Bukefalos 28 år!

Sv: Valp 2013

Åh vad tråkigt:(

Annars finns ju kullen undan Open som ligger på valpförmedlingen. De kommer nog också att bli riktigt bra!
 
Sv: Valp 2013

Har kikat på dom också men det ligger lite för tajt i tid tyvärr :( jag har mailat en annan uppfödare däremot men inte fått svar än.
 
Sv: Valp 2013

Tja... Vet flera intressanta kullar hos J-A och KM i Norge. En riktigt fin tik hos en uppfödare här i Örebro som precis parades med en hane som är nära släkt med pappan till min unghund - det kan bli en riktigt fin kull (FTW Win heter tiken)!
 
Sv: Valp 2013

Ja just det, hennes kull har jag sett men måste kolla lite närmare. Sen Karin och J-A har jag också lite koll på om det kommer ut nåt spännande. Jag har ju ingen brådska med ny valp så jag vill att det ska kännas helt rätt och då kan det få ta lite tid. Har mailat och en annan kull som jag tycker verkar intressant men inte fått svar än.

När skulle Floss paras?
 
Sv: Valp 2013

*KL*

Idag har vi ställt oss i kö på en valp :bump:

Hon kommer troligtvis paras i februari, så om allt går som det ska får vi en wachteltik i juni :)
 
Sv: Valp 2013

kl
Då det inte blev en valp 2012 för oss så kör vi på 2013 istället! Blir en schillerstövare(hane) som ska ha guldgener och senare gå i avel.
Nu ska vi då bara hitta denna valpen/kullen, vilket nog är lättare sagt än gjort utav någon anledning:p Kennlarna saknar dessutom både hemsidor och mejladresser så hoppas på vettigt svar från klubbens valphänvisning nu.
Sambon ska vara föräldraledig i sommar så vi har guldläge för valp, om man skulle drömma får den helst komma april/maj.
 
Sv: Valp 2013

Nope, inte alls :)
Förhoppningar om att lägga grunden till småskalig uppfödning finns om den här tiken blir bra nog.. Då ville vi inte ha någon som är släkt med honom, eftersom en parning med dom hade varit superkul (om det klaffar som det ska etc).
 
Sv: Valp 2013

kl

Hur går det med valp-planerna för er alla nu då?

Den 2 januari var jag och hämtade Liam, en Eurasierkille på 10 veckor.
Han är tänkt att bli min skugga, alltså följa med mig överallt i stort sett. Lugnaste valp jag haft (trots att detta är min första riktigt egna), och allt går fint än så länge. Känns verkligen som jag gjort ett klipp!

e6201315331PM2659.jpg


 
Sv: Valp 2013

*KL*

Jag har ÄNTLIGEN bestämt mig för vilken ras jag vill ha; Welsh Corgi Cardigan!
Så nu fördriver jag mycket tid på nätet för att hitta rätt uppfödare... Därför har jag ingen aning om när det blir någon valp, men förhoppningsvis nu under 2013.
Men som sagt; man ska hitta rätt uppfödare och den uppfödaren ska i så fall ha valpar också ;) Det är ju inte "bara" som de brukar säga...
 
Sv: Valp 2013

Min plan är samma som förra året. Tiken beräknades löpa hyfsat snart juli 2012. Inget har hänt än, och jag är oerfaren vad gäller avel. Är detta normalt? Har en annan kennel att ställa mig på kö hos, men jag gillar föräldrarna till denna. Det är en liten ras och jag tycker inte de är så närbesläktade som man skulle kunna tro, pappan som har en kusinparning bakom sig "bara".
 
Beslutsångest här...

I somras gick sambon äntligen med på hundköp och vi har pratat om att det blir till sommaren/hösten 2013.

Jag vill ha en gårds/vakt hund som kan hjälpa till med att vakta våra höns och allmänt säga till när det kommer folk, vill att den ska vara familjekär, inte ha världens största aktivitesnivå men ändå så att det finns lite "klipp" i den, den ska kunna följa med ut på ridturer lös. Absolut ingen liten hund. Mitt val föl tveklöst på cane corso vilka verkar ha perfekta egenskaper. Har haft hund tidigare men det var några år sedan.

Min sambo ser bara till utseende (suck) och han vill hellre ha en aussie, samojed, berener sennen eller möjligtvis labrador.
Jag anser att aussies (galet vackra) har alldeles för stort behov av aktivitet för oss, samojeder är för mycket "ferdinand" (har själv haft en), berner sennen har för mycket sjukdomsproblematik och dessutom är jag ointresserad av pälsvård. Labradorer tycker jag dock är väldigt trevliga och lagom men då saknar de egenskaperna jag gärna vill ha.

Gaah, vi kommer inte att kunna enas i denna fråga detta året känns det som.
 
Sv: Valp 2013

Åh vad söt!

@hermulen din valp var också jättesöt!

KL: Vi har bestämt oss för att skaffa en BC-valp, men har inte hunnit kontakta någon uppfödare ännu. Det jag drar mig för är att det kanske blir svårare att hitta får/nötkreatur att valla på än planerat. Tänk om jag, trots att jag kollat upp en hel del möjligheter i förväg, står där med en BC och vill valla men inte kan p.g.a. djurbrist. Egna djur har vi inte möjlighet till idag. Däremot har vi får- och nötägare i vår släkt, men ingen tillräckligt nära för regelbunden träning.

Ni andra som har eller tänker skaffa BC, hur har ni löst vallningen?
 
Sv: Valp 2013

Här finns det planer på en liten dvärgschnauzervalp i sommar/slutet av sommaren om det finns någon kennel som ska ha valpar då. Vi vill ha en peppar & salt eller svart & silver. Så jag ska börja ta kontakt med lite kennlar snart :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp