Bukefalos 28 år!

vanvårdade hästar

L

Lindis

Hitta en lös ponny idag. När jag väl fick tag i den så såg man hur mager den var och hovarna börja växa uppåt :cry:
Vi såg en gård i närheter som vi trodde den bodde på vad hitta om inte två till som inte var ok. Någon var hemma på gården men öppna inte så vi ringde polisen som inte kunde göra något vi kör förbi någon dag sa dem. Ringe veterinär som skall åka dit imorgon hoppas bara hon kan göra något. Vem kan man annars kontakta? :cry:
 
stackars hästar! =( släppte ni baar hästarna på gården då eller?
 
nä gjorde vid i boxen och la in mat och vatten fick inte ta den därifrån :cry:
Tycker så jälva synd om dem har förförsta gången sett en mager shettis
 
Jag fattar inte fur fan dom kan leva med sig själv...att ha det på sitt samvetet att man inte sköter hästarna som man bör...ialla fall ser till att dom får mat,vatten, ren box, skötta hovar osv......jag kan inte fatta det....va fan ska dom med hästar till?!? :mad:

Gaaaaah...är så arg....dom kan ju prova själv att inte duscha,äta osv på ett tag... :mad:
 
Det borde du kunna göra...ta kort på dom åzå och skicka til dom på SHV...någon MÅSTE kunna göra nått för hästarna!!
 
kort ha vi tagit får väl ringa till en jag känner där ( är ju medlem nu :D)
 
Det kan man kanske.

Vet. uppgift är att anmäla ägaren om hästarna är så dåliga. Så du kan kanske ringa och höra med vet. när h*n har varit där?!
 
Tycker jag verkligen du ska göra, dom kan ju inte stanna där dom är nu.....usch...jag bygger snart ett stall i trädgården åt dom å Barre :smirk:
 
Vid all misstanke om vanvård är det INTE polis, veterinär eller SHV man ska ringa i första hand utan miljö och hälsoskyddsinspektören i den kommun där du bor. Och man får vara anonym om man inte vågar (av något skäl) uppge sitt namn. Ring dit först.
 
jo det är ju kanska svårt men jag har faktiskt lyckats en gång innan när jag ringde dem men då var ju nästan hästen död :(
 
är ju lite svårt när det är kväll och står med en ponny som man inte vet vem som äger osv plus att ponnyn nästan inte kan stå upp :( ringde runder till dem runt om men ingen kändes vid hästen vi hade våra aningar om vems den var ( hitta andra hästar). Men de vägra öppna fast med var hemma så det var därför vi ringde polisen. Kunde ju inte bara ta hem hästen ( den hade inte klarat att gå så långt heller)
 
polisen ringde idag och har tittat på hästarna och dem skall gå vidare :bump:
Dem skulle skicka ut en veterinär som skall göra en rapport. :bump: :banana:
 
å. kontakta djurskyddsinspektör!
de finns antagligen på miljö- o hälsoskyddsförvaltningen på kommunen...ring till er kommun o fråga...

lilla hästen :cry:
 
å. kontakta djurskyddsinspektör!
de finns antagligen på miljö- o hälsoskyddsförvaltningen på kommunen...ring till er kommun o fråga...
om inte veterinären gör det

lilla hästen :cry:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: nexxa
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
808
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp