Bukefalos 28 år!

Vad spolar du ned i toaletten?

Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

:rofl:

Må tusen ebolasmittade renhållningsarbetare hemsöka dig!

(fast jag tycker faktiskt att det är lite lättare att låta bli att spola ner tamponger i toan än att alltid äta kött som är producerat på ett sätt som är ok ur miljö- och djurskyddshänsyn...)
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Men det verkar ändå konstigt med hushållspapper och näsdukar...

Fast det står ju; de är tillverkade för att kunna suga åt sig vätska och inte lösa upp sig.

Med det sagt så har jag garanterat spolat ner både hushållspapper och näsdukar i toan men jag ska försöka undvika det framöver. Hår spolade jag också ner innan jag kom på att det kanske inte var så lyckat.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Men det verkar ändå konstigt med hushållspapper och näsdukar...

Blöt lite toalettpapper och försök torka händerna med det. Hur fungerar det?

Blöt lite hushållspapper och torka händerna med det också. Vad händer?

Det kan kanske vara bra att testa i praktiken för att förstå.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Jag spolar ned gammal äggvita. Och t.ex. sill från gamla sillburkar. Kanske någon soppa ibland också.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Blöt lite toalettpapper och försök torka händerna med det. Hur fungerar det?

Blöt lite hushållspapper och torka händerna med det också. Vad händer?

Det kan kanske vara bra att testa i praktiken för att förstå.

Nu har jag bara toapapper hemma så jag kommer inte testa.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Får jag inte ens spola ner min ebola? :nailbiting:

Inget ont om ditt budskap, det är bara den självgoda tonen i tråden som roar mig:). Precis som den brukar göra i köttrådar.

För att svara seriöst på trådfrågan:

Jag har spolat ner tamponger i hela mitt liv. Inte för att jag är ond, inte för att jag är nonchalant - utan för att tanken aldrig slagit mig att jag inte skulle kunna göra det.

För rätt många år sedan slutade jag spola ner tops när jag fick klart för mig att det inte var bra. Och för bara något år sedan fick jag även tampongerna klart för mig - det kan t o m ha varit här på Buke. Åh fan, liksom. Men jag har spolat ner tamponger även efter det, det sitter så i ryggmärgen att jag inte tänker på det.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Står och står, det står mycket på internet.

Det är sant, i det här fallet är dock källan ganska trovärdig. Dessutom står samma sak på massa ställen - på hemsidor som tillhör både reningsverk och tillverkare av hushållspapper
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Det är sant, i det här fallet är dock källan ganska trovärdig. Dessutom står samma sak på massa ställen - på hemsidor som tillhör både reningsverk och tillverkare av hushållspapper

Och så kan man ju också tänka lite själv också.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Kom igen nu. Lite ond är du allt!

Visste du inte varje gång du spolar ner en tampong i toaletten får en fixerad sugga i Danmark en stöt av en grisfösare? :cry:
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Oj vad naiv jag känner mig efter att ha läst svaren här i tråden! Jag trodde att alla visste att man absolut inte får slänga tamponger, servetter, hushållspapper, tops(!) med mera i toaletten. :o Jag fyller 30 bast i år och vi fick lära oss det i skolan via besök på reningsverket, om inte annat. Började man med sådan information till barn först med min ålderskull?

Jag struntar i att jag kanske låter självgod - det övergår mitt förstånd hur man kan spola ner gummi, plast och bomull i toaletten. Papper kan jag bättre förstå eftersom man får spola ner toalettpapper.

Och för att skita ner min självgoda framtoning lite kan jag erkänna att jag spolat ner snus i toaletten men det ska jag inte göra något mer (om jag börjar snusa igen efter att ha ammat färdigt vill säga) efter att ha läst länken. Jag har även spolat ned flytande eller mjukare (typ bruna bönor på plastkorv-konsistens) mat i toaletten utifrån logiken att det jag bajsar ut är omformaterad mat.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Jag spolar nog bara ner kroppsvätskor , papper, hår och tuggummi. De senaste fem åren har jag haft menskopp men innan det så spolade jag ner tamponger.
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Kom igen nu. Lite ond är du allt!

Visste du inte varje gång du spolar ner en tampong i toaletten får en fixerad sugga i Danmark en stöt av en grisfösare? :cry:

Självklart. Eftersom jag bara köper danskt fläskkött är det bra att jag vet hur grisen haft det!
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

*kl*

Kiss, bajs, toapapper, skurvatten, spyor och vid vissa tillfällen matrester som stått undangömda i någon burk långt bak i kylen och blivit luddiga :D Det luktar så illa i sopbingen så jag vill bli av med dem på en gång. :yuck:
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Jag har ett mycket vagt minne av ett besök på ett reningsverk med skolan - men menar du att du kommer ihåg allt som sas i skolan? I wish ... :laugh:
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

I toaletten spolar det enbart ner kiss, bajs, toapapper, spyor och skurvatten. I duschen spolar det ner schampo, balsam, tvål och antagligen rätt mycket hår, även såpa och hundhår går den vägen.
I köksvasken går det divs flytande saker, gammal grädde, mjölk, juice osv osv.
Där går det antagligen även matrester som är tillräckligt små för att slinka igenom silen, en del målarfärgs rester av vattenlöslig målarfärg, en del vattenfärg osv annat som man kan behöva tvätta av sig.
För det var väl ändå ingen som trodde att toaletten har ett eget avlopp och dusch och kök hade en egen?
 
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

:D

Fast du får nog lägga till att snus inte får spolas ner... ;)

Snus o kaffesump ä ett otyg i rören.

Fast,efter ett besök i England lärde jag mig ngt.
De har rören oisolerade utanför husväggen..så att de ska vara lätta att reparera när de fryser sönder...;)
för ett antal år sedan följde ett par med mig ut på böljan den blå. Sol o bad, mycken och god mat serverades. Så det gick som det gick, damen försökte spola ner en binda i pump-toan.
vilket naturligtvis genast avslöjades. HON fick själv demontera pumpen, jag stod bakom och instruerade. HON spydde ett par gånger i hinken jag ställt fram. Men pluggen avlägsnade hon och gjorde rent och monterade ihop igen under mång ljudliga hulkningar. Tror inte hon gör om det..;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Kroppsvätskor, toapapper och hår. Skulle inte komma på tanken att spola ned bindor och dylikt. Är man inte rädd att det ska ta stopp om inte annat?

Förresten kom på att jag slänger toapapper med nagellacksremover i, hmm- det kanske man inte får göra?

Edit: Oj, hade ingen aning om hushållspapper.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp