Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni??

D

Dragonfruit_

Ska man ha transportskydd eller linda shettisar när man åker i väg? Vilka gör det och vilka gör det inte?
 
Klart man ska tycker jag
Deras små lurviga ben är lika mycket värda som alla andra ben
Fast det är nog bäst att linda med tjock tex fleecelinda och fästa ordentligt
Sitter nog bättre än transportskydd som "alltid" är stora som hus på dom små liven :)
 
Nu har jag inte lyckats hitta skydd i rätt stl. till min shettis, så jag lindar honom ALLTID, dumt och chansa!!
 
Jag tycker man ska ha det. För ett tag sedan såg jag en shettis med världens minsta transportskydd på sig! Dom var antagligen hemmasydda eftersom dom var i exakt rätt storlek.
 
Kom ihåg att vissa försäkringsbolag kräver att du ska ha transportskydd ifall försäkringen ska gälla när du transporterar hästen.
 
Små ben ska skyddas lika mycket som stora!
Fleecelindor ner över kronranden/kotan är ett bra alternativ till klumpiga transportskydd. Min pålla (islänning) gillar inte transportskydd så hon åker alltid med lindor. Hon är barfota oxå.

Snusmumrik :banana: :banana:
 
Men det är inte ofta man ser shettisar med lindor eller skydd i transporten.. Jag är ju ute och tävlar och visar mina shettisar på utställningar ofta men jag ser nästan aldrig det.
 
jap!! ilka väl som nån annan häst kan de sabba benen i transporten...finns det tansportskydd i de strolekarna föresten??? Har aldrig sett det kom jag på..
 
Det tycker jag man ska, oavsett vad det är för häst!
Att linda tror jag blir bäst då transportskydden kanske inte sitter lika bra på små shettisben :love: :D
 
Det beror på.

Faktum är att det beror på oavsett om det är shettisen eller halvblodet som åker. Åker de transport så brukar vi linda eller ha transportskydd. Åker de buss brukar de vara utan. Vi har dessutom en som får panik av att ha "benkläder" så hon får alltid vara utan. Och står som ett ljus.
 
Det finns inga transportskydd till shettisar. Inte vad jag sett i alla fall. Man vår nog sy sina egna i så fall. :smirk:
 
Har aldrig haft transportskydd på någon av mina någonsin. De flesta har ju varken skor eller broddar men skulle kanske ha det om det fanns att köpa. Är inte så sy-kunnig direkt. :D

Lindor vill jag helst inte ha i transporten i fall dom skulle trampa av sig dem. Har dock alltid svansskydd.
 
*lånar knapp*
Jag såg en liten totto som var lindad och utanpå lindorna hade dom satt benskydd stl full, hela paketet satt som "figursytt". Jätte fin liten svart shettis med babyblå fleecelindor och svarta senskydd, samma färg på täcket och pricken över i var machande nosludd :love:. Kände GENAST ett behov av att ha en likadan :D, som kontrast till min 178 häst där all utrustning är Ex-full. Kan tala om att det kan vara lika knepigt att hitta till de "fullvuxna hästarna.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ge mitt syskonbarn en ridhjälm. Tips på modell eller vad jag bör tänka på? Hon är fem år och ”åker” på min häst någon...
Svar
2
· Visningar
308
Hästhantering Min shettis som gått med en stor häst i flera år har plötsligt börja vända bakdelen mot den andra och sparka rakt på den. Hon har aldrig...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad använder ni för skydd när ni transporterar hästar? Jag har kört i lindor och boots den senaste tiden men eftersom det är lite...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: LenaH
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 113
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp