Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om en vecka hämtas lilla Chibo hem :D Han har fått stanna hos uppfödaren ett par veckor längre så han hämtas på min första semesterdag. Valphage och valpfoder är införskaffat. Ska bara köpa en tung vattenskål och en massa leksaker med till honom :p Uppfödaren har varnat mig för att han tycker det är jättekul att välta ut vattnet och bära ibäg skålen om den är för lätt :angel:
Växer så det knakar gör han om inte annat :o
PSX_20160601_135553_zpsqc8h4ux4.jpg

PSX_20160601_131740_zpslarjnrsm.jpg

IMG_20160601_131527_zps3hckufdr.jpg
 
Om en vecka hämtas lilla Chibo hem :D Han har fått stanna hos uppfödaren ett par veckor längre så han hämtas på min första semesterdag. Valphage och valpfoder är införskaffat. Ska bara köpa en tung vattenskål och en massa leksaker med till honom :p Uppfödaren har varnat mig för att han tycker det är jättekul att välta ut vattnet och bära ibäg skålen om den är för lätt :angel:
Växer så det knakar gör han om inte annat :o
PSX_20160601_135553_zpsqc8h4ux4.jpg

PSX_20160601_131740_zpslarjnrsm.jpg

IMG_20160601_131527_zps3hckufdr.jpg
Sööööt! Vad är det för ras?
 
Om en vecka hämtas lilla Chibo hem :D Han har fått stanna hos uppfödaren ett par veckor längre så han hämtas på min första semesterdag. Valphage och valpfoder är införskaffat. Ska bara köpa en tung vattenskål och en massa leksaker med till honom :p Uppfödaren har varnat mig för att han tycker det är jättekul att välta ut vattnet och bära ibäg skålen om den är för lätt :angel:
Växer så det knakar gör han om inte annat :o
PSX_20160601_135553_zpsqc8h4ux4.jpg

PSX_20160601_131740_zpslarjnrsm.jpg

IMG_20160601_131527_zps3hckufdr.jpg
Jättesöt!!!!!!
 
Om en vecka hämtas lilla Chibo hem :D Han har fått stanna hos uppfödaren ett par veckor längre så han hämtas på min första semesterdag. Valphage och valpfoder är införskaffat. Ska bara köpa en tung vattenskål och en massa leksaker med till honom :p Uppfödaren har varnat mig för att han tycker det är jättekul att välta ut vattnet och bära ibäg skålen om den är för lätt :angel:
Växer så det knakar gör han om inte annat :o
PSX_20160601_135553_zpsqc8h4ux4.jpg

PSX_20160601_131740_zpslarjnrsm.jpg

IMG_20160601_131527_zps3hckufdr.jpg
Det var bland det sötaste jag sett på mannaminne! Vilket härligt uttryck!
 
Det tar sig!


Trodde jag...
Ludde fick nått riktigt tokfnatt på Lego, vilket var ok för Lego tills Ludde får tag i skägget och typ "kampar" med det, jag avbröt då.
Lego är ju rädd om sitt skägg, tror han är lite håröm. Lego är så snäll och försynt så han säger inte ifrån själv heller utan står bara och ser olycklig ut anternativt försöker gå iväg bara. Nu pep han när valpis fick tag i skägget.


Just nu undviker Lego valpis som pesten...
 
Någon som har lust att lägga upp lite bilder på era huliganer? :love: Jättekul att läsa era uppdateringar (precis börjat läsa dock)
 
Igår fick vi hem vår lilla Morris (Ackers Jameson).
Skarmavbild%202016-06-11%20kl.%2012.37.16_zpsgdd54sjh.png

Skarmavbild%202016-06-11%20kl.%2012.36.47_zpsmgmxz0ia.png

Skarmavbild%202016-06-11%20kl.%2012.37.32_zpsryoylnbv.png


Både introduktionen med Frank och första natten har gått över förväntan. Han är en kavat liten rackare som är nyfiken på det mesta! Frank är snäll och nyfiken på nytillskottet men låter honom inte leka med några leksaker alls, utan hämtar alla och lägger dem på en hög som han sen vaktar. Hur skulle ni gjort i de lägena, ska man ha vissa leksaker som bara valpen får ha?
 
Igår fick vi hem vår lilla Morris (Ackers Jameson).
Skarmavbild%202016-06-11%20kl.%2012.37.16_zpsgdd54sjh.png

Skarmavbild%202016-06-11%20kl.%2012.36.47_zpsmgmxz0ia.png

Skarmavbild%202016-06-11%20kl.%2012.37.32_zpsryoylnbv.png


Både introduktionen med Frank och första natten har gått över förväntan. Han är en kavat liten rackare som är nyfiken på det mesta! Frank är snäll och nyfiken på nytillskottet men låter honom inte leka med några leksaker alls, utan hämtar alla och lägger dem på en hög som han sen vaktar. Hur skulle ni gjort i de lägena, ska man ha vissa leksaker som bara valpen får ha?
Ljuvlig.
Älskar Jämtar :love:
 
Hur är era valpars aptit? Alba äter ganska dåligt. Ska äta 4 mål/dag 1-1,5 dl/gång. Hon verkar inte gilla fodret vi gått över till (på uppfödarens rekommendationer).
Äter upp allt nån gång. Oftast bara hälften och kan rata allt också.

Uppfödaren rekommenderar att man låter det stå framme 15 min sen tar man bort det. Min mamma tycker jag ska ha det framme flera timmar så hon kan gå tillbaka och äta om hon vill.
 
Hur är era valpars aptit? Alba äter ganska dåligt. Ska äta 4 mål/dag 1-1,5 dl/gång. Hon verkar inte gilla fodret vi gått över till (på uppfödarens rekommendationer).
Äter upp allt nån gång. Oftast bara hälften och kan rata allt också.

Uppfödaren rekommenderar att man låter det stå framme 15 min sen tar man bort det. Min mamma tycker jag ska ha det framme flera timmar så hon kan gå tillbaka och äta om hon vill.

Ludde äter med god aptit, en matglad liten rackare. Han äter valpfoder (Carrier) fortfarande, och lär ska få äta det ett tag till. Det jag ska ändra på lite senare är att han ska få VoH puppy färskfoder också nått mål.

Åt hon bra av det valpfoder ni hade först hade jag nog fortsatt med det istället för vuxenfodret. Tänker att det viktigast är väl att hon äter ordentligt.

Hade det vart äldre hade jag gett er tipset att byta foder till ett annat märke men man vill kanske inte mixtra med det när dom är så små.
 
Ludde äter med god aptit, en matglad liten rackare. Han äter valpfoder (Carrier) fortfarande, och lär ska få äta det ett tag till. Det jag ska ändra på lite senare är att han ska få VoH puppy färskfoder också nått mål.

Åt hon bra av det valpfoder ni hade först hade jag nog fortsatt med det istället för vuxenfodret. Tänker att det viktigast är väl att hon äter ordentligt.

Hade det vart äldre hade jag gett er tipset att byta foder till ett annat märke men man vill kanske inte mixtra med det när dom är så små.

Jag är också inne på att fortsätta med valpfodret. Tyvärr vet jag inte vad det var för sort. Vi fick med lite i en påse att blanda ut detta med av uppfödaren. Och uppfödaren rekommenderar inte att jag fortsätter med valpfodret.
 
Hur är era valpars aptit? Alba äter ganska dåligt. Ska äta 4 mål/dag 1-1,5 dl/gång. Hon verkar inte gilla fodret vi gått över till (på uppfödarens rekommendationer).
Äter upp allt nån gång. Oftast bara hälften och kan rata allt också.

Uppfödaren rekommenderar att man låter det stå framme 15 min sen tar man bort det. Min mamma tycker jag ska ha det framme flera timmar så hon kan gå tillbaka och äta om hon vill.

Morris är väldigt matglad, får han chansen hugger han även in på vuxna hundens mat när han är klar med sin egna. Just nu äter han Eukanubas valpfoder som uppfödaren gav, men vi tänker börja fasa över honom på Acana large puppy imorgon. Just nu fiser och bajsar han nått otroligt :wtf::turd:
 
Hupp...tiken för en tilltänkt kull jag hoppas på har börjat löpa nu.. spännande men samtidigt lite stressande när man inte vet om det ens kommer bli nått, och om det blir nått - om man då får köpa..

De flesta av oss försöker väl ändå tex ta semester så mycket som möjligt när man tar hem en valp? Hur skulle ni då göra i kontakten med uppfödare som "väntar och ser" och bestämmer sig vem som ska få köpa vad när valparna väl är födda? Inget ont om det tankesättet eller dem alltså, men nog är det inte det lättaste att planera sitt liv efter..
 
Hupp...tiken för en tilltänkt kull jag hoppas på har börjat löpa nu.. spännande men samtidigt lite stressande när man inte vet om det ens kommer bli nått, och om det blir nått - om man då får köpa..

De flesta av oss försöker väl ändå tex ta semester så mycket som möjligt när man tar hem en valp? Hur skulle ni då göra i kontakten med uppfödare som "väntar och ser" och bestämmer sig vem som ska få köpa vad när valparna väl är födda? Inget ont om det tankesättet eller dem alltså, men nog är det inte det lättaste att planera sitt liv efter..
Det är en av anledningarna till att vi sållar bland valpköparna INNAN och har en turordningslista. Vi har märkt att folk vill ha besked annars går de någon annan stanns. Vår ras är stor och det föds många kullar så det gäller att fånga upp och behålla bra valpköpare tidigt.
Sen att valparna inte räcker till...som i denna kullen, är omöjligt att förutse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 584
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 252
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 385
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp