Bukefalos 28 år!

Valpar 2011

Sv: Valpar 2011

DSCF2303.jpg

Och här vi lilla killen som vi hämtade hem nu i eftermiddags :love:
 
Sv: Valpar 2011

Snart kan jag förhoppningsvis vara med i denna tråden.

Hälsade på en kennel som föder upp finska lapphundar igår och vi blev helt kära sååå,,,om jag får semester så tingar vi en på tisdag och hämtar den nästa helg.

Nu hänger det bara på chefen:p
 
Sv: Valpar 2011

Men vilken fin liten en:love:

Jag är så valpsugen att det kryper i kroppen på mig varje gång jag träffar någon av kompisarnas hundar!! Har en bra vän som har en basenji på ett år, det ska tas valpar på henne om ett tag och alltså jag kommer ju aldrig klara av att hälsa på utan att få med mig en liten hem:eek::love:
 
Sv: Valpar 2011

idag åkte jag och hämtade denna lilla underbaring! Hon är helt fantastisk och har redan charmat mig totalt!
2-22.jpg
 
Sv: Valpar 2011

hahaha ja! :D loppan lär bli superglad över att få träffa en "riktig hund" för terrier-tanten här hemma är såååååå tråkig;)
 
Sv: Valpar 2011

Har.trasigt.tangentbord..därför.ser.mina.inlägg.konstiga.ut.med.alla.punkter
Mellanslag.saknas
Iaf.Idag.flyttade.den.här.5månaders.godbiten.in:
disafredrik.jpg
 
Sv: Valpar 2011

*kl*

Mina valpar är nu 7 veckor gamla och snart flygfärdiga - en härlig kull med fem tjejer
och en kille! Det här är valpen jag ska behålla:love:
DSC_6689.JPG

Mitt lilla "lyckopiller"!
 
Sv: Valpar 2011

6122652729_88cce7c18e_z.jpg

Mitt lilla monster! :love:

Fast imorse hamnade hon på minus :p. Vi gick ner för att kissa, direkt ifrån sängen. Hon sprang till puffen i vardagsrummet medan jag tog fram kopplet, tror hon kände av att det spöregnade. Där tror jag att hon kissade på sig, för puffen blev kissig och hon har aldrig kissat inne ens. Så, ingen skada skedd, jag tänkte hälla av kisset och spolade dynan lite fort. Max 1 minut. Då sket hon i köket.
Där bröt jag ihop :crazy: ;)
Jag vet ju att allt var mitt fel, men det var jobbigt ändå ;);)

Igår började vår valpkurs, med klicker. Teoripass igår, så sedan på kvällen började jag klicka in henne. Det ska bli roligt med kurs, men oj, vilken blandning av människor det är som ska gå den!! Jätteroligt!
6123196614_2d2a07e8ce_z.jpg
 
Sv: Valpar 2011

Hände oss också någon gång tidigt, Alice insåg att det regnade och sprang in och kissade i köket istället ;)

Gäller att vara snabb och se till att de inte kommer undan om de får för sig att de inte vill ut :D
 
Sv: Valpar 2011

Regn är värre än döden enligt Rut :D Måste bogsera/bära för att ens få henne genom dörren, glöm att locka med godis hjälper ;)
 
Sv: Valpar 2011

Regn är värre än döden enligt Rut :D Måste bogsera/bära för att ens få henne genom dörren, glöm att locka med godis hjälper ;)


Personligen så föredrar jag att helt enkelt bära/bogsera ut hunden i det läget, just för att den ska lära sig att den inte har så mkt val. Det är liksom inget alternativ att kissa inne även om man inte gillar att bli blöt ;)
 
Sv: Valpar 2011

Jag håller absolut med. Locka med godis är inte grejen i just det läget, handlar mer om andra tillfällen ;)
 
Sv: Valpar 2011

Åååh hon är ju så fin! Jag vill också ha en liten farao!

KL.
Här är en bild på Vilja från idag. Hon är ca 5½ månader gammal och nu har hon börjat att växa ikapp sina bakben :D

302338_10150278736630588_588725587_8123567_587154133_n.jpg

Tack! Det tycker jag med.

Din Vilja är grymt fin hon med, jag älskar hennes färg!
 
Sv: Valpar 2011

I veckan var vi på besök hos min mamma och småsyskonen i Lkpg, och Cashmir och lillebrorsan blev bästa vänner direkt! :D:love:

201199124749427516258_sbig.jpg


20119720163470516258_sbig.jpg


201197201648376516258_sbig.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 043
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 612
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
796
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 390
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp