Bukefalos 28 år!

Värmlandsstilen

O

oseriös

Är det nån som ska vara med där? Vad tänker ni på när ni rider stilhoppning?
 
Sv: Värmlandsstilen

ang. stilhoppning finns det några trådar redan om det. Sök i det här forumet och på hoppning.
 
Sv: Värmlandsstilen

Okej, vem är det? ska hon tävla på bellevue nästa helg elelr?
 
Sv: Värmlandsstilen

Hennes häst heter Hagens Rosie. Ja det ska hon.
 
Sv: Värmlandsstilen

okej det kämnner jag igen.. bor du också i värmalnd eller?
 
Sv: Värmlandsstilen

Jepp det gör jag. Men jag har stor häst.
 
Sv: Värmlandsstilen

Främst att det ska se lätt och okomplicerat ut. Mjuk och följsam hand , att man rider ända fram mot hindret och inte slarvar. Inte slänga sig fram över hästen vid upphoppet utan ha kvar tyngdpunkten på rätt ställe osv.

finns så mycket att tänka på..




Föresten vad heter hon som tävlar Hagens Rosie.. Jag red in henne när hon var liten :D super mysig häst. Red henne till hon var 5 (tror jag) nått sånt.. vore kul o höra hur det går
 
Sv: Värmlandsstilen

Japp jag ska te bellevue till helgen... :p

man ska tänka på hur följsam man är över hindret, hur bra vägar man rider, hur bra kontroll man har över hästen så att den inte rusar etc.

Senbedömmer ju domaren hur man själv å hästen ser ut, så man får tänka på att vara hel och ren. Helst klädd i kavaj och knoppad häst. :banana:
 
Sv: Värmlandsstilen

varför de..? du är väl 14-15år...??? Jag ska rida ponny så länge som möjligt de är roligast :D
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
735
Senast: Ajda
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 833
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
749
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp