Bukefalos 28 år!

Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Att ha en användare som sabbar varje tråd hen ger sig in i är dyrtbart för ett forum på många vis. Användare tröttnar och leder till mindre intäkter från annonserna om inte annat.

Över 800 inlägg och över 17000 nedslag talar emot vad du säger:D
och det på ca 2 veckor. Inte illa...
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Tvärs om. Hälften av de inläggen är väl från dig själv. Resten från några få tappra själar. Döden för ett forum som sagt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Tvärs om. Hälften av de inläggen är väl från dig själv. Resten från några få tappra själar. Döden för ett forum som sagt.

Är det inte jobbigt att leva om man är så bitter som du verkar vara?
Allt i svart?

Och om man tittar så verkar det ju som om du är här på denna tråden i över 50% av dina inlägg så..nog drar den intresse alltid:D
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du behöver inte vara orolig. Mitt liv är bättre än ditt. Jag lovar.
Mitt intresse ligger i att jag är en av de där tappra själarna. Fast just i ditt fall är det ju som att hälla vatten på en gås. Ingenting går in.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Du behöver inte vara orolig. Mitt liv är bättre än ditt. Jag lovar.
Mitt intresse ligger i att jag är en av de där tappra själarna. Fast just i ditt fall är det ju som att hälla vatten på en gås. Ingenting går in.

Framförallt inte alla dåliga vibbar du sprider.
Vems liv som är bäst, ska jag inte uttala mig om, men jag är helnöjd med mitt liv.

Eget boende, på landet. Många vänner runt om i världen.
och en svans av beundrare som du i det här forumet:D
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Hörrni alla kloka bukisar.
Somliga lever för att provocera och debattera - hur illa det än blir i slutändan.
Och vi som förstår detta kan bara hantera det genom att EN gång säga att vi tycker resonemanget är åt pipsvängen. Sedan inte mata mer.

Jag tycker den här tråden är mycket obehaglig. Främst för att det nu är personangrepp som jag tycker dom flesta borde stå över OAVSETT vad ni tycker om "motståndaren".
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Tack för infon! Jag står dock för vad jag skrev och vill tipsa dig om att använda triangeln istället för att försöka uppfostra.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*

Jag tror faktiskt att det bästa handlingsalternativet om vi vill ha tillbaka Bukefalos som ett forum där man kan diskutera frågor utan att tråden kapas fullständigt av en och samma person, är att använda ignore-knappen. Jag har just gjort det själv. Det tjänar ingenting till att bemöta. Det är bättre att lugnt och stilla diskutera frågan med de som äger förmågan att diskutera och har ett reellt intresse i ämnet, inte de som bara är ute efter att sabotera.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Något jag allra ödmjukast påpekar att du kan göra med;)
Då har du nog helt missförstått syftet med triangeln, det är inget man använder så fort man inte håller med någon. Det är ju inte nödvändigtvis ett brott mot forumreglerna att ha din typ av åsikter.

Det har hänt flera gånger att jag reagerat på olika användares åsikter och människosyn, men sådant kan man oftast inte triangla.

Säg tex att någon skriver att vissa människor inte har ett människovärde, att det finns de som är värda mindre än andra och inte förtjänar respekt, detta kan av många uppfattas som väldigt obehagligt men det är inte nödvändigtvis ett brott mot forumreglerna att ha denna osympatiska människosyn.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Då har du nog helt missförstått syftet med triangeln, det är inget man använder så fort man inte håller med någon. Det är ju inte nödvändigtvis ett brott mot forumreglerna att ha din typ av åsikter.

Det har hänt flera gånger att jag reagerat på olika användares åsikter och människosyn, men sådant kan man oftast inte triangla.

Säg tex att någon skriver att vissa människor inte har ett människovärde, att det finns de som är värda mindre än andra och inte förtjänar respekt, detta kan av många uppfattas som väldigt obehagligt men det är inte nödvändigtvis ett brott mot forumreglerna att ha denna osympatiska människosyn.
:D Jag har nog bara använt den en gång.
Om du skriver att vissa människor inte har ett människovärde så är det nog på snudd till ett lagbrott, för enligt svensk lag så har alla människor ett människovärde. Det är bla därför jag aldrig skrivit detta.
Däremot kan du utan problem skriva att en redlöst berusad människa har ett människovärde men att hon/han uppvisar ett synnerligen patetiskt uppförande och att detta uppförande är värt att förakta.
Och så länge den människan agerar så är hon inte värd min respekt.
Men det påverkar ju inte den människans värde som människa.
Jag skulle heller aldrig sänka mig till att kalla den människan vidrig, däremot skulle jag kunna konstatera att människan i fråga luktar vidrigt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*

Jag tror faktiskt att det bästa handlingsalternativet om vi vill ha tillbaka Bukefalos som ett forum där man kan diskutera frågor utan att tråden kapas fullständigt av en och samma person, är att använda ignore-knappen. Jag har just gjort det själv. Det tjänar ingenting till att bemöta. Det är bättre att lugnt och stilla diskutera frågan med de som äger förmågan att diskutera och har ett reellt intresse i ämnet, inte de som bara är ute efter att sabotera.
Jag är lite tudelad i frågan, å ena sidan är ju tråden definitivt att betrakta som kapad flera gånger om, å andra sidan har jag svårt för att lämna vissa saker utan att bemöta dem. De finns där även om jag personligen inte ser dem.

kl

Nu ska man ju utreda om det bör införas något om samtycke eller något om oaktsamhet i lagen, och det är förstås bra. Som jag ser det handlar sådant främst om att påverka genom att skapa en starkare norm, inte främst om att fälla fler. För oavsett hur man formulerar det i lagen så finns det en bedömning att göra och domstolen är ju sällan helt opartisk. Det är människor som har sina uppfattningar, vare sig de vill eller inte, om hur en våldtäkt bör gå till för att våldtäktsmannen ska kunna betraktas som "oaktsam" tex.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

*kl*

Jag tror faktiskt att det bästa handlingsalternativet om vi vill ha tillbaka Bukefalos som ett forum där man kan diskutera frågor utan att tråden kapas fullständigt av en och samma person, är att använda ignore-knappen. Jag har just gjort det själv. Det tjänar ingenting till att bemöta. Det är bättre att lugnt och stilla diskutera frågan med de som äger förmågan att diskutera och har ett reellt intresse i ämnet, inte de som bara är ute efter att sabotera.

Problemet är att alla måste göra det för att det ska få effekt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

I alla fall behover alla ignorera och inte fortsatta tjafset med lbb


Jag håller med de andra som skrev att vi ska ge fan i lbb. Svara inte på hans inlägg.

Han saboterar forumet, han är en stor social börda för forumet.

Jag fattar inte varför moderatorerna låter honom hållas.

Precis!
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Precis, även om en samtyckeslag inte leder till fler fällande domar så sänder den tydliga signaler om var gränsen går till dem som inte är förmögna att förstå det annars. Problemen med våldtäkter, kass kvinnosyn och ett ojämlikt samhälle måste angripas från flera håll varav ett kan vara en samtyckeslag. En sådan lag löser inte problemet - men den vore ett steg på vägen.

Bara man sedan inte lutar sig tillbaka och tycker att allt är frid och fröjd. Mer måste göras!
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag är lite tudelad i frågan, å ena sidan är ju tråden definitivt att betrakta som kapad flera gånger om, å andra sidan har jag svårt för att lämna vissa saker utan att bemöta dem. De finns där även om jag personligen inte ser dem.

Svarar på detta också, då jag tänkt på det hela natten och dagen. Det är ju lite samma dilemma som när rasistiska röster höjs i riksdag, får utrymme i media osv. Helst vill man inte låta befängda, obehagliga och felaktiga uttalanden stå oemotsagda, men samtidigt kan inte några få gaphalsar få lov att lägga beslag på hela debatten. Det kan inte vara så att den som skriker högst får höras mest, så att säga. Vi får efter ork och tålamod försöka att kortfattat besvara direkta felaktigheter, men framförallt ignorera dem och försöka fortsätta föra den egentliga diskussionen framåt.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag håller med de andra som skrev att vi ska ge fan i lbb. Svara inte på hans inlägg.

Han saboterar forumet, han är en stor social börda för forumet.

Jag fattar inte varför moderatorerna låter honom hållas.

Dålig argumentation är inte ett brott mot forumreglerna.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Jag minns att media rapporterade om hur nämndemän från SD och ND fått sitta kvar trots upprepade tydligt rasistiska och homofoba uttalanden. Tingsrätten ville avsätta, men överprövningsnämnden beslöt att de fick sitta kvar. Otäckt om människor som betraktar homosexualitet som en sjukdom eller förnekar förintelsen dömer i brottsmål.

Hur det gått sen beträffande dessa nämndemän vet jag inte, men det kanske någon annan gör? Tror att det var 2010 eller 2011.
 
Sv: Våldtäkter och spridning av sexfilmer

Svarar på detta också, då jag tänkt på det hela natten och dagen. Det är ju lite samma dilemma som när rasistiska röster höjs i riksdag, får utrymme i media osv. Helst vill man inte låta befängda, obehagliga och felaktiga uttalanden stå oemotsagda, men samtidigt kan inte några få gaphalsar få lov att lägga beslag på hela debatten. Det kan inte vara så att den som skriker högst får höras mest, så att säga. Vi får efter ork och tålamod försöka att kortfattat besvara direkta felaktigheter, men framförallt ignorera dem och försöka fortsätta föra den egentliga diskussionen framåt.
Ja jag tänkte faktiskt dra en parallell till SD, så vi ser nog liknande på situationen.

Håller med, man måste hitta en balans och se till att inte ryckas med i tjat om oväsentligheter utan bara kort notera dem och återgå till sakfrågan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp