Bukefalos 28 år!

Vantar till 1 åring ?!

Sv: Vantar till 1 åring ?!

Jo, jag tycker det. Hålet längst ned i ärmslutet är ju skitlitet..hur ska man få ut en tjock vante med en spretande tumme då ? Jag måste jämt när jag gör så sticka in fingrarna och pilla ut händerna på henne för dom åker ju knappast ut självmant bara för man tar på en overall.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Men då har vi kanske haft tur för vi har aldrig haft nån overall/jacka som har haft så grymt små hål. Men eftersom vårt dagis helst verkar sätta vantarna utanpå så ska jag kika efter de tipsen du fått här i tråden. Så man underlättar för dom!
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Ibland kan det fungera med ett par tunnare vantar (t.ex. stickade) och sen tunna galonhandskar utanpå. Galonhandskarna brukar en en tumme nästan lika stor som halva handen och det ger bra rörelsefrihet. De tunna vantarna innanför overallen och så galonisarna utanpå. Då blir det inte så knöligt att få ut det genom ärmhålen. En de galonhandskar kan man dra till lite också.

Det blir kanske inte supervarmt och man kan inte använda det när det är som kallast, men barnen håller sig torra och det kan många gånger vara bättre än att de notoriskt sliter av sig handskarna och går barhänta på vintern...

ps. En av våra mammor sydde fast ett par handskar på en fleecetröja för att de skulle sitta kvar och det fungerade bra :) .ds.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Ska nog prova galonhandskar + annat. Det verkar ju vara smart.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Alltså, det är resåren runt hålet som är tajt. troligtvis för det ska sitta åt lite. Drar man i det blir det såklart större hål, men det ska gå snabbt med påklädningen och att sitta meckla med vantar och få ut dom genom ärmhålet tar för lång tid = tålamod noll, inte hos mig men hos dottern. Hon HADE tålamod förut, men det har tydligen ändrats nu ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp