Vad skriver man på anmälningen? (ägare)

Fossing

Trådstartare
Har en ponny som är uppklassad till stor häst nyligen (idag :D). Vi ska bara tävla lokalt än så länge och med andra ord behöver jag inte hans ponnylicens. Jag har köpt honom nyligen och inte ännu anmält ägarbyte till licensen. Det känns ganska mycket som att kasta pengarna i sjön med att betala trehundra kronor för att få en ny plastbit som jag ändå inte kommer visa upp för nån. Pratade med kansliet och de sa att "ja, du BEHÖVER ju inte, det kommer ju inte hända nåt, men vi skulle ju uppskatta om du gjorde det"... Klart de skulle uppskatta om jag gav dem 300 kr :smirk:
I alla fall, min fråga lyder: på anmälningsblanketten till tävlingen, skriver jag mig själv som ägare eller den ägaren som står på licensen?

Jag har naturligtvis anmält ägarbyte till avelsföreningen.
 
Sv: Vad skriver man på anmälningen? (ägare)

Om det bara är lokaltävling så kommer de ju inte behöva licensen alls, så om du vill kan du helt sonika strunta i att skriva hästens licensnummer, alltså styrka ett streck i den rutan och sedan skriva ditt namn som ägare.

Även om du vill skriva hästens licensnummer så fyll i ditt namn som ägare. Dock är ju mycket automatiserat nu med internetanmälningar och så, så därför är det risk att det änå blir förra ägaren som står som ägare om du fyller i licensnumret.

Är du med?:)
 
Sv: Vad skriver man på anmälningen? (ägare)

Japp, så jag låtsas helt sonika att han inte har nån licens? Så blir det inga missförstånd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp