Vad sysslar vi med egentligen? XXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina föräldrar har bara fått acceptera det, och jag bor själv så de kan inte göra något ändå :banana:

Eh ja, förutom att dumpa mat jag inte vill ha i mitt kök... sooom jag ger bort till mina syskon :angel:
Men det är såååååå trååååååkigt att laga mat :arghh::arghh:
 
Det är inte svårt. Bara att låta bli att äta :idea: ;)
Om jag skulle inventera i stil med "Du är vad du äter" så skulle jag få slänga mycket. Tror jag har sisådär åtta påsar chips, elva byttor glass, tre påsar nötter, tre chokladkakor, åtta paket kakor och något kilo lösgodis. Det är exklusive det dottern har på sin hylla :p
:eek:
Just chipsen och godiset begriper jag inte hur du lyckas spara :eek: Speciellt godiset!!!! O_o

De andra är mera förståeliga :angel::p
 
Men det är såååååå trååååååkigt att laga mat :arghh::arghh:

Gör som jag. Beställ matkasse. Offra en eller två halvdagar på att laga alla rätterna. Lägg i portionslådor. Frys in. Sätt lista med rutor på kylskåpet. Låt bli att laga mat i typ tre veckor. (Jag äter en matlåda per dag och varje matkasse brukar bli 20 ordentliga portioner.)
 
Tycker du inte om kakor, glass och choklad? :confused: Det om något är obegripligt!
Kakor klarar jag faktiskt mig utan (känns som att svära i kyrkan det här :cautious:), jag är laktosintolerant (och älskade mjukglass :cry:) så samma sak där ... men choklad är gott! :up: Mjölk- eller vitchoklad ska det vara dock såklart! Men däremot känner jag inget sånt där sug efter choklad även om det är gott, så jag kan tänka "nä, jag behöver inte det".

Men läsk och godis! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Där är min svagaste länk!
 
Kakor klarar jag faktiskt mig utan (känns som att svära i kyrkan det här :cautious:), jag är laktosintolerant (och älskade mjukglass :cry:) så samma sak där ... men choklad är gott! :up: Mjölk- eller vitchoklad ska det vara dock såklart! Men däremot känner jag inget sånt där sug efter choklad även om det är gott, så jag kan tänka "nä, jag behöver inte det".

Men läsk och godis! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Där är min svagaste länk!

Utan kakor? Hur tänker du då? :confused:

Jag köper framförallt mjölkchoklad med saker i, typ Apelsinkrokant eller Sweet biscuits, eller t.ex. Daim, Toblerone eller Snickers.

Godis kan jag överleva utan och läsk dricker jag enbart ihop med alkohol. Har aldrig läsk hemma om det inte är så att jag ska ha någon bjudning av något slag.
 
Gör som jag. Beställ matkasse. Offra en eller två halvdagar på att laga alla rätterna. Lägg i portionslådor. Frys in. Sätt lista med rutor på kylskåpet. Låt bli att laga mat i typ tre veckor. (Jag äter en matlåda per dag och varje matkasse brukar bli 20 ordentliga portioner.)
Men vad om man är kinkig med maten? :grin:

Då gör man som jag, bor hemma :angel::p;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp