Bukefalos 28 år!

Vagnhysteri

C

C_L

Det är nästan så att man dras med i omgivningens vagnhysteri...


"VA!!! HAR NI INTE SKAFFAT VAGN ÄN???"


Nej? ska jag dras runt i den eller?


Vi har hela tiden vetat vad vi ville ha på ett ungefär, men inte kunnat specificera det till punkt o pricka.

Nya moderna vagnar är så fula att jag skulle skämmas att gå runt med en sådan..."minirymdfärja!

Det är bara manöverbordet för barnet som fattas.

Av en lycklig händelse hittade vi en annonssida i ett grannland som säljer begagnat, helt underbart!

Fina kvalitetsvagnar för ringa summor, passar ju precis.

Vi var helt inriktade på svart vagn tills vi fick veta att vi ska ha en flicka, då vände det, nej sa jag, jag vill ha en ljus!

Och på dagen så när, så hittade vi en vagn, från 1960, helt välbevarad, ljust senapsgul Brio, med stora fina hjul, utan krimskrams och sååååå fiin!

:bump::love::bump:

Passande eftersom vi ska få en lejonflicka, och sittdelen är röd så den passade också sådär perfekt.


Vad har ni för vagnar?


Är det ok för er med de där moderna 7 tusen kronors platsbitarna eller ni letade också upp en gammal rejäl sak?


Kan knappt bärga mg nu, vill bara hem o se vagnen så ja, kanske lider jag lite av det där också, en släng av vagnhysteri :D





Tänk vad lycklig man kan bli över en vagn
 
Sv: Vagnhysteri

Vi ska oxå få ett litet lejon....:)

Vi har köpt det absolut spacigaste man kan köpa just nu tror jag, en stokke xplory, den hade allt som du avskyr men vi älskar!
Vi bor i sthlm o här behöver ingen skämmas för vilken vagn den har, det finns värre saker.

Vi köpte den av en slump tidigt, den fanns sprillans ny till ett bra pris helt enkelt.
 
Sv: Vagnhysteri

Vi ska oxå få ett litet lejon....:)

Vi har köpt det absolut spacigaste man kan köpa just nu tror jag, en stokke xplory, den hade allt som du avskyr men vi älskar!
Vi bor i sthlm o här behöver ingen skämmas för vilken vagn den har, det finns värre saker.

Vi köpte den av en slump tidigt, den fanns sprillans ny till ett bra pris helt enkelt.


Haha..det är så härligt med allas olika smak, såg en neongrön :eek: vagn häromdagen...bara dog på stället :rofl:


Visst är det tur att vi alla tycker olika :D
 
Sv: Vagnhysteri

Nää jag vill inte ha neongrön, sen gillar jag inte heller när det är för mkt krimskrams på dom, som typ volanggardiner o så :(

För att inte tala om när folk ( i alla fall här) sätter reg-skyltar på sina vagnar, då skämms jag lite för mig själv, fast inte så någon märker det :)
 
Sv: Vagnhysteri

På tal om vagnar... jag kommer ha ett litet barn i vinter o vill jättegärna ha en mysig åkpåse i antingen dun eller riktigt lyxig fårskinn..

Har ni sett några mysiga?
 
Sv: Vagnhysteri

På tal om vagnar... jag kommer ha ett litet barn i vinter o vill jättegärna ha en mysig åkpåse i antingen dun eller riktigt lyxig fårskinn..

Har ni sett några mysiga?

Har två åkpåsar i renskinn, min bästa investering. De är dyra men bara helt.......wow :love:

Hör av mig om jag ska sälja den ena :D
 
Sv: Vagnhysteri

Nää jag vill inte ha neongrön, sen gillar jag inte heller när det är för mkt krimskrams på dom, som typ volanggardiner o så :(

För att inte tala om när folk ( i alla fall här) sätter reg-skyltar på sina vagnar, då skämms jag lite för mig själv, fast inte så någon märker det :)


Reg. skyltarna är nog det mest pinsamma av allt, hur kan man?
 
Sv: Vagnhysteri

Tillhör den pinsamma skaran som har en regskylt. Fick den av min svärfar när dottern var några veckor gammal.
Det roliga är när man möter folk och de läser högt på skylten så läser alla av någon anledning Elvira, fast dottern heter Elivia.

I vagnfrågan är inte jag heller så mycket för krimskrams och rymdfärjor. Ville ha en vagn med rejäla hjul som passar här ute på landet. Fast så ville jag ju gärna att den skulle vara röd:D.
 
Sv: Vagnhysteri

Jag köpte en begagnad på Blocket :o
En Brio iofs, så det äör ju samma som säljs i affärerna, men den är rejäl! Klarar stigarna runt stallet och så :) Underbar! Sen har jag en vagn som man kan fästa babyskyddet i, för när man ska och handla och så. Den är ju lite plastig, men det är skönt att slippa släpa Brioklumpen på ICA ;).

Jag har också svårt för de hippa vagnarna ... men bor man i stan typ är de säkert super!
 
Sv: Vagnhysteri

Vår vagn kan man oxå fästa babyskyddet på, det ska bli kul att se hur det fungerar :)

Jag blir lite orolig bara, små barn ska ju ha platt ryggläge o det ger ju knappast babyskyddet :(

Har du dåligt samvete för det?
 
Sv: Vagnhysteri

För oss var det inte så stor grej att skaffa vagn. Jag har förstått att för många är det jättestort med just vagn när man väntar barn.

Vi ville ha en vagn som passar ute i naturen (eftersom att vi är "frilufsare") och som jag kunde gå med hundarna med.

Men vi tyckte att det var så mycket pengar för något som inte är så viktigt så vi köpte beggat. En Emmaljunga kombi som var använd i 4 månader och vi fick den för 3000:- med hårdlift. Den är som ny...

Jag är jätteglad att vi inte lade ned mer pengar på det eftersom att jag var leds på klumpen redan efter 2 veckor. Icke svängbara framhjul är ju helt värdelöst om man går på asfalt eller inne i affärer. Den väger ju ton att lyfta i och ur bilen och hunden fick vi hastigt ta bort :(

Frilufasar gör vi ju varje helg, men jag ska köpa en liten och lätt vagn som jag har när jag ska på Ica, BVC, öppnis osv. Det finns ingen aneldning att ha en sådan här stor vagn.

Jag mår dåligt när mina kompisar lägger ned 8000:- på en sådan här klumpig (men ny) vagn när jag vet att det enda de gör är att shoppa i centrum :crazy: Bara för att de inte har koll på svängbara framhjul och hur klumpig den faktiskt är. Jag kommer knappt fram på vårt Ica...

ska man bara transportera barnet så är det skitsmart att kunna fästa babyskyddet i vagnen. Jag orkar inte bära ut honom i babyskyddet utan måste ta med vagnen för att köra honom till bilen och sen lyfta i 100 kg vagn då...
 
Senast ändrad:
Sv: Vagnhysteri

Jag har inte heller förstått mig på denna vagnhysteri.
Vi hade först tänkt att köpa något bra begagnat, men så hade de rea på vår barnvagnsaffär där vi fick tag på en sprillans ny Brio Duo för 3000:-
Tur var ju oxå att det var precis en sådann vagn jag ville ha.

Visst har den varit stor, men Jason är ett stort barn som jag tycker behöver en rejäl vagn fr att få plats.
Har även en ärvd sulky, även det en Brio. Den är visseligen mindre men med nästan noll komfort att köra.

Att den skulle vara tung att lyfta och köra är inget som har besvärat mig. Man har väl muskler;)
 
Sv: Vagnhysteri

Jag är 150, jag kan knappt hålla på andra sidan när jag ska lyfta in den i bilen.

Sen är det grymt irriterande att behöva ställa den på bakhjulen bara för att svänga runt när man följer en trottoar som svänger... Klumpigt när man har testat en med svängbara framhjul... Den kan ju köra med en hand.
 
Sv: Vagnhysteri

Jag är 179 så vi har ju helt klart olika förutsättningar;)

har dock testat att köra en vagn med svängbart framhjul, en trehjuling i och för sig, och tyckte inte alls om den. Men tror att det i stor del kan vara just för att den var trehjulig, kändes väldigt ostadig och "vinglig" att köra. Ungefär som en kundvagn där hjulen bara går åt fel håll.
Har inte testat någon vagn med två svängbara hjul fram. Men dessa vagnar har ofta/jämt (?) små hjul fram vilket inte passar underlaget här omkring.
Visst kan man ha två vagnar att byta mellan, det har även vi. Men båda våra vagnar tar sig fram överallt istället.

Alla väljer vi ju olika och det viktiga e ju att det passar för en själv.;)
 
Sv: Vagnhysteri

Ja precis! Å mina kompisar som bara fingår har ingen anvädning för en traktor :crazy: Det finns vagnar med större svängbara framhjul också. EL Cerox 360 har lite mindre hjul, men är lika stor och tung som min vagn så det finns "fullstora" vagnar också med svängbara hjul.

Ang. trehjulingar så använde min förra svåger en sådan som joggingvagn. Stort framhjul som var låsbart. Han sprang på grusvägar, så det behöver inte vara ostadigt.
 
Sv: Vagnhysteri

V köpte en Brio Happy 07 när de såldes ut, hade tänkt köpa en begagnad vagn men de var ett så bra pris.

Jag fick barn i oktober så i vagnen hade vi ett fårskinn och sen hade Rasmus overall på sig.
Bebisar blir jätte varma och det blir varmare än man tror, vi hade en mjuklift som läggs i våran vagn som är en kombivagn.

Nu har han bara ett spjälsängstäcke som madrass och är det kallt har han en fleesefilt på sig.
 
Sv: Vagnhysteri

Vi köpte en svart begagnad Brio Nova med mjuklift.
Den är lätt att fälla ihop och tar inte så stor plats i bilen. Skön att dra och lätt att komma fram med. Samt att handtaget är justerbart, bra för oss då jag är runt 148cm lång och sambon 183cm :D

Vagnen du beskriver har jag inget emot att andra har, jag är ingen vagnhysteriker men en sån skulle inte funka för mig bara. Kul att du är nöjd med ditt köp, det är det som är viktigt. :laugh:
 
Sv: Vagnhysteri

Vi har en dansk "prinsessevagn" ståendes som skulle vara sk stallvagn slit & släng vagn.
Stor stabil med stora hjul.
Riktigt slagskepp.

Är helt övertygad att barnet skulle kunna sova igenom stormen Gudrun på gräsmattan i den vagnen. Har tyvärr ingen bild då den står i föräldrarnas förråd i väntan på ev. en ny bebbe.
Mina danska kusiner har sovit i den.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp