Bukefalos 28 år!

Värdering?

Låter jättebra! :up:

Min mor vill att jag tömmer alla köksskåp och skurar dem ordentligt, bland annat, får erkänna att det känns lite overkill från min synvinkel. Ser helst att det inte blir fullt en så noggrann inspektion. :D



Men det måste det väl vara!? Vad skulle det annars vara för sorts värde vi pratar om? Ett värde huset har avgörs ju av vad man skulle kunna sälja det för, eller? :confused:

Det spelar ju ingen roll vad man kanske har spenderat för att rusta upp eländet tex, vill folk betala mindre så är ju värdet mindre, helt enkelt?



Ha, en sådan har jag gjort och tror nog den är ute och cyklar! Skulle den stämma är värdet fem år efter köp 270% av vad det gick för... Prutades visserligen en del, men ändå! :angel: :laugh:

När jag jobbade som mäklare så tog man sig en titt på objektet och kollade även med jämförbara objekt på marknaden, sen fick kunden sitt värderingsintyg (dvs kunden fick ett intyg på marknadsvärdet). Att skura alla köksskåp, göra en home staging el dyl är helt onödigt. :D
 
När jag jobbade som mäklare så tog man sig en titt på objektet och kollade även med jämförbara objekt på marknaden, sen fick kunden sitt värderingsintyg (dvs kunden fick ett intyg på marknadsvärdet). Att skura alla köksskåp, göra en home staging el dyl är helt onödigt. :D

Iloveyou.gif~c200
 
Jösses - självklart ska du låta bli att städa extra!!

Mäklaren ska titta på HUSET. Inte på din ordning och städning.Inga foton inga omdömen, bara en prislapp med en motivering.
 
Jösses - självklart ska du låta bli att städa extra!!

Mäklaren ska titta på HUSET. Inte på din ordning och städning.Inga foton inga omdömen, bara en prislapp med en motivering.

Du kan få telefonnumret till min mor så kan du försöka övertyga henne om det! :laugh:
(Som tur är bor hon så långt bort att hon inte faktiskt kan se vad jag gör - och vad jag bara säger att jag gör... :angel:)
 
Vi betalade inte vår mäklare men de gjorde endast en muntlig värdering. Men eftersom mäklare (fastighetsbyrån) och swedbank har samarbete så räckte det med muntligt.
 

Liknande trådar

Äldre Hoppas denna tråd hamnar rätt, flytta den gärna annars :) Jag och min sambo hyr en liten gård. På gården finns ett boningshus på 300...
Svar
12
· Visningar
1 296
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 549
Senast: cherie
·
Hemmet OK, nu kommer typ en bekännelse om hur okunnig och totalt o-vuxen jag är gällande dessa saker, och att jag kanske borde vända mig till...
Svar
11
· Visningar
8 474
Senast: ch791022
·
Övr. Katt Blev lite inspirerad av en annan tråd och kom på att någon här kanske kan hjälpa mig! Jag bor i hus med trädgård i ett villaområde och...
2
Svar
25
· Visningar
5 511
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp