Vad vet ni om Wall Street Banker?

nexxa

Trådstartare
Hej!

Där jag jobbar nu ska jag hjälpa till att rida in en del hästar som inte fungerar i travverksamheten längre, flerfaldiga efter Wall Street Banker som sägs nedärva ett sjuj*klans humör. Så någon med avkommer efter honom som vill berätta mer? :)
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

själv var han ju knappast rolig :angel: Har hört att han nedärver det till en hel del av sina avkommor.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Läste att han leddes in med järnstång till avelsvärderingen och har avkommer som tagit efter pappas manér. Men har båe hört gott och ont om avkommorna. Ha ögon i nacken och en massa tålamod så går det nog bra!
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

konstigt att det slagit så eg, han är ju helbror med Valley Victory och V V är ju känd för att få så underbart trevliga avkommor....dock vet jag inte hur han var själv men knappast som WSB iallafall
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

konstigt att det slagit så eg, han är ju helbror med Valley Victory och V V är ju känd för att få så underbart trevliga avkommor....dock vet jag inte hur han var själv men knappast som WSB iallafall

Kanske för att folk vet att W S B var besvärlig och har hanterat avkommorna därefter. Förutfattade meningar m a o.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Tror jag faktiskt inte, för jag vet en som haft en som var född galen....och dom hade väl 10-12 andra lika gamla hingstar o lägger ingen stärre vikt på att behandla nån annorlunda utan flocken fick sköta det...men inte ens flocken klarade av honom så dom fick ta hem honom i 14 dar igen tills flocken gängat ihop sig mera..när han kom tillbaka fick han stryk av dom andra...nu är han 3(?) år och det senaste jag hörde var att han som 1,5 åring när han kom in i träning fick gå med 2 årshingstar för att få nån pli på honom...tror han är valack nu :D
ghost o lsz har mer info om den grabben...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

"Diktatorn" är född 2005, resten får Naffa berätta. Det är ju hon som känner honom, jag har bara sett honom och hört talas om honom...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

:D Hur kunde jag glömma att säga Naffa..WSB ligger inte högt i kurs där iallafall....

*går o lägger mig igen*
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Vi har ett treårigt sto efter honom.
Tidig och talangfull. Visst finns det humör i henne, men absolut inte så att det är några problem. Hon har dessutom varit väldigt förståndig med allt som krävts av henne: Inkörning, första gångerna på banan, premie, kval, start osv. Alltid helt utan problem. Nu har hon tyvärr stått med först en lindrig hjärtmuskelinflammation, och sedan en långvarig förkylning, och nu är hon (och resten av stallet) förkylda igen... Hoppas att hon snart är på banan igen!
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Jag har en treåring efter honom. Också tidig och talangfull. Hon är väldigt snäll att hålla på med, men har varit dum att köra förut. Det visade sig dock att hon hade väldiga problem i munnen och blödde efter varje träningspass. Hon var fullständigt sjövild i samband med körning, men det beror ju inte på hennes härstamning. Nu har hon ett bett som passar henne perfekt och som inte gör att hon blöder i munnen. Hon har blivit relativt cool.

Men visst finns det humör om man vill plocka fram det. Det finns saker som inte alltid passar damen i fråga och då kommer det fram. Hon har tidigare varit ganska nervig, men det tycker jag inte att hon är längre. Jag har däremot sett en annan av mammans avkommor som betedde sig likadant, så det är mycket möjligt att det kommer därifrån. Hennes dumheter har i princip försvunnit i samband med att hon fick ett nytt bett.

Däremot är hon opererad för både birkelandare och lösa benbitar. Hon snedtände dock på det lugnande hon fick och höll på att riva hela Solvalla-kliniken. :crazy:

Hon är OK, men inte en av mina favorithästar precis...
 
Senast ändrad:
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

KL

Undrar hur stona efter WSB är egentligen?
Har hört att någon sagt att stona efter denna hingst ska vara något snällare än hingstar?
Eller så kan det nog bero på mödrarna?
Visst hade jag tänkt avla på min góa märr efter WSB, men detta var väl förra året kanske vintern....Men när man hört mycket negativa saker om WSB började man fundera om man vågade chansa.

Eller vad tror ni, travfolk med mera erfarenheter om märrar med olika egenskaper o humör,som har avkommor efter WSB.

Jag har ingen aning om att WSB är helbror med Valley Victory.
Men det är ju ta mej tusan konstigt att WSB inte är lika "trevlig" som VV??
Det är lite synd....Det kanske har med deras psyke att göra?
WSB är väl trygg i sig själv, eller hur var det nu då?
Går hans avkommor (de flesta???) bra på travet trots deras sjujäkla humör?

Jag vet inte, men det är nog lite olika från hingstar till hingstar. WSB verkar va ganska likt Nevele Pride till sättet, eller?
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

jag har haft hand om ca 3-4 st WSB'are.. elaka, hetsiga hingstar som vart gruvligt snygga i gengäld :smirk:
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Kan meddela att stoet i stallet på 3 år är alldeles lugn i boxen men flippar och exploderar totalt och brutalt när man ska ut med henne. Jisses jag tror hon är shizo elr ngt :o
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Låter som att stona är lite bättre än hingstar:D
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Kl

NAffa måste ju va med här..ju..:D :D :devil:

WSB are har vi haft en del av.
Samtliga var/är hingstar.

Supersnygga.
Helt korrekta
........odjur.

En var helt otroligt dum åt folk. Från dag 1
Gissa vad blåmärken jag fick bara på en vecka. :crazy:
Ledarhingst

En skötte sig skapligt men var stenhård.
Ville han inte nåt så var det strid.
Ledarhingst

En var superläcker och skapligt snäll åt folk.
En djävul åt andra hästar.
Ledarhingst

Dessa var dom ultimata "hingstar med stridsmoral"

Vet att två idag står i samma hage.
Skiljer ett år mellan dom. Båda hingstar.
Den ena "diktatorn" och yngst är den enda i hela flocken som absolut INTE flyttar sig för den andre..NÄ.

Själv hoppas jag att slippa WSB på ett tag framåt. :eek:
Några hundra år eller så.

Skickar in "diktatorn" här.
Kom på att Isz nog såg honom i full action. :crazy: :crazy:
Naffa skämdes då.

dealerhopp.jpg


hingstdealermosse.jpg


AM
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Den där "Diktatorn" minns man!!!! ;)

Men frågan är.....spelar det INGEN roll om modern är så snäll o gó o COOL eller så är WSB överlägsen som nedärver alla sina avkommor med sitt humör? :eek:

Annars så tycker jag faktiskt att diktatorn är väldigt snygg!
Hoppas det blir något av honom ute på travbanor. :D
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

Skickar in "diktatorn" här.
Kom på att Isz nog såg honom i full action.
Naffa skämdes då.

Stämmer. Just den individen tillhör inte mina favoriter.:mad:
Hur andra avkommor är i psyket har jag ingen aning om.
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

kl*

Kompisen har en WSB:are, dummare djävul för man leta länge efter. 3 år och precis idiot både ute och inne. Frambenen verkar skeva åt alla håll och han skadar sig titt som tätt trots att han inte körs eller rids utan mest går och drar (och blir ännu dummare?) i hagen...
Kan tillägga att modern fått 5 andra avkommor som inte alls är så här...
 
Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

KL

Har man såna tankar om WSB:are då blir väl dom väldigt dryga....:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 148
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
947
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp