Vanvårdad hund

falukorw

Trådstartare
Igår kväll när jag var på väg hem så jag en hund som en alkis tant hade. Den var så mager att revbenen syntes tydligt och på vissa ställen på kroppen saknade den päls. Klorna var förmodligen jätte långa eftersom det lät väldigt mycket när den gick. Men vad gör man? Vågade inte gå fram och säga till henne eftersom de var rätt många men dröjde mig kvar ett tag och då gick de iväg och jag följde efter för att se vilken port de gick in i så nu vet jag iaf var en av dom bor. Men vad kan man göra??? Har legat sömnlös hela natten, helst hade jag velat ta med mig hunden på en gång därifrån. Bryr sig polisen??? Någon som vet vart man ska vända sig?
 
Sv: Vanvårdad hund

Jag hade verkligen anmält! Vet inte om polisen bryr sig, men det måste väl finnas någon djurskyddsförening eller något? Jag skulle iaf ringt och hört med polisen om det inte finns.
 
Sv: Vanvårdad hund

Håller helt med moa. Prova att ringa polisen och se vad dom säger. Annars är det väl miljö- och hälsoskyddsmyndigheten eller vad dom heter som åker ut och kollar hur djur har det.
Jag förstår inte hur man kan göra så mot något djur!
 
Sv: Vanvårdad hund

Här i den kommunen jag bor (Gävle) så finns det folk som gör hembesök efter en anmälning, är djuret, som i detta fall hunden illa behandlad så beslagtar dom den och åker till en vet. station på utredning. Jag vet att det går via kommunen men om man anmäler till polisen vet jag inte....jag skulle ha ringt och frågat hos polisen eller kommunen, tänk vad hunden lider för varje dag som går.
 
Sv: Vanvårdad hund

Polisen ska du inte ringa när det gäller vanvård och inte djurskyddföreningar heller. Det är Miljö och Hälsoskyddet i din kommun som handhar djurskyddsärenden. Ring kommunens växel och be dom koppla dig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 702
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 149
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 133
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Finns det saker ni bara inte kan sluta oroa er för? Vardagliga eller för framtiden? Jag är en orolig person och oroar mig för många...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 362
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp