Bukefalos 28 år!

Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det fler som senaste dagarna blivit uppringda av okänt nr "inget uppringnings-id? Är lite nyfiken på vad det är för folk som ringer runt... men har alltså inte svarat ;)
 
Jag har spolat rent golvet flera gånger om men det släpper ifrån sig så mycket att det inte märks ens efter några dagar. Jag måste ju sopa efter jag haft hästar på gången och inte ens det funkar även om jag öppnar upp överallt. Golvet är dessutom skrovligt, dvs ingen halkrisk men slits oxå annorlunda pga av det. Visst kan jag springa omkring med ett andningsskydd men känner inte att det är så jag vill spendera min tid i stallet varenda dag.
Fast i flera stall jag varit i är det order på att vattna stallgången innan sopning! För hästarnas luftrörs skull. Betong dammar i stort sett alltid.

Så ställ dit en vattenkanna med stril och vattna när du ska sopa.
 
Tack det är det jag ska föreslå och hoppas stallägaren säger ja.

Problemet är att eftersom ytan är så skrovlig så får jag inte bort skiten i så fall. Och dammet fortsätter att öka. För att binda dammet måste jag vattna mycket. Då får jag inte bort skiten ändå. Tanken om golvet med den skrovliga utan var nog god men inte så bra ur hålla rent synpunkt.
Beror nog på kvast?
 
Tänk på mig då med mina (observera plural!) stoora gräsmattor :nailbiting: :laugh:

Nar jag bodde i South Carolina hade jag over 2 hektar mellan hagarna att klippa. Grastet vaxer FORT i varmen och jag spenderade drygt 4 timmar i veckan pa en sadan har.
z-turn_zpsh2ghlg2s.jpg

Jag hade professional bredd pa klipp dacket med 3 set av knivar. Jag lyssnade pa musik eller ljudbocker medan jag klippte och det var faktiskt ett av de trevligare jobben pa farmen. Jag gillade att klippa da jag helt kunde koppla av omvarlden under tiden. Och sa var det kul att klippa FORT ocksa ... och sjalvklart hade den dricka hallare. :p :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 180
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
421
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 834
Senast: Badger
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 410
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp