Bukefalos 28 år!

Värde på rosett/plakett?

Sv: Värde på rosett/plakett?

Tvärtom så är ju alla med samma fel likaplacerade i avd A - dvs alla felfria (om nu detta är det bästa resultatet) har placering 1. Och då blir det ju rätt med blågul rosett!
 
Sv: Värde på rosett/plakett?

KL I helgen var jag på en för övrigt katastrof anordnad tävling, men priserna var väldigt fina. Rosett, plakett, schabrak och två Globenbiljetter till vinnaren. Det tycker jag var ett påkostat och genomtänkt hederspris :) Annars har jag också märkt att hederspriserna är snåla. (Rosett, plakett och 2 kg morötter till de placerade har jag avrit med om delats ut)
 
Sv: Värde på rosett/plakett?

.....jamen det är ju just det som är så fånigt. För mig är en blå/gul rosett en vinst i den meningen att ett ekipage har varit bäst, inte att 20 stycken har varit det (för det har dom ju inte).
Därför tycker jag man kan följa rekommendationen (som man inte gör) i TR att ha en annan färg på rosetten.

Typ: blå/gul till vit = vinst och placering i avd A
ex lila/vit = felfri avd B
ex blå/röd = vinst bed A

...fast nu var det ju inte det som diskuterades utan värdet på priserna....
 
Sv: Värde på rosett/plakett?

Ja med sådana priser känns det roligt att vinna och att man fått tillbaka allt man lagt ner i träning osv.:laugh:

....fast man vill ju inte ha katastroftävlingar heller...:grin:
 
Sv: Värde på rosett/plakett?

Om det är bedömning A så delas blå/gula rosetter ut till de bäst placerade. Vid clearround är det oftast andra färger på rosetten.

Det har jag aldrig fått på någon tävling med bed A utan det har varit clearround-rosetter (blåvit) eller lila-vit unghästrosett.
 
Sv: Värde på rosett/plakett?

Det har jag aldrig fått på någon tävling med bed A utan det har varit clearround-rosetter (blåvit) eller lila-vit unghästrosett.

Låter lite konstigt tycker jag.

Säg att klassen har 40 starter vilket innebär 10 placerade (ja, det är placerade i bedömning A till skillnad från clearround). 4 av dom startande är felfria och enligt bedömningen är de då således 1:a placerade. Om man då har ett ekipage med 1 tidsfel så ska ju den enligt bedömningen ha en 5:e placering. Därefter kanske det kommer ett antal ekipage med 4:a fel och de ska vara 6:a. Allt enligt bedömning A. Den enda skillnaden mot en A:0 är att man inte särskiljer på tid så man rider inte mot klockan. Lika antal fel ger lika placering enligt TR.
 
Sv: Värde på rosett/plakett?

Vi har fått både blå-gula och lila rosetter i bed A.

Vad gäller värdet på ev rosetter/plaketter så känns det lite oviktigt på den här nivån tycker jag. Man hoppar ju inte direkt 0,9 - 1,0 för vinnings skull. (Bensinen kostar nog i slutänden mer än anm avgiften).

Man får väl tänka sig en värdeökning på pållen istället:angel:
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 704
Senast: Imna
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 800
Hoppning Från och med nästa år är det Blå/Gula som gäller för samtliga felfria i en A:Clear Round Hiss eller Diss? Enligt min mening är det lite...
2
Svar
24
· Visningar
3 718
Senast: cewe
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 648
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp