Vågar jag bli gråhårig?

Samma här, släkten blev grå tidigt. Så jag väntar bara på att det är dax att fatta beslutet, och peppar mig själv till dess. Nu brukar jag vara rätt ljus när jag går från frisören, så jag tror inte det blir någon jättefix på det sättet. Men en stor förändring - självklart.

Jag är på frisören som en hök att säga till när utväxten blir grå, för jag vill verkligen inte pateto-färga när det egentligen är fullständigt klart att det är grått under.

Skickar med en pepp-bild från google.
69e7d743f8f66f59c7b3ab3bfecdefc4.jpg
 
Jag började bli gråhårig i 25-årsåldern. För några år sedan tröttnade jag på att färga bort det. Frisören gjorde slingor för att övergången inte skulle bli så abrupt. Slingade i ungefär 1½ år, sedan var det färdigutväxt. Är inte helt grå utan på vissa ställen, lite randig sådär. Jag tycker att det är snyggt! Det enda som är lite knöligt är att det är annan kvalitet på det gråa, lite styvare och torrare. Men så skönt det är att slippa färga!


Nu har jag grått i hårfästet pannan/tinningarna, men det är inte så mycket mer än en smal "slinga". Hänger håret rakt ned så syns inte så mycket, men sätter jag det i en hästsvans så ser man ju att det är grått.

Det där med slingor kanske vore en idé, samtidigt så är mitt hår inte grått i övrigt, bak ser det ut som vanligt. Men det vore kanske kul att prova ändå? Jag har mest varit rädd för att det blir "gult" gentemot det andra bruna och så silver i det. Disco-Kaj med blonderat hår, typ... ;)
 
Jag ser nog ut i håret som du ungefär, Priffe. Jag gör slingor hos frissan och hon lägger också i någon form av toning som inte märks, men som gör min egen färg lite kallare. Även det grå får en kallare ton (mitt grå har en tendens att dra sig åt gult, vilket inte passar mig). Det grå försvinner inte, men ser mindre blaskigt ut med den behandlingen. Och ingen utväxt!
 
Jag ser nog ut i håret som du ungefär, Priffe. Jag gör slingor hos frissan och hon lägger också i någon form av toning som inte märks, men som gör min egen färg lite kallare. Även det grå får en kallare ton (mitt grå har en tendens att dra sig åt gult, vilket inte passar mig). Det grå försvinner inte, men ser mindre blaskigt ut med den behandlingen. Och ingen utväxt!

Har du någon bild? Det låter onekligen som en idé! Nu är mitt hår inte så rödbrunt längre eftersom det blev väldigt solblekt i somras, men ändå... Det är ingen ordning på färgen.
 
Mitt hår solblekts varje sommar så att det röda i stråna kommer fram lite grann, annars är min hårfärg råttfärgad. I höstas färgade jag mitt hår likt min "sommarfärg" eftersom jag såg att det där råttiga kom fram igen nu när solen inte var så stark, men känner nu att jag struntar i att färga bort det. Just nu är jag tvåfärgad kanske man kan säga. Jag har hittat ett grått hår och det råkade försvinna från skallen rätt fort :angel: Men jag tror nog att jag ska våga låta mitt få den färgen det själv vill ha- råttfärgat eller inte spelar liksom inte så stor roll längre, det är ju jag. Vilken färg är råttfärgat egentligen, brun? Jag tror att om man har den färgen blir det kanske en mer naturlig genomgång mot det gråa färgen? Mamma har ljusare färg än jag, men inte blond och på henne ser man ju utväxten men det ser inte alls dumt ut att vara så där tvåfärgad. Hon brukade färga till sin naturliga hårfärg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 995
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 931
Kropp & Själ Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring... Gissar (hoppas?) att det finns fler här...
2
Svar
36
· Visningar
2 755
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp