Vad skulle du vilja bo i Göteborg?

Det var grymt att ha butik i huset. Fast sjukt irriterande när folk band sina hundar utanför så att de stod och skällde.
Jag uppskattade läget väldigt mycket när jag gick mellan skolan och spårvagnen :D och bageriet som låg vid hållplatsen var himla bra! Gillade liksom att det fanns så mycket olika grejer däromkring, vilket jag tycket saknas numera. Nu känns det mer hipster och inte lika mycket som en ”stad i staden” med lokala handlare på samma sätt (jag kan typ bara förlika mig med tillkomsten av Marmelad, resten av utvecklingen är mer tveksam :D )
 
Jag uppskattade läget väldigt mycket när jag gick mellan skolan och spårvagnen :D och bageriet som låg vid hållplatsen var himla bra! Gillade liksom att det fanns så mycket olika grejer däromkring, vilket jag tycket saknas numera. Nu känns det mer hipster och inte lika mycket som en ”stad i staden” med lokala handlare på samma sätt (jag kan typ bara förlika mig med tillkomsten av Marmelad, resten av utvecklingen är mer tveksam :D )
Ja, runt Mariaplan var det väldigt mycket stad i staden. Det gillade jag också.

När jag flyttade därifrån insåg jag dock vilken välsignelse det var att inte längre ha spårvagnarna utanför fönstret. Jäklar vilket väsen de förde.

Bodde ni också i Effkås-huset alltså?
 
Ja, runt Mariaplan var det väldigt mycket stad i staden. Det gillade jag också.

När jag flyttade därifrån insåg jag dock vilken välsignelse det var att inte längre ha spårvagnarna utanför fönstret. Jäklar vilket väsen de förde.

Bodde ni också i Effkås-huset alltså?
Haha när vi flyttade så hade jag grava sömnproblem! Vi bodde nere vid vagnhallen ett tag och sen vid Majvallen (men jag gick på Kungsladugårdsskolan så ja, var ju alltid runt Mariaplan). Så när det inte längre gick spårvagnar med regelbundna intervaller kunde jag inte somna :o Blev mycket bättre sen när vi flyttade vidare och hamnade så jag hör både tåg och flyg :D (undrar om jag borde reda ut detta barmdomstrauma hos en psykolog?!?)
 
Haha när vi flyttade så hade jag grava sömnproblem! Vi bodde nere vid vagnhallen ett tag och sen vid Majvallen (men jag gick på Kungsladugårdsskolan så ja, var ju alltid runt Mariaplan). Så när det inte längre gick spårvagnar med regelbundna intervaller kunde jag inte somna :o Blev mycket bättre sen när vi flyttade vidare och hamnade så jag hör både tåg och flyg :D (undrar om jag borde reda ut detta barmdomstrauma hos en psykolog?!?)
Aha, det är därför du verkar så störd :angel:

Ner mot vagnhallen, alltså Ostindiegatan? Där är ju många jättefina landshövdingehus.
 
Tycker helt klart östra göteborg är bäst att bo i, nära till allting, man kan gå till stan och man kan gå upp i skogen om man vill. Tyst och lugnt är det dessutom också.
 
Haha när vi flyttade så hade jag grava sömnproblem! Vi bodde nere vid vagnhallen ett tag och sen vid Majvallen (men jag gick på Kungsladugårdsskolan så ja, var ju alltid runt Mariaplan). Så när det inte längre gick spårvagnar med regelbundna intervaller kunde jag inte somna :o Blev mycket bättre sen när vi flyttade vidare och hamnade så jag hör både tåg och flyg :D (undrar om jag borde reda ut detta barmdomstrauma hos en psykolog?!?)

Sådär har ju jag det vid Marklandsgatan. Flera linjer liksom, jag kan aldrig sova första natten borta!
 
Jag har bott i skår i fem år, kände mig alltid lite smutsig och dåligt klädd haha, men delsjöområdet var trevligt! Kidsen där var så sjukt konforma dessutom, såg en med emostil som bodde där EN gång... Så dit vill jag inte igen! Nu bor jag jättenära härlanda fängelse istället, mkt trevligare även fast det kanske hade varit fint med ännu närmare till diverse restauranger osv! Majorna tycker jag är aslångt bort, tar alltid en evighet att åka spårvagn och typ ingen bor nära vagnarna heller. Till stigbergstorget är det dock okej! Gillar gamlestaden, belleveu och gamla Kville :). Skulle jag bo i hus ngn gång så gärna tolltorpsdalen eller typ områden nära östra sjukhuset, vet dock inte riktigt vad det heter
 
Haha kul att vi har liknande planer :D När det är dags för skola för vår dotter så är det hejdå nya Kville och hej Fiskebäck eller Hovås! Ingen skola på Hisingen verkar bra.

Jorå, visst finns det bra skolor här på Hisingen! :) Men i närområdet tror jag inte det finns någon jag är intresserad av i alla fall :)
Sen handlar det nog mycket om att jag nog helst inte vill jobba där eventuellt barn går i skolan, men gärna jobbar kvar på Hisingen :)
 
Aha, det är därför du verkar så störd :angel:

Ner mot vagnhallen, alltså Ostindiegatan? Där är ju många jättefina landshövdingehus.
Japp! Allt är pga min barndom! :D

Vi bodde på Älvsborgsgatan så du förstår mängden spårvagnar som passerade?! Men ja, otroligt fins hus! :love: betydligt roligare än kring Ekedal tycker jag, trots närheten till leden!
Hade vänner som bodde vid Vänmötet - där var det nog som bäst tycker jag! Och även uppemot Svalebo!
 
Japp! Allt är pga min barndom! :D

Vi bodde på Älvsborgsgatan så du förstår mängden spårvagnar som passerade?! Men ja, otroligt fins hus! :love: betydligt roligare än kring Ekedal tycker jag, trots närheten till leden!
Hade vänner som bodde vid Vänmötet - där var det nog som bäst tycker jag! Och även uppemot Svalebo!
Ja, det är ju Älvsborgsgatan jag menar, Ostindie är ju en tvärgata. Älvsborg är jättefint - men jäklar vad spårvagnar där är :D
 
Om du skulle flytta dit? Eller för er som redan bor där.
Om lgh så vill jag tillbaka till Sveagatan. Perfekt läge och älskade vår lgh där. Om jag inte hade behövt bil alltså...

Annars Rosengatan.

Gillar också de ”engelska” husen i Annedal typ. Ett sånt vore najs.

Om hus så tycker jag att havsnära i Hjuvik vore trevligt, men gillar inte skolorna där. Änggården vore bra läge om jag inte behövde tänka på pengarna. Vissa delar av Näset likaså men gillar inte skolorna där heller...

Vissa delar av Hovås är trevliga, men återigen... skolorna. Och plånboken. Samma gäller Fiskebäck, vissa delar är trevliga men vill inte hamna för nära de ultrakonservativa frireligiösa med stenhård social kontroll. Och så pengarna återigen. De lägen som är bra är så rasande dyra att jag hade behövt en lottovinst och de överkomliga är i mitt tycke bara överprissatta radhus typ med alla nackdelar som kommer med att vara ”fattiglapp” i ett superpriviligerat område.
Billdal gillar jag bättre, nära till bra stall och ridvägar osv.
 
Jag insåg idag när jag satt på vagnen hur mycket jag gillar områdena kring Seminariegatan och Brunnsgatan. Känns nära till allt men ändå lite lagom off.

Dessutom. Vi har placerat cirka en miljon kineser på Nordhemsgatan, strax bakom Hagabion - samma sak där, det är nära till allt men lite tystare än mitt på Linnégatan.
 
På gatunivå har jag alltid drömt om Sylvestergatan i nedre Johanneberg. Hittar ingen riktigt bra bild därifrån men:

2533083_1-121-16_photo_web.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 300
Senast: Rugge
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: Pilot
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
376
Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 726
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp