Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni ?

Sv: Vad tycker ni ?

Det förstår jag aboslut!

Jag tyckte bara att muppias svar var lite onyanserat. Man ska inte förutsätta att behandlingen inte fungerar bara för att man fortfarande har problem efter ett år.

Men hur känner DU kring behandlingshemmet?
Är det andra rutiner som borde passa dig bättre? Mer kontroll?
Jag förstår att det kan vara obehagligt med förändring, men finns det fördelar för dig också?
Kommer du gå kvar i samma behandling eller ändras den?
 
Sv: Vad tycker ni ?

Jag känner nog mig mest lättad att de slutat prata om rättspsyk. Men ibland är jag så trött på mitt mående och självskadende så jag bara säger lås in mig och kasta nyckeln typ.
 
Sv: Vad tycker ni ?

TS har ju bara gått i DBT i ett år! Det är jättekort tid för en borderlinepatient.

Kanske, jag tycker iallafall ett år är lång tid. Jag tyckte de 2,5 månaderna med antidepp var en halv evighet.

Det är med andra ord olika beroende på vem man pratar med. Jag skulle inte orka gå i en behandling i ett år om jag kände att jag hade verktygen men inte kunde använda dem. Då kanske det är dags att kombinera med något annat så man kan sätta det i praktiken?
 
Sv: Vad tycker ni ?

Jag känner nog mig mest lättad att de slutat prata om rättspsyk. Men ibland är jag så trött på mitt mående och självskadende så jag bara säger lås in mig och kasta nyckeln typ.

:(
Vad säger ditt team då? Har ni ngn plan med behandlingen som känns bra?

Kanske, jag tycker iallafall ett år är lång tid. Jag tyckte de 2,5 månaderna med antidepp var en halv evighet.

Det är med andra ord olika beroende på vem man pratar med. Jag skulle inte orka gå i en behandling i ett år om jag kände att jag hade verktygen men inte kunde använda dem. Då kanske det är dags att kombinera med något annat så man kan sätta det i praktiken?

Fast när det gäller personlighetsstörningar och terapi så är ett år kort tid. Ren fakta.
Sen att du tycker att det är lång tid spelar liksom ingen roll, vissa saker kräver sin tid och man kan inte göra så mycket för att skynda på.

Självklart ska man se sig om efter alternativ om man inte trivs eller om man står helt fast, men förhoppningsvis har TS och hennes behandlingsteam en plan och målsättningar som de ständigt jobbar med och om kanske är på god väg. Det vet ju inte vi något alls om.
 
Sv: Vad tycker ni ?

Jag har ett stort nätvärk runt mig med begandlare, läkare, psykolger, kontaktpersoner och biständshandlägaren.

De har väl inte direkt någon plan de spekulerar nog mest vad som skulle vara bäst för mig.

Jag har koll på mitt mående på så vis att jag vet vad det innebär och vilka svagheter jag har. Att jag kommit ur ett destruktivt förhållande + missbruk ät ett stort steg i rätt rikning men minnen plågar mig fortfarande bland annat med mardrömmar. Sen har jag ju tyvärr ett bra minne så jag kommer ihåg saker i detalj. IIbland fasnar jag i ett minne och för att komma ur det skadar jag mig. Sen finns det ju andra tillfällen då jag också skadar mig.

Jag har dåligt tålamod och vill att det ska gå snabbt. Har varit på detta boende i snart tre år.

Men självklart förstår jag omgivningens oro
 
Sv: Vad tycker ni ?

Nu drar DBTn igång denna veckan så får se vad de säger. Ska ha ett stor möte med alla inblandade i slutet av månaden.
 
Sv: Vad tycker ni ?

Det är skönt att det händer något satt en långstund med en av mina kontaktpersoner på boendet och prata igår och det måste ske någon förändring för det här går inte längre jag leker en allvarlig lek med döden
 
Sv: Vad tycker ni ?

nervös..

Denna vecka har jag åkt ambulans två gånger och en gång taxi in till akuten. Ni måste hålla med om att det här inte funkar längre..

Ändå vill jag inte lämna mina vänner :(
 
Sv: Vad tycker ni ?

Ingen är ett hopplöst fall. Det mesta handlar om yttre omständigheter.

I rätt miljö, med rätt vänner och rätt hjälp.....då kommer även du att börja röra dig uppåt. Du kommer alltid vara den du är, men det kommer inte längre vara något negativt. Ge inte upp!
 
Sv: Vad tycker ni ?

Ett år av behandling är ingenting när man ska ändra tankesätt och beteenden man haft i många år. Själv är jag inne på år tre och det är långt ifrån färdigt. Är det dessutom missbruk med i bilden kan det ta mycket lång tid
 
Sv: Vad tycker ni ?

Usch lås in mig och kasta nycklen!

Är inlagd och är inne på min tredje vecka.

Funderar fortfarande DBT eller inte DBT. Har gått där 1 1/2 år nu har kontrakt till augusti men ja borde kanske inte ta det beslutet när jag mår såhär dåligt.
 
Sv: Vad tycker ni ?

Har läst lite om MBT, en ny behandlingsform, som jag dock inte vet något om.

Har ju som sagt borderline också och går KBT nu, för mig fungerar det ganska bra. Jag är inåtagerande av mig så det är knappt någon som märker något. Jag stänger ofta av mig inför omgivningen med andra ord. Eller skärmar mig från dem.

Kämpa på, det är ett helvete att bråka med sig själv i huvudet ständigt och all den ångest. :(
 
Sv: Vad tycker ni ?

Kommer hoppa av DBTn med nej från kommunen till behandlingshem. Psykiatrin sa ja.

Nu går jag tillbaka till min gamla samtalskontakt och psykolog lämnad i mitt öde, suck har inte haft en ända skadefri vecka på över två år nu
 

Liknande trådar

Samhälle Detta gäller inte mig men en vän. Situationen är ohållbar och ingen vet vad som kan göras. Om ni har några idéer så ska jag ta dem...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 594
Senast: svea
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 537
Senast: Lillefrun
·
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp