Bukefalos 28 år!

Väja sig att gå utan täcke?

S

Silly

Har haft regntäcke på min pålle när vädret har varit kasst men nu när det varit sol på dagarna tog jag av det (hon har rätt skaplig päls) men på kvällen frös hon lite när jag tog in henne. Kan hon vänja sig vid att gå utan täcke eller ska hon få fortsätta ha det? Hur gör jag när det blir griskallt? Ska hon ha tjockare täcke då eller fortsätta med fleecefodrat regntäcke?
 
Sv: Väja sig att gå utan täcke?

Om man inte har ngt vindskydd bör den skyddas från väta o vind med hjälp av åtminstone regntäcke.
Kyla klarar de som regel bra.
extra grovfoder hjälper till att kunna hålla värmen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
887
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp