Vad skulle ni gjort?

Om du är inne i kalendern och trycker på inställningar uppe i högra hörnet (förutsatt att du använder appen) så kommer det upp lite olika möjligheter bland annat rabatter och erbjudanden. Längst ner där så står de ”add fee” och där kan du lägga en kostnad för städ. De betalar man för i de flesta Air bnb-fastigheter är min upplevelse.

För att nämna ursprungsfrågan så nej, tycker ej du skall nämna det. Känns märkligt och jag jämför det med att jag bor på hotell och städerskorna skulle kommentera eventuella brister i renlighet. Känns konstigt (ffa om du tar betalt för städ).
Är det så att ni har överenskommelsen att han skall städa så möjligen kan du nämna det i omdömet men jag hade personligen låtit det passera.

Skall man vara värd på Air Bnb så får man vara beredd på att det dyker upp gäster som inte alls sköter saker och ting på det vis man själv gör och det får nog helt enkelt bara accepteras (så länge det inte uppenbart bryter emot de i fastigheten uppsatta reglerna).
Nej, jag använder inte appen och kommer inte att göra det heller eftersom jag inte får plats med en till app i telefonen.

Jag tycker inte airbnb är jämförbart med hotell.
 
Även om jag tycker det är ett oskick av män att stå och pissa inomhus överhuvudtaget. :p
Tänk ute då :eek:, alla män som skvätter överallt, jag tänker: de rotar fram något där det sannolikt finns lite olika bakterier utan att tvätta sig efteråt. Urk.
 
Tänk ute då :eek:, alla män som skvätter överallt, jag tänker: de rotar fram något där det sannolikt finns lite olika bakterier utan att tvätta sig efteråt. Urk.
Alltså om jag kunde dra fram snoppen i buskarna istället för att gå igenom hela mödan med byxor av och huka när jag var ute med hundarna tycker jag det vore guld! Jag oroar mig generellt inte så mycket för kiss när jag är ute och går, men på golvet inomhus är det mindre trevligt.
 
Om det nu är hyrt med inga villkor satta om att hyresgästen ska stå för städning så tycker jag att man får ha lite högre tröskel än så innan man sänker betyg för renlighet.

Preppa bättre med info om att löpande renhållning i delade utrymmen förväntas och med tydligt framställda grejor för ändamålet.

Då kan man på ett mycket enklare sätt ta upp det ur perspektivet att avtalade åligganden inte sköts.
Och slipper att det blir en fråga om ifall någons toalettvanor faller inom "den accepterade normalen". (vilken förhållandevis godtyckligt satts av uthyraren och meddelas i efterhand)
 
Vore det inte enklare att stå över det den här gången och sedan sätta upp en skylt på toaletten och skriva in på sidan angående städning istället?
Jag tänker att betyget är till för att andra uthyrare ska se vad det är för person. Han är renlig men inte perfekt renlig då han smutsar ned lite på toaletten en fyra. En fyra är inte ett dåligt betyg bara inte perfekt eftersom han inte är perfekt, inte konstigare än så. En femma skulle helt enkelt inte vara ett sanningsenligt betyg i mina ögon och då skulle jag lura andra uthyrare. Men i betyget står det ju ingenting om vad det är som drar ned det lite.

Skylten sätt upp för att slippa framtida olyckor, men betygen sätts ju för att bedöma detta besök. Jag tror heller inte att betyget kommer att påverka honom särskilt mycket alls 4 eller 5 spelar det någon roll.
 
Ja, den tanken har också slagit mig, att jag ska förebygga inför nästa gång.

Har ju haft män som gäster tidigare men det här är första gången problemet dyker upp med kiss lite varstans. Men man vet ju aldrig när nästa skvättkissare dyker upp.

Jobbar inom vården och fenomenet är inte ovanligt. Gubbar som skvätter överallt utom i toaletten (känns det som i allafall).

Jag hade bara stått ut.
 
Fortfarande lika äckligt dock att inte torka bort det man kissat ner.

Varför ska vi bara acceptera att gubbar får kissa ned andras toaletter?
Jag kan både hålla med och inte.
Min morfar skvätte en hel del och i hans fall så var det jobbigt nog att komma upp efter att ha suttit ner, så för honom var det bättre att stå, dels så såg han inte.

kl
Däremot hade jag säkrat upp till nästa gäst, ska de tvunget stå så får de ha rutin att torka av ringen.
 
Fortfarande lika äckligt dock att inte torka bort det man kissat ner.

Varför ska vi bara acceptera att gubbar får kissa ned andras toaletter?
Acceptera och acceptera. Det är en tillfällig gäst som betalar för sig och där det kanske inte står klart svart på vitt vad som gäller. Jag hade inte tagit den striden vid det tillfället utan gjort som föreslagits och skriva in det i informationen/informera före inför nästa gäst. Det är verkligen norm för jättemånga människor att bete sig sådär runt toaletten, så istället för att förlora pengar och en eventuellt återvändande kund hade jag torkat just nu, tagit lärdom och vidtagit åtgärder för framtiden istället.
Hade det rört sig om en sällskapsgäst/vän/familjemedlem hade jag tagit upp det.
 
Nej, jag använder inte appen och kommer inte att göra det heller eftersom jag inte får plats med en till app i telefonen.

Jag tycker inte airbnb är jämförbart med hotell.
Nä jag tvingar dig givetvis inte att använda appen?Skulle tro att det finns på ungefär samma ställe på web-versionen dock. Bara ett litet tips i all välmening eftersom du spenderat så väldigt lång tid med att leta.

Nä det är inte de två tjänsterna jag jämför (??) utan det faktum att jag har betalat för en tjänst/produkt där städ ingår och någon har synpunkter på huruvida det är rent eller ej på toaletten innan den är städad.
 
Står jag och kissar i stället för att sitta ner, fäller jag alltid upp toa ringen. Fattar inte hur de funkar de som inte gör det. Göra rent porslinet efter kanterna i efterhand är ju enklare i mitt tycke.

Fast vad vet jag, är ju ensam boende kille som går med morgonrocken mest hela dagarna när jag är hemma, och hänger av mig den så jag kan sitta ner när jag är hemma på helgerna,

Sitter ju gärna ner även på veckorna när jag är på toa hos kund då nummer 2 gärna gör sig påmind, eftersom lastbilen jag bor i på veckorna inte har någon toa inbyggd.

(Skulle kanske vara något för lastbilstillverkarna att tänka på att bygga in en portapotti i passasegrar setet så man kan göra sina behov på morgonen utan att det luktar för mycket, setet kan ju utmärkt fungera som locket.)
 
Jag hade föredragit piss på buskarna alla dagar i veckan. I morse råkade jag sätta mig i kiss igen för att jag var nyvaken och hade bråttom. Inte ett dugg kul, kan jag lova.
Jag gjorde om samma misstag en gång till. Det här frestar på mina nerver. Så jävla äckligt att sätta sig i en annan människas piss liksom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså... det här med grannsämja, hundars välmående och att lägga sig i eller ej. Grannen jobbar dagtid heltid och oftast borta hela...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Monkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp