Bukefalos 28 år!

Vad skulle ni välja?

V

Visa

Jag har två alternativ om hagar med min häst.

1. Hon går kvar i hagen hon har gått i halva vintern. En liten hage som är L formad. Den är skymd av ett stall på två sidor, en väg på en sida, ett stort hus på en och en "ridvolt" och sedan en hage ca 10-15 m bort (bortanför volten).
Hon går själv i hagen, och jag har jättedåligt samvete för att hon inte ha någon häst att va med i hagen eller ens stå bredvid (även om det är en tråd emellan!)

2. Flytta henne till en hage med många kompisar runt omkring, dock inte i samma hage. Det har gått andra hästar där förrut och den är full i skit och hö som är nertrampat i skiten. Hästarna som gått där har varit friska och runda och regelbundet avmaskade.
Men det finns ju alltd en risk att hon får mask, men det tro rjag inte eftersom de hästarna som gick där var så pass friska!


Vad skulle ni välja?
 
Sv: Vad skulle ni välja?

Skulle välja alternativ nr 2 utan tvekan dock med en rejäl insatts med att röja upp så gott det går. Det är väl värt att jobba en helg för att ge din häst kompisar.

Lycka till!
 
Sv: Vad skulle ni välja?

Tycker jag med! Men alla andra i stallet verkar typ tycka jag är konstig för att jag tycker det..? Dom säger typ "jamen hon har ju gått där ett halvår, hon mår inte dåligt av det det är bara nått du har fått för dig." osv.. De tycker att skiten är ett jättestort problem och tycker typ att jag är en oansvarig hästägare för att jag inte fattar varför dom tvekar ens..?

Jo jag ska försöka röja upp så mycket som det går, men det är ju en sån årstid så att det inte är så lätt. Är typ blött och j:vligt..
 
Sv: Vad skulle ni välja?

Kan bara säga följ din magkänsla den stämmer alltid bru dig inte om vad de anda säger. Bättre att du gör ngt för din häst nu än inte alls.

Lycka till
 

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 396
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 710
Hästvård Gjorde kolla masken för 2 v sen som visade: Lif: 750epg Bam: 350 epg Mist: 2100 epg(!!!) Aldrig haft så högt värde på Mist förut, men...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 208
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ena valack går i en hage ihop med två andra pojkar. Dom är småbarn under 6 år alla tre och leker rätt hårdhänt, men aldrig på ett...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp