Bukefalos 28 år!

Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

OT
I den riktiga skogen dvs på landsbygden fungerar ofta inga mobiltelefoner. jag menar nu min definition på en skog dvs man skall kunna gå vilse i den.
Hur många 100ha behövs det för det?
Min skog kan man definitivt gå vilse i.
Men mobiltäckning det finns det - om man har Telia vill säga.

Särskilt alla med hästar som hobby tycker väl att man skall kunna låta en förälder ensam ta hand om barnet.
Nu så tänkte jag på tiden under graviditeten då.
Sedan så kan man ju turas om att ha ansvar för barnet.
Och då så är det på lika villkor - ingen är gravid.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag kanske ska svara på frågan också.

Om den blivande mamman inte tycker det känns bra är det inte ok.

För min egen del så är jag gärna ensam ibland,gravid eller inte, och då får sambon göra vad han vill.
Det kan jag säga eftersom han inte skulle supa eller droga.Det skulle jag inte acceptera öht.

// Åsa
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

måste vi sitta fast i en lång blindtarm i våra barn båda två, ständigt, dygnet runt i ett par års tid?
Så menade jag inte.
Utan att EN förälder nog bör vara nykter under det första året och kanske litet till.
Man kan väl turas om att ha "vakten" och vara nykter?

För övrigt tycker jag det är trist om du börjar tänka på alkoholisters döda barn för att jag eller några andra kan tänka oss ta ett glas vin till maten en fredagkväll med våra (eventuella) barn sovande i sängen.
Ja det är trist.
De dog i PSD.
Föräldrarna sov i alkoholens famn.
Kanske hade en nykter förälder märkt att något var fel i tid - kanske inte.
Det gäller 2 familjer och de enda PSD fall som jag känner till irl.

Och jag tycker inte att man måste vara SÅ nykter jämt och ständigt båda två under ett par års tid.
Inte båda - men gärna i alla fall en och man kan ju turas om.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag skulle bli vansinnig om min karl skulle hellre umgås med flaskan och suparpolarna än med mig. Jag tycker inte att det är ok. Han får umgås med sina kompisar, men jag skulle inte uppskatta om han kom hem i fyllan och villan. Jag är inte orolig för att han skulle göra det heller. Det är ok om han dricker lite till maten vid högtider, men att ta emot han från krogrundan kan jag vara utan.

det kan jag hålla med om faktiskt
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

*knapplån*

Den blivande pappan här i huset har legat i soffan fram till kl 20 idag, blek, fyllefrossa och rejält pann-dunk *fniss*
Trots att han tog det lugnt igår och inte blandade en massa dricka.

Jag var faktiskt med på samma fest, åt middag, åkte hem vid 21 tiden för att vila, men kunde inte somna, åkte tillbaka kl 00 ungefär och körde hem vid 02:30.

Och lite elak får man ju va, jag tog hem hans shots-flaska, så innan jag åkte och handlade tog jag ur den ur min väska och ställde den på vardagsrumsbordet :rofl: vilket resulterade i att han var tvungen att ropa på Ullrik :rofl:
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Ok, så alla gravida kvinnor som klagar på det här är (fd) partypinglor och partyprinsessor? :confused:

Det finns säkert massor av olika anledningar till att ens tjej klagar på att man vill "supa" medan hon är gravid. Men många i tråden antyder att tjejen är avundsjuk på att killen får dricka. Om hon är avundsjuk måste det ju betyda att hon egentligen oxå vill dricka, eller?

En annan anledning kan ju vara att hon är orolig för killens stora alkoholkonsumtion. Men jag utgår från att de flesta inte ser något fel i det. Det verkar vara just avundsjukan/missunsamheten folk stör sig mest på.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Det finns säkert massor av olika anledningar till att ens tjej klagar på att man vill "supa" medan hon är gravid. Men många i tråden antyder att tjejen är avundsjuk på att killen får dricka. Om hon är avundsjuk måste det ju betyda att hon egentligen oxå vill dricka, eller?

En annan anledning kan ju vara att hon är orolig för killens stora alkoholkonsumtion. Men jag utgår från att de flesta inte ser något fel i det. Det verkar vara just avundsjukan/missunsamheten folk stör sig mest på.

exakt. I din här tråden har jag inte sett det så mycket. Bara i ett fall, och där verkar det finnas alkoholproblematik. Men jag har stött på det tidigarem både här och i verkligheten.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

exakt. I din här tråden har jag inte sett det så mycket. Bara i ett fall, och där verkar det finnas alkoholproblematik. Men jag har stött på det tidigarem både här och i verkligheten.

menar du mitt fall då eller?
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Det finns säkert massor av olika anledningar till att ens tjej klagar på att man vill "supa" medan hon är gravid. Men många i tråden antyder att tjejen är avundsjuk på att killen får dricka. Om hon är avundsjuk måste det ju betyda att hon egentligen oxå vill dricka, eller?

En annan anledning kan ju vara att hon är orolig för killens stora alkoholkonsumtion. Men jag utgår från att de flesta inte ser något fel i det. Det verkar vara just avundsjukan/missunsamheten folk stör sig mest på.

Men tror du inte att hanskulle dricka hemma då om han har problem och vill dricka för att må bra.Bara funderar.....
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

det finns ju de som klarar av att avstå från sprit utan problem, men inte kan sluta när de väl börjar.
Jag vet iafall en som utan problem kan hålla sig nykter, men att ta "en öl eller två" är omöjligt, utan person dricker sig redlös och blir SVINJOBBIG att ha å göra med, och ör en hel del kompellt puckade saker som kan resultera i både sjukhusbesök och fyllecell

En sådan person hade jag inte velat att han gick på krogen om jag var gravid. Till skillnad mot en som kanske går något oftare men håller sig till två öl...
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

När blivande mamman sitter ensam hemma...

Nej det e absolut inte okej anser jag i allafall!
Visst nån gång e väl en sak men händer det helg efter helg
så skulle jag bli galen som blivande mamma.
När jag väntade min son så var hans pappa likadan.
Helg efter helg var han ute med kompisarna och söp och härjade.
Vissa gånger kom han inte ens hem på natten.

Det slutade med att vi separerade en kortare period innan våran son föddes.Han fattade vinken och skärpte till sig.
Men det höll inte länge förrens det var dax igen.
Då var jag gravid igen med våran lilla dotter som nu e 3 år gammal.
Men denna gång så fick jag nog och gick inte tillbaka till honom igen.

Nu för tiden sköter han sig och e en ganska bra pappa ändå.
Men det hjälper ju inte nu.Tiden har gjort att det finns ingen återvändo för oss som familj.
Men som sagt det gör inget...För en kort tid sen träffade jag en annan man.Som är helt underbar på alla sätt.
Man brukar ju alltid säga att allt ont för med sig något gott.
Och det kan jag lugnt hålla med om.
Jag har mina 2 små älskade änglar och min underbare pojkvän (snart sambo)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
12 280
Senast: Imogen
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 571
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
756
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp