Bukefalos 28 år!

Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

*KL*

14 veckor gammal och växer så det knakar.
Trodde knappt mina ögon när jag tog fram måttbandet.
Trodde först jag såg fel, men icke sa nicke.
Ca 34-35cm i mankhöjd redan och 7.7kg tung.
Så hon lär nog inte bli mycket högre, bara några ynka cm.
Inne i en riktig "skat-period" där allt ska bäras med eller stoppas i munnen. :p
110909069.jpg


evi01.jpg


evi02.jpg
 
Sv: Valpar 2011

kl

Mina miniatyr bullar är nu 5v (alla redan?!) och är inne i terroristfasen, de är ju inte så himla stadiga hela tiden utan det blir en del kullerbyttor men de är nåt fruktansvärt roliga!
Tjejerna gillar att sjunga arior när man inte ängar de all uppmärksamhet medan hanen är lite mer laidback och chillar mest, sen vill han krypa upp under armen och sova :love:

De är alldeles ljuvliga - hur ska man kunna skiljas från de?
 
Sv: Valpar 2011

Hon är ljuvligt vacker :love: Färgen är helt fantastisk!!! Träffade ett syskon till henne i Laröd. Också helt dundersöt så klart :love:

Åååh hon är ju så fin! Jag vill också ha en liten farao!

KL.
Här är en bild på Vilja från idag. Hon är ca 5½ månader gammal och nu har hon börjat att växa ikapp sina bakben :D

302338_10150278736630588_588725587_8123567_587154133_n.jpg
 
Sv: Valpar 2011

Äventuellt ska min härliga hund bli pappa. Han har tuffat på sig bra (omplasering) och hjälper mig med rehabilitering av obalanserade hundar. Nu är han redo att uppfostra valpen. Tanken är att ha två hundar för rehabiliteringen går fortare när hunden gör jobbet tillsammans med människan. Hna är en lagomt dominant hane men utstålar lugn som hjälper andra. Ska bara hitta rätt hona som han bo hos oss under valptiden. Ju större flock ju snabbare balanseras hundar mentalt :D:cool:

MVH
 
Sv: Valpar 2011

Äventuellt ska min härliga hund bli pappa. Han har tuffat på sig bra (omplasering) och hjälper mig med rehabilitering av obalanserade hundar. Nu är han redo att uppfostra valpen. Tanken är att ha två hundar för rehabiliteringen går fortare när hunden gör jobbet tillsammans med människan. Hna är en lagomt dominant hane men utstålar lugn som hjälper andra. Ska bara hitta rätt hona som han bo hos oss under valptiden. Ju större flock ju snabbare balanseras hundar mentalt :D:cool:

MVH

http://www.youtube.com/detblir#p/a/u/1/g4PtN5wfAm0
http://www.youtube.com/detblir#p/a/u/0/Kylu9e5lTEc
 
Sv: Valpar 2011

Men ska du se till att avla fram ännu fler blandrasvalpar?? Och det med en hane som är osäker?? :-O
Han är definitivt INTE en hund att avla vidare på!!! Jisses, om folk kunde lära sig att se skillnad på en BRA hund, och en hund man tycker om!!! *ARRGHH*
 
Sv: Valpar 2011

Han osäkerhet är mycket bättre och beror på tråkiga händelser i hans tidigare liv! :(
 
Sv: Valpar 2011

Och dessa tråkiga erfarenheter kan ha satt djupa spår i Ginos gener, så hans gener är INTE bra att föra vidare!
 
Sv: Valpar 2011

Han osäkerhet är mycket bättre och beror på tråkiga händelser i hans tidigare liv! :(

En bra hund blir inte osäker av såna saker.. Jag har hämtat hem hundar som haft det jättedåligt på alla sätt och vis. Men i slutänden så kommer de ut som hundar lämpliga att gå i tjänst. En bra hund är en bra hund även om den haft det svårt. Mina hanar har INTE gått i avel, just för att de inte är lämpliga avelshundar. Det är däremot min tik.
Det är dumt och ansvarslöst att använda en hane i avel som är så osäker som Gino är. Då har man inte tänkt på de stackars valpköparna som ska ta hand om valparna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 041
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 612
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
795
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 390
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp