur och hur stor? Och till hur stor hund? Och vad för vagn?

Vi tittade på en i helgen och konstaterade att bagaget nog är något längre än i vår v70 men smalare och så är ju bagageluckan sluttande.
Vi har två mellanpudlar och deras bur tar i dagsläget upp halva bagaget och sen har vi en easywalker mosey som ligger lite på sniskan bredvid.

Först en mim variocage single xl (70 cm bred) men den var onödigt stor för två dvärgpinnar, så nu har vi en artfex small. Vagnarna har vi oftast stående bredvid, vår baby jogger city elite (3 hjul) får plats liggande bredvid nya buren.
 
Först en mim variocage single xl (70 cm bred) men den var onödigt stor för två dvärgpinnar, så nu har vi en artfex small. Vagnarna har vi oftast stående bredvid, vår baby jogger city elite (3 hjul) får plats liggande bredvid nya buren.
Med att vagnen är stående bredvid, menar du på högkant då? Eller att du bara kör in den på längden?
Men det funkade även med vagnen och mim-buren?
 
Med att vagnen är stående bredvid, menar du på högkant då? Eller att du bara kör in den på längden?
Men det funkade även med vagnen och mim-buren?

De står på högkant, den största vagnen (i'coo peak air, fyra hjul) behövde ta av ett hjul för att få plats bredvid mim-buren. Har inte testat den bredvid nya buren.
 
De står på högkant, den största vagnen (i'coo peak air, fyra hjul) behövde ta av ett hjul för att få plats bredvid mim-buren. Har inte testat den bredvid nya buren.
Det verkar ju helt klart lovande!:up:
Jag blev helt överväldigad av utrymmet invändigt. Förstår inte hur V70 kan vara så trång när den ser så stor ut:arghh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 503
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 747
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·
Fordon Har en Audi A4 -09 som jag älskar! Den har allt och mer därtill, skön att köra, säker på vägen, och drar väldigt lite. Kanonbra...
2
Svar
20
· Visningar
1 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp