Väldigt dålig sikt vid en gata - vem kontaktar man?

bettysmatte

Trådstartare
I stort sett varje dag när jag ska köra hem från jobbet tänker jag på hur gräsligt dålig sikt det är när jag kommer till en gata där jag ska lämna företräde till bilar som kommer från höger. Det är framför allt en häck som skymmer sikten någon otroligt, och man behöver i princip stanna bilen helt och krypa fram sakta för att förvissa sig om att det inte kommer någon bil från sidogatan. Häcken tillhör en länga med marklägenheter (bostadsrätter) och jag vet ju inte om det är den som äger den yttersta lägenheten som har planterat häcken eller om den planterades av de som som byggde lägenheterna (mest troligt). Men vem kontaktar man om problemet? Jag tänkte skicka iväg ett mejl till kommunen, men hejdade mig sedan. Det kanske inte alls är de som har något med detta att göra? Någon som vet vem jag borde kontakta?
 
I stort sett varje dag när jag ska köra hem från jobbet tänker jag på hur gräsligt dålig sikt det är när jag kommer till en gata där jag ska lämna företräde till bilar som kommer från höger. Det är framför allt en häck som skymmer sikten någon otroligt, och man behöver i princip stanna bilen helt och krypa fram sakta för att förvissa sig om att det inte kommer någon bil från sidogatan. Häcken tillhör en länga med marklägenheter (bostadsrätter) och jag vet ju inte om det är den som äger den yttersta lägenheten som har planterat häcken eller om den planterades av de som som byggde lägenheterna (mest troligt). Men vem kontaktar man om problemet? Jag tänkte skicka iväg ett mejl till kommunen, men hejdade mig sedan. Det kanske inte alls är de som har något med detta att göra? Någon som vet vem jag borde kontakta?
Här gör kommunen raid och kontaktat fastighetsägare att häckar är för höga. Jag hade kontaktat kommunen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 740
Senast: lbb
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 205
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp