Bukefalos 28 år!

Vänner sökes i Malmö

Misiaczek

Trådstartare
Har dragit ut på detta in i det sista...då jag egentligen skäms för att göra så här :o
Men nu känner jag att jag börjat få så himla nog av ensamheten, och vill försöka göra något åt det innan jag fattar ännu ett drastiskt beslut och flyttar tillbaks till hemstaden, där jag egentligen alltid vantrivts. Men har familjen där och då åtminstone någon att umgås med.
Har lite panikkänslor just nu, speciellt under helgerna då jag inte jobbar och känner att dagarna blir alldeles för långa när man är ensam.

Har bott i Malmö nu sen i november (älskar staden!), och tänkte att jag nog lär kunna knyta nya kontakter och få nya vänner. Men det har inte alls varit så lätt som jag trott. Har mest lärt känna nya bekanta inom hundvärlden, men tyvärr har det mest varit äldre personer, och ingen man kan träffa på fritiden (utan hundarna ibland sas).

Så vem är jag då..?

Är en helt vanlig tjej (tror jag :p) på snart 24 år. Största intresset är självklart djur, främst hundar. Har två vinthundspojkar, en whippet på 2 år och en IG på 8 år.
Som person är jag rätt så lugn av mig. Är snäll, omtänksam och pålitlig.
På fritiden gillar jag att hitta på saker med hundarna - åka iväg på utflykter, släppa dom på lösspring, hundträffar, jogga/cykla med dom osv.
Men känner att jag även har behov av lite mänskligt sällskap ibland, och då hade jag gärna haft någon att ta en fika med. Shoppa med. Festa med . Osv, osv. Ja allt sånt som de flesta ungdomar gillar att göra, men som jag tyvärr mycket sällan fått göra här i Malmö :/
Har t.ex. bara besökt stranden/havet för bad 1 gång här, och det var när jag hade familjen på besök i sommar.



Så om det finns någon här som bor i Malmö och känner för att träffas, så hör gärna av dig/er!! :)


//Sara
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Hej Sara! :D
Jag och min hund flyttar till Malmö den 23e aug och jag är helt ny i staden så det skulle vara jättekul att lära känna någon! :)

Jag är 21 år, snäll, glad och trevlig, och har en eurasierhane på 10 månader. Ska börja plugga på lth, men har förhoppningsvis lite tid över någon gång då och då.
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Jag bor visserligen inte i Malmö men i Lund, fyller 24 (eeh hej ålders-noja och ångest) i år. ^^ Har egen häst och två katter som är min små bebisar.

Jag tycker om att hitta på både stillsamma och mer aktiva grejer med mina vänner, typ grilla, bada, kolla på film, baka, fika och så vidare. :)

Jag ses gärna i alla fall, för även om jag har vänner så ses vi inte alltid så ofta och det kan alltid vara kul att träffa nytt folk.
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Jag har faktiskt sett dig på Ribban och kan iaf intyga att du ser ut att vara jättetrevlig:)

Själv har jag flyttat igen, annars hade jag gärna hittat på nåt.
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Hej!!

Ja men vad kul! Välkomna hit :D
Hoppas du kommer trivas i Malmö! Underbar stad enligt mig själv! Men skulle ju vara liite trevligare med lite vänner oxå ;)

Det låter ju toppen! Träffas gärna med hundarna sen någon gång då så får vi se hur de kommer överens :)
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Hej på dig med!

Tack för svaret!
Tycker det låter jättetrevligt!!
Hoppades oxå på att träffa på nån som har häst, då jag i måånga år verkligen längtat efter att få vara runt hästar igen :D

Ses jättegärna någon dag! :)
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Hej Sara! Jag är en riktig färsking här på buke, men jag träffas jättegärna någon dag. Bor förvisso i Lund men det är ju inget jätteavstånd direkt :)
Jag är snart 24 år gammal, har egen häst och tittar lite löst efter hund också. Tycker om att umgås med folk, och är på de flesta förslag på vad man kan göra. Har tyvärr inte heller så mycket vänner att umgås med annat än när jag är i stallet, så det hade varit jättetrevligt att träffas och lära känna dig! :)
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Hej Sara.

Jag vet inte om jag räknas som för gammal men blev alldeles nyss på 27 på pappret. Bor inte heller kvar i Malmö mer men iaf strax söder om i vellinge. O även om jag inte har hund så gillar jag dem. Vilket fall som så har jag häst o en hel flock katter. :)

Vara ute o festa o fika blir inte lika ofta men saknar det en hel del så behöver du fler o umgås med så ställer jag gärna upp.

O vilket fall som så Välkommen till Malmö! :)

O just det... en sak till, detta tyckte jag var ett riktigt bra sätt o hitta vänner på.

Kram på dig... // emma
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Åh, en sån här tråd har jag funderat på att göra ett par gånger!
Jag är 26 år, har bott i Malmö sen november -09 och pluggar just nu här. Just nu har jag knappt några vänner att umgås med, shoppa och fika och så eftersom många av de jag hängt med har fått flytta iväg när de kommit in på utbildningar. Så söker också lite nya vänner. :D
Jag har en sambo som jag bor med tillsammans med mina tre katter. Har också tagit med mig min häst hit, en färgstark och rar herre som jag haft i tolv år.
Jag älskar att baka, fika och shoppa står också ganska högt på listan. Är gammal datanörd (spelat WoW i många år, men la av när jag kom in på högskolan) och läser när jag får tid över. Gillar filmkvällar och utekvällar också (även om jag har dålig koll på Malmös uteliv, vännerna jag haft här har inte varit så mycket för att gå ut). Har en trädgård som är perfekt för grillhäng. :D

Välkommen till Malmö! Jag älskar fortfarande staden lika mycket efter fyra år, är en väldigt trevlig stad med mycket skoj att erbjuda!
 
Sv: Vänner sökes i Malmö

Nu är det ju faktiskt malmöfestival och allt, så folk är kanske intresserade av att mötas upp under veckan för lite häng? Finns ju massa skojiga saker att hitta på då :)
 
Har dragit ut på detta in i det sista...då jag egentligen skäms för att göra så här :o
Men nu känner jag att jag börjat få så himla nog av ensamheten, och vill försöka göra något åt det innan jag fattar ännu ett drastiskt beslut och flyttar tillbaks till hemstaden, där jag egentligen alltid vantrivts. Men har familjen där och då åtminstone någon att umgås med.
Har lite panikkänslor just nu, speciellt under helgerna då jag inte jobbar och känner att dagarna blir alldeles för långa när man är ensam.

Har bott i Malmö nu sen i november (älskar staden!), och tänkte att jag nog lär kunna knyta nya kontakter och få nya vänner. Men det har inte alls varit så lätt som jag trott. Har mest lärt känna nya bekanta inom hundvärlden, men tyvärr har det mest varit äldre personer, och ingen man kan träffa på fritiden (utan hundarna ibland sas).

Så vem är jag då..?

Är en helt vanlig tjej (tror jag :p) på snart 24 år. Största intresset är självklart djur, främst hundar. Har två vinthundspojkar, en whippet på 2 år och en IG på 8 år.
Som person är jag rätt så lugn av mig. Är snäll, omtänksam och pålitlig.
På fritiden gillar jag att hitta på saker med hundarna - åka iväg på utflykter, släppa dom på lösspring, hundträffar, jogga/cykla med dom osv.
Men känner att jag även har behov av lite mänskligt sällskap ibland, och då hade jag gärna haft någon att ta en fika med. Shoppa med. Festa med . Osv, osv. Ja allt sånt som de flesta ungdomar gillar att göra, men som jag tyvärr mycket sällan fått göra här i Malmö :/
Har t.ex. bara besökt stranden/havet för bad 1 gång här, och det var när jag hade familjen på besök i sommar.



Så om det finns någon här som bor i Malmö och känner för att träffas, så hör gärna av dig/er!! :)


//Sara
 
Hej vet att de va jättelängesen du skrev detta inlägget. Men skrålla precis förbi och tyckte de lät intressant. Är själv en tjej på 24 år som älskar att träffa nya människor. Har två vovvar och bor i Malmö. Så är de fortfarande aktuellt och om du fortfarande bor kvar så är de bara att skriva ☺
 
Bor förvisso inte i Malmö, bor i Hässleholm. Jag träffas gärna.

Såg att det var en gammal tråd nu.
 
Hallå!
Tyvärr så bor jag inte kvar i Malmö längre.. :(

Men tråden får gärna användas om andra i Malmö vill lära känna nytt folk :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 826
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 963
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 220
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp