Vad spolar du ned i toaletten?

Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Allt som inte löses upp av vatten(tamponger, hushållspapper, bomull etc) kommer att fastna i rengöringsverkens filter, som måste rensas för att det inte ska bli totalstopp.

Jag har tänkt mig att det löses upp, trodde även att bomull gjorde det :p
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Har du och andra i tråden som spolar ner sånt som inte ska vara där inte fått informationen i skolan att inte göra så?

Det fick jag, vi gjorde besök på reningverk och även mina barn har fått den informationen. Besöket på reningsverket sker nog längre fram, men det pratas mycket om miljö och att vara miljövänlig.

Det var inte igår jag gick ut skolan och NEJ, inte vad jag kan minnas.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Spolar även ner skurvatten (dvs vatten, damm och grönsåpa). Tänkt att det måste ju hara ok mht duschvatten mm.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Däremot kan jag erkänna att det händer att tamponger hamnar i toaletten om jag är någonstans där det inte finns sophink på toaletten, vägrar ta med mig en blodig tampong ut från toan.

Om du börjar träna på att linda in tampongen i toapapper och slänga någon annanstans i toan så lovar jag på heder och samvete att skaffa en sophink till toaletten! :)
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Okej så vad är skillnaden? Hushållspapper, toapapper, tamponger, bomullsrondeller? Allt måste ju rensas bort i vilket fall? Det är ingen skillnad på toapapper och hushållspapper och inget av dom löser ju upp sig helt så? O_o
Strumpbyxor och kondomer är ett big NONO!
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Jag kan spola ner en och annan spindel om de dyker upp, men det anser jag vara okej. Annars är det toalettpapper. Man har ju papperskorgar till övrigt skräp!
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Har du och andra i tråden som spolar ner sånt som inte ska vara där inte fått informationen i skolan att inte göra så?

Det fick jag, vi gjorde besök på reningverk och även mina barn har fått den informationen. Besöket på reningsverket sker nog längre fram, men det pratas mycket om miljö och att vara miljövänlig.

Nope, aldrig.

Jag har fram till idag förutom det mest uppenbara, spolat ner:
Skurvatten
Bomullsrondeller
Bomullstussar
Tamponger (ja, jag trodde faktiskt att det bara var bindor man inte fick spola ner).
Örontopsar slutade jag spola ner bara för några månader sedan.
Hår
Naglar
En och annan död fluga eller spindel

Idag höll även en liten porslintomte på att spolas ner men den fiskade jag faktiskt upp ;).
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Jo, toapapper löser upp sig i vatten. Det är alltså reningsverken själva som går ut med informationen om vad som är ok att spola ned och vad som man ska slänga i papperskorgen i stället.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Hej!

När jag spolar är det papper och sånt som kommer ur mig som spolas ner. Sambon har nån fixering vid att spola ner hår, men jag försöker vänja honom av med det. :-)

/Lavinia, som inte anser att det är städarens jobb att städa efter mig
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

För massor med år sedan flyttade vi in i ett flerfamiljshus där det blev stopp i avloppet och översvämning i källaren med avloppsvatten. Efter att ha sett alla kondomer som flöt runt bland alla andra äckliga saker blev det väldigt uppenbart vad hyresgästerna innan oss använt för preventivmedel... :yuck:

Här hemma spolas kiss, bajs, toalettpapper, naglar och skurvatten ner i toaletten. Allt annat ner i sophinken!
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Hej!

När jag spolar är det papper och sånt som kommer ur mig som spolas ner. Sambon har nån fixering vid att spola ner hår, men jag försöker vänja honom av med det. :-)

/Lavinia, som inte anser att det är städarens jobb att städa efter mig

Precis så tänker jag också! :)
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

/Lavinia, som inte anser att det är städarens jobb att städa efter mig

En försynt undran då är ju vem det är tänkt att städaren ska städa efter..? :)

KL

Älska tonen i tråden!:bow: Till slut fick alla "Jag äter verkligen bara kött från grannens glada djur"-trådar lite konkurrens om Bukes redighetsplakett;)

Själv spolar jag ner tamponger, aluminiumfolie, vissnade tulpaner, uttjänta frottésockar och döda smågnagare (dock under marsvins storlek). En gång försökte jag spola ner ett otroget ex men det gick inte. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp