Vad skulle du vilja bo i Göteborg?

Annan adress som jag inte hade tackat nej till: Carlandersplatsen.

DSC03990.JPG

Jag bodde tidigare på Gyllenkrooksgatan, alldeles intill parken vid sjukhuset - jättemysigt område.
 
Vad många intressanta svar..
En följdfråga. Rider ni? Isf var? Eller har ni häst inhyrd eller eget stall. Vilket håll är finast hästmiljö?
Jag tycker att söderut från Gbg sett har bäst stall. Både vad gäller hagar, servicenivåer osv. Billdal, Lindome, Kungsbacka eller Onsala tex. De två senare dock inte 031-området. Jag har valt att bo nära hästar och hav, men tvingas därför pendla till jobb. Balansgång det där.
 
Bor i Högsbo och vill aldrig flytta härifrån! Nära till (bra) kommunikationer, barnvänligt, nära naturområden. Att det även går snabbt att åka till Järntorget och promenera till Majorna är också något jag gillar. Mysigt Ica där de alltid tar in varorna en ber om :D och bra vårdcentral!

Har bott i Johanneberg (nära Korsvägen) vilket jag tyckte var vidrigt. Som att bo i ett enda stort evenemang. Extremt opersonligt. Bodde en kort stund i Majorna också vilket jag inte heller gillade så värst mycket. Dålig kommunikation och en ganska skitnödig stämning (obs jag lägger in jättemycket egna åsikter och fördomar om folk här).

Nä. Högsbo 4-ever :heart Jag, min sambo och våra bästisar funderar faktiskt på att tatuera in Högsbo för att vi älskar det så mycket, haha. Småbarnsföräldrargäng-tatueringen! *typiskt coolt*
 
Men ja, Högsbo är bra alltså @Stalone :love:

Det är dock vääääldigt viktig vilket postnummer en har och om en bor på rätt eller fel sida gränsen till Flatås. Det är liksom inte okej att ha postadress V.Frölunda :D
 
Jag bor i Frölunda, trivs rätt så bra. Skönt att bo i en blandning mellan studenter, pensionärer och nyanlända, känns som bra integration och sammanhållning i området. Gillar också att bo precis bredvid simhallen och promenadområden.
Men mest bor jag väl här då jag har hästen utanför Lindome, och är en evig student så bor i studentlägenhet.

Men om jag inte skulle haft häst skulle jag kunna tänka mig att bo i kring Masthuggstorget, bra läge och lagom ruffigt. Drömmer dock ofta om de där ihopsatta trähusen som visades tidigare i tråden, när jag åker förbi där med spårvagnen så försöker jag alltid komma fram till i vilket av dom jag skulle vilja bo.
Slumpvis valt ställe i Majorna vore också helt okej. :)

Men annars är drömmen att bo i Lindome.
 
Men om jag inte skulle haft häst skulle jag kunna tänka mig att bo i kring Masthuggstorget, bra läge och lagom ruffigt. Drömmer dock ofta om de där ihopsatta trähusen som visades tidigare i tråden, när jag åker förbi där med spårvagnen så försöker jag alltid komma fram till i vilket av dom jag skulle vilja bo.
Slumpvis valt ställe i Majorna vore också helt okej. :)

Men annars är drömmen att bo i Lindome.
Jag tänker att du är en sådan person (på ett bra sätt) som skulle gilla gamla masthugget! Det är väldigt bohemiskt (tycker jag) lite slitigt, inte så sönderrenoverat på de allra flesta ställena och väldigt fint :)

Och så blir jag såklart nyfiken på vart någon vill bo i Lindome :D (jag kan typ komma på två ställen som känns beboeligt och som fortfarande är en del av Lindome :o :D)
 
Jag tänker att du är en sådan person (på ett bra sätt) som skulle gilla gamla masthugget! Det är väldigt bohemiskt (tycker jag) lite slitigt, inte så sönderrenoverat på de allra flesta ställena och väldigt fint :)

Och så blir jag såklart nyfiken på vart någon vill bo i Lindome :D (jag kan typ komma på två ställen som känns beboeligt och som fortfarande är en del av Lindome :o :D)
Ja, där skulle jag kunna trivas. Hänger där emellanåt. :)

Är nog mer utanför centrum i Lindome jag skulle vilja bo, hitta någon stuga någonstans. :)
Men kan också tänka mig en lägenhet vid bageriet om jag skulle bli erbjuden. :)
 
Ja, och gamla volvos som är ute och sladdar utefter grusvägarna. Men ja, jag är från en norrländsk småstad, jag är van. ;)
Då kan du ju utan problem flytta upp till Ranered! Där uppe är det så fint! Men backen dit upp på vintern är mer än många kan hantera - men det borde ju inte vara något problem för dig tänker jag om du är van vid Norrland :D
 
Då kan du ju utan problem flytta upp till Ranered! Där uppe är det så fint! Men backen dit upp på vintern är mer än många kan hantera - men det borde ju inte vara något problem för dig tänker jag om du är van vid Norrland :D
Tror jag varit där och köpt hö någon gång eller något sånt, där kan jag iaf tänka mig att bo. :)
 
Epa fins i Lindome centrum på helger och lov:D.

Utanför Göteborg föredrar jag runt Lindome och in mot Inseros eller Älvsåker.
På rätt ställe av dessa byar finns massa ridvägar och inte långt ifrån en massa duktiga tränare och annat duktigt hästfolk nackdelen är om en häst ska sättas igång efter skada och inte får klättrare:D.
Vill någon komma ännu närmare tränare så är där Annerberg och Kungsbacka möts bättre val (skrittavstånd till många tränare) men då längre till bra ridvägar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 257
Senast: Rugge
·
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 662
Senast: kolblakkur
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: Karfitsa
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
615
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp