Val av dressyrhingst

Sv: Val av dressyrhingst

(tar sista knappen)
Jag har varit på Markebäck och sett DP live, de hade mätt honom själva pga alla frågot runt hur stor han är och fått honom till 162cm. Men tittar man i Tyska hingstkatalogen är det väldigt många hingstar mellan 166 och 168... och efter att ha varit där nere på hingstvisningar så är iallafall mitt intryck att de varierar liiiiiiite mer än så i mankhöjd:)

Ang Kennedy så är han kvar i Sverige i år, träffade honom här om veckan, stilig hingst som nog inte ska bedömmas efter hur han sett ut när han visats i Sverige, han har ju en tråkigt historia bakom sig.
 
Sv: Val av dressyrhingst

Vad bra att kontrollmätningen stämmer överens med mina iakttagelser:)

I övrigt är han en fantastiskt fin hingst! T o m jag skulle kunna tänka mig att använda honom om jag haft rätt sto;)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 284
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 148
Senast: pastejja
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 519
Senast: Freazer
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 390
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp