Bukefalos 28 år!

var finns "hovslageri" forumet?

T

tirnanog

var finns \"hovslageri\" forumet?

LÄgger detta här. EN enkel fråga!
Vad är det för skillnad på verktång, bräcktång och hovtång?

och hovtång med "slagyta"????
 
Re: var finns \"hovslageri\" forumet?

Verktång: en VASS tång som man använder för att knpisa av hoven med *typ stor nagelsax*
Bräcktång: den tång man bänder loss skorna med

Hovtång och hovtång med slagyta - Hmm.. :crazy: Några såna namn har inte något av mina verktyg i alla fall, hovtång är en tång som LIKNAR våra verktyg men inte så "specialicerad". Var har du hittat dessa två namn?
 
Re: var finns \"hovslageri\" forumet?

hovtång används oxå till att ta av skona, det är bara ett annat namn. hovtång med slagyta kan man "banka till" sömmar som trasslar... eh, förklaring dålig, me know :crazy:
 
Re: var finns \"hovslageri\" forumet?

hittade namnen på hööks hemsida.

Är ute efter en verktång o på vägen stötte jag på andra konstiga namn.

o jag hittade en där för 100:- men tyckte att det nog är o köpa skit för billig peng.

MEN, blev konfunderad eftersom det stod MUSTAD verktång. HMMM???? I själva verket hade jag läst fel, det var bara en vanlig "ekonomi" tång. tänkte väl det ;)...

Vågar nog inte köpa så billiga grejjer för jag vill hellre att det fungerar mer än nga ggr.

Harsett Mustad verktång för ca 700:-, måste vara det som gäller va?
 
Re: var finns \"hovslageri\" forumet?

tack för svaret, kanske är det det gäller då?

För på bilden var såg jag ingen skillnad mot de andra tängerna????

kanske att den var längre?
 
Re: var finns \"hovslageri\" forumet?

Hovtång m slagyta kan iof också vara den där modellen med en liten rak kant på som man kan ha som nitjärn också. Förresten på tal om verktänger, Mustads verktång är väl iof ingen höjdare heller. Även om den är bättre än lågprismodellen så är väl Diamond betydligt bättre. Fast, det beror ju också på hur mycket man använder verktång,.......
 
Re: var finns \"hovslageri\" forumet?

vad är detför skillnad på mustad o diamond då?

Jag verkar bara mina små shettisar.... så jag tror inte jag behöver nga proffsverktyg...om nu diamond är det?
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 406
Senast: Lickety
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: SiZo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 099
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp