Bukefalos 28 år!

Vad spolar du ned i toaletten?

Dentaku

Trådstartare
Jag slöläste på ett annat forum och blev både förbannad och förfärad över att så många personer verkar anse att det inte bara är ok utan snarast en rättighet att få spola ner bl a tamponger i toaletten. Argument som framfördes för detta var att de minsann aldrig fått stopp i avloppet, att folk på reningsverken har betalt för att ta hand om det som spolas ner, att med tanke på hur mycket skatt de betalar så jämnar det ju ut sig om det blir lite extra arbete på reningsverken( :banghead: ) och att om avloppssystemen inte är byggda för sånt som folk brukar spola ner så får man se till att bygga om dem( :banghead: x 2 ).

Så handen på hjärtat, vad spolas ner i toaletten hemma hos dig? Är det enbart kroppsvätskor och toapapper eller slinker det med andra saker?
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Bara papper och kroppsvätskor, men ska erkänna att jag förr för många år sedan spolat ner både tamponger och en och annan binda. :o

Jag är väldigt mycket petigare med vad som får användas i mitt hushåll sedan jag köpte hus med egen trekammarbrunn och efter menskoppens välsignade inträdande skulle jag aldrig ens drömma om att använda något annat vid mens. :love:
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Endast papper och det som kommer ur oss. Någon enstaka gång har jag slängt i en tuss hår från hårborsten av misstag för jag är rätt förvirrad ibland.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Här hamnar bara kroppsrester, papper, hår och gamla torra blad ifrån växter i toan!

Finns det ingen papperskorg på en toa i butik eller liknade, så hamnar faktiskt tamponger i toan. Jag känner inte för att gå med en blodig tampong i fickan. :cautious:
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Hehe Trosor korkar igen avlopp i Skövde


Jag är faktiskt noggrann och spolar aldrig ner konstigheter. Tycker det är konstigt vanligt att inte ha papperskorg inne på toan. Och lite obetänksamt mot eventuella gäster som kanske använder bindor eller tamponger. Inte så mysigt att springa ut i köket med använd binda.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Endast mänskligt avfall och toapapper spolas ner här hemma hos oss.

Har aldrig någonsin spolat ner en tampong eller binda och skulle aldrig få för mig att göra det heller.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Det händer att jag spolar ner bomullsrondeller med nagellackremover eftersom de luktar så mycket om de slängs i sophinken, i övrigt så spolas inget "onödigt" ner. Däremot kan jag erkänna att det händer att tamponger hamnar i toaletten om jag är någonstans där det inte finns sophink på toaletten, vägrar ta med mig en blodig tampong ut från toan.

Har haft en diskussion med sambon om kondomer då han slängde dem i sophinken och jag hellre hade sett dem nedspolade :o Men nu använder vi inte det längre så problemet kvarstår inte.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Jag är faktiskt noggrann och spolar aldrig ner konstigheter. Tycker det är konstigt vanligt att inte ha papperskorg inne på toan. Och lite obetänksamt mot eventuella gäster som kanske använder bindor eller tamponger. Inte så mysigt att springa ut i köket med använd binda.

Det håller jag med om! För mig är papperskorg i badrummet en självklarhet. Det är inte jättebekvämt att behöva gömma den inlindade tampongen medan man smyger iväg och letar efter någonstans att slänga den...
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Toapapper och sånt som kommer ur mig.
Ett tag slängde jag hår i toan också, men i gymnasiet var vi på besök på vattenreningsverket och då såg jag var allt hår hamnade. Det var :wtf: vad mycket hår det blir när man gör så....så nej, hår hamnar i papperskorgen.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Tips: Krama ur bomullsrondellen med vatten innan du slänger den så luktar det inte alls lika mycket :)
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Endast mänskligt avfall och toapapper spolas ner här hemma hos oss.

Har aldrig någonsin spolat ner en tampong eller binda och skulle aldrig få för mig att göra det heller.

Samma här, bara toapapper och mänskligt avfall (vilken beskrivning på det där :laugh: ), men har råkat spola ner en leksaksbil som ett av barnen slängt ner just när jag spolat :eek::D Jag skulle tippa på att den kanske står på botten i trekammarbrunnen och ser onöjd ut! :D
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Kiss, bajs, spyor, skitigt skur-vatten och, på den tiden det begav sig, mensblod från min menskopp.
Samt toapapper.

Inget annat.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Så handen på hjärtat, vad spolas ner i toaletten hemma hos dig? Är det enbart kroppsvätskor och toapapper eller slinker det med andra saker?
Usch fy på mig. Jag har ända tills idag spolat ner tamponger i toan! Aldrig bindor. Nästa mens ska jag inte göra så.
gulan
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Toapapper, bomullspaddar, hår, mänskligt avfall och viss mat i flytande form t ex soppor.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Allt som inte löses upp av vatten(tamponger, hushållspapper, bomull etc) kommer att fastna i rengöringsverkens filter, som måste rensas för att det inte ska bli totalstopp.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Jag trodde det var ok att spola ner tamponger :o

Har du och andra i tråden som spolar ner sånt som inte ska vara där inte fått informationen i skolan att inte göra så?

Det fick jag, vi gjorde besök på reningverk och även mina barn har fått den informationen. Besöket på reningsverket sker nog längre fram, men det pratas mycket om miljö och att vara miljövänlig.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

I Mina holkar gäller, att:
-Här få du endast spola ut
det du tidigare stoppat i din trut.

+ en adekvat mängd dass-papier
Är allt du får lämna hier!...
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Så handen på hjärtat, vad spolas ner i toaletten hemma hos dig? Är det enbart kroppsvätskor och toapapper eller slinker det med andra saker?

Självklart endast kroppsvätskor och toalettpapper. Har aldrig ens tänkt tanken att spola ned något annat :eek: Ibland på offentliga toaletter (eller på typ restauranger, bensinstationer och sånt) har jag sett skyltar om att endast toalettpapper får spolas ner, och jag har undrat vad tusan de tror att man skulle spola ned.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp