Var det så förvånande egentligen?

Eftersnacket till Idrottsgalan i Stockholm har i stort sett uteslutande handlat om att ryttaren Peder Fredricson fick det prestigeladdade Jerringpriset.
Visst, jag hade simmaren Sarah Sjöström som favorit, med golfaren Henrik Stenson som utmanare. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://sla.se/sport/2017/01/18/var-det-sa-forvanande-egentligen
 
Är så väldigt less på all debatt om hurvida det vart "röstkupp" iom att han vann. Så oerhört förminskade av honom som idrottsman och även av hela sporten!
 
Nej jag vet. Menade att majoriteten av allt som skrivits har handlat om röstningen och hur det är uppbyggd. Det här är typ den enda artikeln jag läst som säger att han var en värdig vinnare. Men sen längre ner när han pratar prestationer är det inget om ridsport utan fotboll..
 
Jag tror du får läsa lite mer nogrannt, nog för många klagar men det är inte ont om positiva artiklar heller.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För andra året i rad gick Radiosportens Jerringpris till ryttaren Peder Fredricson för EM-guldet i Göteborg i somras. Han besegrade...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I veckor efter idrottsgalan tjatades det om hur fel det var att ryttaren Peder Fredricson fick Jerringpriset. Det har gått så långt att...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 15 januari är det dags för idrottsgalan 2018 - Jag höjer inte på ögonbrynen om Jerringpriset återigen går till ridsporten. ...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sarah Sjöström har varit nästintill obesegrad det senaste året, men Peder Fredricson rådde hon inte på. Ryttaren fick Jerringpriset för...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp