Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Ett senkommet grattis via till V75-segern för ett par veckor sedan. Vinna från bakspår!
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Tack Frida, det var intressant att läsa, det har gått många rykten och skrönor om den hästen.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Men det var väl det som var problemet,han var ju ponnysöt med framåtspikade öron och rätt var det var 'så small det'..Man lurade sig på den söta looken..Och hans ägare sa ju det flertalet gånger,lita aldrig på honom.
För söt var han,och även snygg i mina ögon,jag stod ju uppstallad i samma stall då han var lite äldre och jag vet inte hur många gånger man hade god lust att sticka in handen och gosa,men jag fick också se hans dåliga sidor ett par gånger.. :crazy:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

kl

Gammal tråd, men måste bara lägga till att jag har ett sto efter WSB som har enormt bra psyke. Supersnäll, lugn och go. Även en mycket trevlig ridhäst med finfina gångarter. Hon har aldrig visat några tendenser till att vara skarp eller opålitlig :love: Så det finns bra avkommor efter honom!

29857661.jpg

31148820.jpg

29857662.jpg


Var fö. väldigt intressant att läsa här i tråden om WSB!
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

KL
Gammal tråd, men det jag tycker är lite konstigt är att alla tycker han ser så snäll och gullig ut. Jag har aldrig träffat honom IRL men man ser ju direkt på bilderna, om man tittar på ögonen hur han är helt avstängd mentalt och ser nästan sjuk ut?
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

banker2.jpg


Det ser ju inte jätteenkelt ut att hantera honom...


På denna bild tycker jag INTE han ser avstängd ut - han har spetsade öron - MEN järnkoll på den till vänster. Man kan undra om han tänker ta den till vänster aller iom han väntar på att den ska brista i koncentrationen och gå åt andra hållet?
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag tycker också att han ser avstängd ut, trots att öronen är spetsade. Liksom tom i ögonen på något sätt. Jag kan inte förklara det, men jag blir bara ledsen av att titta på bilderna, på ögonen. Det är som om det inte finns någon själ där inne, om man nu ska bli lite spirituell/flummig/kalla det vad ni vill såhär sent på en lördagskväll :angel: :D

Tycker att hela historien är rätt sorglig faktiskt :(
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Ja, jag tycker också att det är en ganska sorglig historia, det är verkligen synd när man avlar på såna här hästar...Vi hade i vår ägo en kille vid namn Global Dust...han härstammade från Nevele Pride...

Dust i sig var en alldeles härlig kille, snäll och go, men väldigt speciell... han märkte ut sig kraftigt och var en mkt tjusig herre med ibland ganska bestämda åsikter... ville han backa till hagen en dag gjorde han det.... Han var en mkt älskad vän, flockmedlem och vi saknar honom djup... men... att rida honom var ett äventyr i sig...ibland gick han som en kräfta hela vägen, ibland tog han 2 steg fram och 4 bak....

Personligen så red jag honom aldrig, det gjorde hans ägarinna, min dotter men jag hanterade honom varje dag... Han var aldrig elak men utmärkte sig ändå...

Han var stolt, reslig å busig, älskad av oss alla, bjöd på många skratt och skulle för allt i världen inte velat vart utan hans bekantskap men som sagt var MKT speciell.... man fick lixom ta honom för den han var och ha tålamod med hans små egenheter...:D
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag skulle nog våga påstå att det i erat fall var er hästs pappa ,Defi d'Aunou som var boven.
För de flesta Zoot Suit'are (e.Nevele Pride) jag har träffat på, vilket har varit en del, har varit gudomliga att sköta,köra & rida.

Defi'are däremot kan vara lite hursom, som de flesta franska travhästar är. Väldigt speciella.

Och här måste man betänka, inom travet avlar vi travhästar och ser till andra kvaliteér än som ridhästar.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag skulle nog våga påstå att det i erat fall var er hästs pappa ,Defi d'Aunou som var boven.


Defi'are däremot kan vara lite hursom, som de flesta franska travhästar är. Väldigt speciella.

Kan mkt väl vara så...Men som sagt var, Dustan var en härlig kille och vi saknar honom mkt men jag är glad att vi ändå hade så pass mkt kött på våra ben i all hästhantering den dagen han kom för utan den hade det kanske inte blivit så bra som det blev.... Nu förlorade vi ju honom i ett kolikanfall i april så han finns inte längre hos oss men med oss för han är begravd på gården...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Intressant tråd! Är det någon som vet hur det är med Wall Street Banker idag?
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Tack =) Vet inte riktigt varför jag blev fascinerad av denna hästen. Liksom många andra tycker jag han ser väldigt ponnysöt ut på bilderna med sina framåtspikade öron, och sen visar det sig att han har ett sjuhelsikes humör, inget man kan ana när man ser bilderna. Läste lite av det engelska reportaget men då min engelska inte är den bästa förstod jag inte allt, men förstod att han var svår redan som åring. Antar att han har sprungit in en hel del under sin karriär? Iallafall, de som lagt upp bilder här på hans avkomma, de ser jättefina ut de hästarna :banana:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag har en sjuårig valack efter wsb, han är hur trevlig som helst:laugh:
Gjorde inte så bra ifrån sig på travet men utvecklas snabbt som ridhäst lat möjligen!
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*KL*
Någon som kan bekräfta påståendet att Sugarcane Hanover lämnar hingstar med aggressivt humör? :)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag har hört det, men ingen av de hingstar jag har haft på pass efter honom har varit det minsta problematisk. Ett tag hade jag så många att jag nästan trodde att en travare måste vara efter Sugarcane för att räknas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 148
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
947
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp