Migo

Trådstartare
Jag kan inte vara ensam om att ha planer för nytillskott under nästa år?

Till att börja med ser senvintern/våren ut att bli förgylld av en liten walesisk/norsk BC-valp, från Fridolfs pappas ägares uppfödning. Verkar bli en snabbfotad och styrbar kull med bra djurkänsla (Vidar Tangelands Floss och Kevin Evans Jimmy).

Om allt går enligt planerna så ska Fridolfs halvsyster paras med en stark och drivande hane (Erika Mattssons Seth) i höst, och det lutar åt att det blir en valp därifrån också...;) Dock mycket vatten som ska rinna under broarna innan det är dags.

Så vad har NI för valpplaner inför 2013?
 
Sv: Valp 2013

Jag ville egentligen ha en minihund typ chihuahua eller pomme, men får anpassa mig efter sambon lite också, så jag tänkte en staffordshire bullterrier. Nu ska man bara leta rätt på en bra uppfödare. Vill ha en NU, men inser att jag måste vänta på att kunna ta ut semester osv :D
 
Sv: Valp 2013

Mina valp2013 planer blev tidigarelagda till mitten av december, så det känns inte riktigt som jag passar in i nån av trådarna :p
 
Sv: Valp 2013

Jag får tyvärr hålla mig passiv på valp under 2013 tyvärr :D! Men 2014 hoppas jag ju på en från egen uppfödning :love:! Det är låååångt dit :p!
 
Sv: Valp 2013

Jag står i kö på en staffordshire bullterrier tik som förhoppningsvis blir färdig till nästa höst/vinter. Kennel och tik bestämd, men tiken är bara 1år.. Hon ska bli champion först, MH klarade hon galant! En supersnygg liten donna:love:

Håller ju på att längta ihjäl mej..

/LL
 
Sv: Valp 2013

Jag och min sambo har bokat en valp från norge. bayersk viltspårhund. tiken blev parad nu förra veckan, villa ha nu men valpen måste tyvärr födas först :D
 
Sv: Valp 2013

Mina valp2013 planer blev tidigarelagda till mitten av december, så det känns inte riktigt som jag passar in i nån av trådarna :p

Vad spännande! Blir det en dvärgschnauzer igen? (för det är väl det du har?)

Själv håller jag mig på behörigt avstånd från allt vad valp heter. :D
 
Sv: Valp 2013

Troligtvis blir det en Finsk lapphundtik/hane för min del igen. Inte bestämt könet än.

Sen bli det kanske valpar hemma i huset detta året (egenuppfödning) får se lite grann hur man mår och hur djuren mår. Alla ska orka med.:):)
 
Sv: Valp 2013

Tittar in i tråden och suktar lite. Har satt upp mig på listan för valp 2014... Långt att vänta men förhoppningsvis värt det för att få precis det jag vill ha.
 
Sv: Valp 2013

Om allt går som det ska så flyttar det förhoppningsvis in en valp här i början på sommaren :)

Dock blev det ingen av raserna som vi hade tänkt från början, men det är så det kan bli ibland :D
 
Sv: Valp 2013

Om planerna går som dem ska så ska jag förhoppningsvis ha en schäfer valp 2013 :love: har en omplacering nu och man inser hur otroligt mycket man missat. Så jag hoppas på en valp som man kan forma själv :)
 
Sv: Valp 2013

Tittar in i tråden och suktar lite. Har satt upp mig på listan för valp 2014... Långt att vänta men förhoppningsvis värt det för att få precis det jag vill ha.

Fasen, att jag aldrig lär mig, nu var jag inne på "min" kennels hemsida och kollade på kombinationen hon planerar för 2013 och blir såååååå sugen redan nu fast det är ett år för tidigt för generationsskiftet i flocken... Hur ska jag nu kunna vänta ett år?
 
Sv: Valp 2013

Jaaaa! Till våren/sommaren så blir det en liten Cocker Spaniel för min del!:love: Kan knappt vänta! :bump: :D
 
Sv: Valp 2013

Jag hade bokat en Cocker Spaniel av jakttyp som skulle födas i december, men tyvärr gick tiken tom så det blir nog valpfritt för mig 2013.. :( Om inte uppfödaren bestämmer sig för att testa med en annan hane vid nästa löp! Då tåls det att funderas på ;)
 
Sv: Valp 2013

Jag planerar också för en BC valp 2013. Har hälsat på hos några uppfödare och hittat två tikar jag gillar, vi får se när löp infaller och hur det passar då. Annars har jag fler intressanta tikar som jag kikat på :)
Jag har träffat Jimmys syster Dell hon var väldigt trevlig! :)
 
Sv: Valp 2013

Jag hoppas på att jag kommer att platsa i denna tråd, annars blir det en valp år 2014. Det som eventuellt hindrar oss är att vi behöver hitta ett större boende samt att jag är totalt livrädd för att få en till hund med diverse krämpor eller en med dålig mentalitet som ställer till det både tävlingsmässigt och i vardagen.

Vet redan vem jag vill ha en valp från, men vet inte om jag kommer att få möjlighet att ta en i år eller om jag måste vänta till nästa år (beror på om vi hittar ett hus eller inte). Vet inte heller om uppfödaren vill ha mig som valpköpare. :o Jag skulle dock känna mig väldigt trygg med uppfödaren så jag hoppas verkligen att hen åtminstone kan hänvisa oss till annan uppfödare eller hjälpa oss lite i rasvalet. Är väl i och för sig inte rasvalet som är problemet, utan min oro överatt få en hund med jobbiga smärtproblem som knappt går att ta i eller titta på p.g.a. att den blir så rädd om sin kropp (vilket min nuvarande hund blir med jämna mellanrum :(). :crazy:

Någon mer med samma problematik och hur löste ni det? Hur kändes det när ni vågade skaffa en till hund och hur gick det för er?
 
Sv: Valp 2013

Kanske kanske kanske blir det valp för mig 2013 också, en till jaktgolden och inte vilken som helst utan isåfall en Iver-avkomma! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp