Vända på dygnet ???

Sv: Vända på dygnet ???

Stackare, det är inte kul när bebisarna har ont hela tiden :( Och inget kan man göra ...
Elina har sådana dagar när hon är som du beskriver, men inte alla dagar, inte ens de flesta. Så jag är tacksam för det.

Kram på dig, håll ut !!
 
Sv: Vända på dygnet ???

Jag vaknar 1-3 ggr per natt och jag tycker inte ens att det är jobbigt :) När han blev drygt 2 månader så blev det 1-2 gång per natt. Det blir oftare och oftare bara 1 gång. Sover han för länge så får jag direkt mjölkstocksvarning, så jag tycker bara att det är bra att han vaknar regelbundet :p

Nu vaknar han oftast bara vid 5 och då får han hoppa över till vår säng och sen ligger vi och sover och myser till 8 :)
 
Sv: Vända på dygnet ???

Här vänder det snabbt :(
Igår kväll och natt var hon lite "kinkig" och ammades oftare och så har det även fortsatt ikväll igen. Suck !!! Tur att hennes pappa tar henne mellan amningarna. Så jag får "andas" lite. Jag har sovit dåligt inatt och känner mig lite grinig :crazy:
 
Sv: Vända på dygnet ???

Vi snuttar lite, hon blir mätt och somnar sött. 10 min senare börjar det, ormandet och ålandet.

Kan det vara så att hon egentligen inte har ätit färdigt? Vår första bebis var sådan. Han somnade medan jag ammade, men sov bara en kort stund. Det blev bättre om jag höll honom vaken under amningen genom att pilla på honom, och när han vaknade igen efter en kort tupplur trugade jag på honom ännu mer mat.
 
Sv: Vända på dygnet ???

Det blir bättre! När Ailie föddes var hon ju ungefär i samma storlek som din och hon åt också med väldigt täta intervaller i början. Hon vaknade och ville äta nästan en gång i timmen nätterna igenom.
Men nu när hon är 3 månader så kan hon äntligen sova 6-7 timmar innan hon vaknar och vill äta. Sen somnar hon om och sover 2-3 timmar till. :bow:
Sen brukar hon även sova ca 3 timmar på eftermiddagen.

Så även om det är intensivt i början så blir det lättare ganska snart. Jag vet att jag dom där första veckorna tänkte att jag var fast i det där för evigt. Men det är man inte. :D
 
Sv: Vända på dygnet ???

Åh det låter bra :)

Jag tycker egentligen inte att det är så hemskt med att vakna på nätterna, snorpan somnar ju om ganska kvickt vanligtvis, det är mest när jag hör om andra småttingar som sover långa nätter som jag undrar om jag gör något fel eller så.
Dessutom måste hon tömma brösten ibland på nätterna, annars exploderar de nog :eek:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag är så trött, så trött hela tiden. Det är svårt att få upp på morgonen, och jag har alltid varit morgonpigg. På kvällen somnar jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 782
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 447
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp