Vanligt att rävar tar katter?

Sv: Vanligt att rävar tar katter?

Men snälla...

Om en räv inte kan analysera sitt bytesdjur så är den snart död! Det ingår liksom i deras liv att utvärdera - värt att jaga/inte värt att jaga - ung/gammal/sjuk/frisk!

Jag tror visst den kan analysera men i mitt exempel så är jag rätt övertygad om att den faktiskt även skiter i det om läget är rätt.

Är läget rätt så tar den även väldigt friska katter, och jag har iaf sett väldigt friska katter spana på mus och vara helt okontaktbara. Lätt att glömma hålla koll på räv bakom ryggen då.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 020
Senast: Otherside
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 302
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp