Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni om detta?

Det beror på hur bred panna den har....

Vanliga FZ-pannband brukar vara 41 cm långa, och det är alldeles för lite för min Best. Skulle nog behöva 46 cm, tror jag. :)

Immer
 
Jag fullkomligt älskade det förut. Men sedan dess har jag ändrat mig. Gillar mer stilren utrustning nu. Iaf på min arabplutt. Tycker fortfarande att det är fint men passar inte mig. (Finaste som finns för mig just nu är ett stilrent träns i fint läder och fin färg med läderpannband utan krusiduller :d)

Iofs så skulle det nog inte räknas till diskret utsmyckning på dressyrtävling så det är nog därför jag ändrat mig. Till medeltidsattiraljer skulle det nog bli läckert :d
 
Du får ursäkta, men det där pannbandet kommer inte ens i närheten av att likna något "medeltida". Möjligtvis om du sysslar med fantasy...
De medeltida tränsen har en lite annan konstruktion är våra moderna, och vill du ha något som ser medeltida ut så föreslår jag att du satsar på att sy ett träns själv för att få det att se så tidsenligt ut som möjligt. Det räcker tyvärr inte med att bara investera i ett lite annorlunda pannband. :crazy:
 
Jag hade ingen fotograf i närheten idag.
Men imorgon ska jag och Besten på kurs i AR, där finns säkert någon som kan hålla i kameran.

Jag ber att få återkomma! :)

Immer
 

Liknande trådar

Utrustning Nu i UF tider så kollar jag och några vänner runt med idéen att börja tillverka framförallt läderprodukter och vi är intresserade av vad...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 586
Senast: Acer
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
973
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp