Bukefalos 28 år!

Var har jag hört detta tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

landsbygdsbo

Trådstartare
Uj vad skäll jag fått när jag framfört åsikten att man själv har ett delansvar för sin egen säkerhet.
Nu framför tom. polisen samma åsikter och varnar kvinnor att gå ute ensamma om nätterna.
Försvarar naturligtvis inte att det behövs en varning.
 
Uj vad skäll jag fått när jag framfört åsikten att man själv har ett delansvar för sin egen säkerhet.
Nu framför tom. polisen samma åsikter och varnar kvinnor att gå ute ensamma om nätterna.
Försvarar naturligtvis inte att det behövs en varning.
Och du tycker att Polisen inte fått en del bannor för deras sätt att hantera sitt misslyckande på?
 
Och du tycker att Polisen inte fått en del bannor för deras sätt att hantera sitt misslyckande på?
Lyssna på vad han säger, Det är accepterat att vi lär våra barn att inte lita på främlingar, inte kliva in i främmande bilar. Att våra äldre inte ska släppa in okända i sina lägenheter och att vi ska vara försiktiga när vi är ute i vissa områden nattetid.
Vari ligger felet?
Och vari ligger polisens misslyckande?
För, som han säger, vi lever inte i den bästa av världar, det finns rovdjur därute och att blunda inför detta faktumet är både naivt och dumt.
 
Är det inte bättre med utegångsförbud för män istället? Det är män som oftast är förövare och därför riskerar en straffpåföljd. Och vem vill förekomma i straffregistret?

Nu anser jag inte att utegångsförbud är rätt väg att gå alls. Men varför vänds det ALDRIG på problemet? Alltså förhindra potentiella förövare och inte potentiella offer.

Jag är så jävla trött på all victimblaming och skuld/skambeläggning av kvinnor.
 
Lyssna på vad han säger, Det är accepterat att vi lär våra barn att inte lita på främlingar, inte kliva in i främmande bilar. Att våra äldre inte ska släppa in okända i sina lägenheter och att vi ska vara försiktiga när vi är ute i vissa områden nattetid.
Vari ligger felet?
Och vari ligger polisens misslyckande?
För, som han säger, vi lever inte i den bästa av världar, det finns rovdjur därute och att blunda inför detta faktumet är både naivt och dumt.
Jag anser att det är ytterligare en anledning till att stänga gränsen
 
Är det inte bättre med utegångsförbud för män istället? Det är män som oftast är förövare och därför riskerar en straffpåföljd. Och vem vill förekomma i straffregistret?

Nu anser jag inte att utegångsförbud är rätt väg att gå alls. Men varför vänds det ALDRIG på problemet? Alltså förhindra potentiella förövare och inte potentiella offer.

Jag är så jävla trött på all victimblaming och skuld/skambeläggning av kvinnor.
Visst, om du verkligen tror att det skulle hjälpa.
Personligen tror jag inte den man som accepterar och följer en dylik regel utgör ett hot, utan förmer den man som ger blanka den, i vad lagar o regler heter.
Resultat skulle då bli att kvinnor skulle invaggas i en falsk trygghet istället.

Vad som skulle öka risken att åka fast är fler poliser.
Men det hjälper ju inte de som ändå drabbas.
 
Uj vad skäll jag fått när jag framfört åsikten att man själv har ett delansvar för sin egen säkerhet.
Nu framför tom. polisen samma åsikter och varnar kvinnor att gå ute ensamma om nätterna.
Försvarar naturligtvis inte att det behövs en varning.
Nu säger forskare att gravida frisörer inte ska färga hår det är farligt
 
Visst, om du verkligen tror att det skulle hjälpa.
Personligen tror jag inte den man som accepterar och följer en dylik regel utgör ett hot, utan förmer den man som ger blanka den i vad lagar o regler heter.

Vad som skulle öka risken att åka fast är fler poliser.
Men det hjälper ju inte de som ändå drabbas.
Så du tycker på riktigt att det, eftersom det finns idioter, är rimligt att begränsa halva befolkningens rörelsefrihet? Fast det förvånar mig iofs inte eftersom du tyckte, i klartext, att jag fick skylla mig själv när jag böev våldtagen.

Och den farligaste platsen för kvinnor är fortfarande det egna hemmet.
 
Så du tycker på riktigt att det, eftersom det finns idioter, är rimligt att begränsa halva befolkningens rörelsefrihet? Fast det förvånar mig iofs inte eftersom du tyckte, i klartext, att jag fick skylla mig själv när jag böev våldtagen.

Och den farligaste platsen för kvinnor är fortfarande det egna hemmet.
Att klargöra det faktumet att i vissa områden under vissa omständigheter är riskabla inskränker knappast någons rörelsefrihet.
Ökar bara möjligheten att göra vettiga val.

Sedan skulle du ju kunna bevisa att du inte är en billig lögnare, genom att visa på var och när jag, som du hävdar, "tyckte, i klartext, att jag fick skylla mig själv när jag blev våldtagen."

Vad jag tidigare sagt är att alla är ansvariga inför sig själva för de val de träffar, och att gärningsmannen därför alltid är ansvarig för sina handlingar.

Och att sängen är den farligaste platsen för alla människor, ja det stämmer. För de flesta Svenskar dör i en säng.
 
Lägg ner, hela buke vet att du skrev det. Lika så att du perverst fiskade efter detaljer om våldtagna personer ångest.
Om det nu är som du säger så är det ju enkelt att bevisa.
Kan du inte det så är du ju avslöjad som en simpel sladdrande lögnare.

Så upp till bevis.
Ett enkelt citat med källhänvisning är ju det enda som behövs ;)
 
Att klargöra det faktumet att i vissa områden under vissa omständigheter är riskabla inskränker knappast någons rörelsefrihet.
Ökar bara möjligheten att göra vettiga val.

Sedan skulle du ju kunna bevisa att du inte är en billig lögnare, genom att visa på var och när jag, som du hävdar, "tyckte, i klartext, att jag fick skylla mig själv när jag blev våldtagen."

Vad jag tidigare sagt är att alla är ansvariga inför sig själva för de val de träffar, och att gärningsmannen därför alltid är ansvarig för sina handlingar.

Och att sängen är den farligaste platsen för alla människor, ja det stämmer. För de flesta Svenskar dör i en säng.
Jo, det är i högsta grad att begränsa någons rörelsefrihet. Att upplysa om risker är okej men att faktiskt säga gör det inte är att begränsa. Är det så svårt att se? De allra allra flesta vet hur en gör vettiga val. Men ibland finns inga alternativ. Att då få höra 'gå inte ut' är begränsande.

Det var senaste gången vi diskuterade riskbeteende du och jag. Var för ca 18 månader sedan. Orkar du leta så varsågod. Jag gör det inte. Men tro mig, som våldtäktsoffer så bär jag med mug den anklagelsen varje jävla dag. Jag behöver inte smutskasta den jag diskuterar med. Men jag ville visa på din inhumanism.

Ja, de flesta svenskar dör i sin egen säng. Nu var det dock inye det jag pratade om. Den plats där kvinnor statistiskt sett blir offer för våld i någon form är det egna hemmet.
 
Jo, det är i högsta grad att begränsa någons rörelsefrihet. Att upplysa om risker är okej men att faktiskt säga gör det inte är att begränsa. Är det så svårt att se? De allra allra flesta vet hur en gör vettiga val. Men ibland finns inga alternativ. Att då få höra 'gå inte ut' är begränsande.

Det var senaste gången vi diskuterade riskbeteende du och jag. Var för ca 18 månader sedan. Orkar du leta så varsågod. Jag gör det inte. Men tro mig, som våldtäktsoffer så bär jag med mug den anklagelsen varje jävla dag. Jag behöver inte smutskasta den jag diskuterar med. Men jag ville visa på din inhumanism.

Ja, de flesta svenskar dör i sin egen säng. Nu var det dock inye det jag pratade om. Den plats där kvinnor statistiskt sett blir offer för våld i någon form är det egna hemmet.
Nej du så enkelt är det inte.
Du har med andra ord fastställt att du tog en enkel lögn ur luften och anklagade mig.
Du snackar helt enkelt SKIT och ljuger.

Vad du eller jag råka ut för ändrar inte det faktumet!

Om jag säger att du stöder pedofili så är det min sak att bevisa att jag inte snackar skit o ljuger.
Anklagar du mig för att säga att våldtäktsoffer får skylla sig själva är det din sak att bevisa att du inte snackar skit och ljuger.

Jag konstaterar helt enkelt att du for med osanning i ditt påstående.
Eftersom du inte kan backa upp din anklagelse.
Det sättet att diskutera hör hemma i forum där övervägande bruna åsikter framförs!!!
 
Kloka Katarina Wennstam förklarar problemet det så bra...

Jag skulle vilja understryka hur problematisk Östersundspolisens uppmaning till kvinnor att hålla sig hemma på kvällar och nätter pga flertalet överfall den senaste tiden är, av flera skäl: 1) det är självklart att uppmaningen är sprungen ur omtanke, men i så fall borde polisen också avråda kvinnor från att gifta sig eller bli sambo 2) det är rent statistiskt farligare för en kvinna hemma vilket gör rådet att just stanna hemma väldigt paradoxalt 3) polisen går inte ut i samband med t ex fotbollsderbyn och avråder män från att vistas på och runt arenor av risk för att utsättas för våld, då ska lugnet istället garanteras genom enorma polisinsatser 4) inga andra presumtiva brottsoffer får i samma utsträckning höra att de är de själva som ska stå för det brottspreventiva arbetet, som ska se till att "bete sig" så att de inte blir utsatta, dvs våldtagna 5) samma råd att begränsa sitt livsutrymme i det offentliga rummet har polisen gett till kvinnor flera gånger tidigare då andra överfallsvåldtäktsmän härjat - men hur länge ska kvinnor hålla sig inne är det tänkt? I fallet Hagamannen tog det nio år innan polisen grep rätt man.
 
Kloka Katarina Wennstam förklarar problemet det så bra...
Att våld förekommer i hemmen är knappast en nyhet. Är naturligtvis ingenting jag försvarar.
Där har myndigheterna stora svårigheter att få fram materiel så man kan lagföra. En av orsakerna är bla att kvinnorna det gäller pressas eller väljer själva att ta tillbaka sina anklagelser.
Vad som är nytt här och nu är att under kort tid och relativt lokalt ett antal incidenter/övergrepp skett.
En kille är gripen sitter i häkte i södra Sverige.

Vad ska polisen göra förutom det man gör i form av riktade åtgärder?
Vara tyst och inte gå ut med den kunskap man har vad det gäller tider och lokaliteter.
Eller ska man gå ut och informera?
Att jag anser att polismästaren träffade rätt val står väl klart

Vi varnar ju våra barn att inte lita på främlingar, våra äldre att inte släppa in obekanta i lägenheten. Vad är då fel i att varna för vissa områden och vissa tider?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 848
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 312
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 271
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 786
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp