Våra blivande dressyrhästar

Sv: Våra blivande dressyrhästar

Spännande:) Det är nog den yngsta av alla blivande dressyrstjärnor i den här tråden;)
Stam vill vi ju veta. Bild är lite svårt att begära att få se....
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Spännande:) Det är nog den yngsta av alla blivande dressyrstjärnor i den här tråden;)
Stam vill vi ju veta. Bild är lite svårt att begära att få se....

Snap Shot - Bernstein - Quilted xx

Kommer troligtvis bli brun, frågan är mörkbrun eller "vanlig" brun. Gissar på att den stannar på 166-168 cm.

Ja, bild blir lite svårt ;)
Lägger ut bild på den stolta modern istället.
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Ska verkligen bli spännande att se den bebisen.

Vi har fyra blivande i vardande men jag försöker att inte tänka på det då vi så önskar stoföl men vet inte vad jag tar vägen om det blir fyra stoföl.
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Snygg mamma häst:d Hon ser stor ut, men det kanske är ryttaren som är liten:) Det blir en vacker föluge .
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

KL

Här har vi tredje generationen i form av en marsipansöt liten 2-årig Bocelli-tjej, med mycket fullblod på mödernet. Det är en liten tjej med en del nerv i, men som är URSNÄLL. Har egentligen inte gjort något alls än (väntar på snö så vi kan börja träna lite mer ute...), men är pysslad med, har haft longergjord på sig och ska få titta lite på sadel här i dagarna. Hon har haft träns några gånger. Fick beröm häromdagen av hovis för allt arbete vi lagt ned på henne. Hrm, han skulle bara veta....
Hon rör sig lätt och fint, är väldigt bogfri och lyfter fint bak. Tyvärr är hon ganska liten och blir nog på gränsen till för liten för mig, men hon blir kvar ändå. Tror hon kommer att bli riktigt rolig att rida :)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jättekul att läsa och se era unghästar!
Detta är min svarta tjej på 7 månader efter den unga dressyrstjärnan Faustino (Gränsbo Stuteri) hon kommer att bli min framtida tävlingskompis även om det är ett tag kvar. Hon är så underbar i all hantering! Hoppas på att detta är hästen för mig

photo.php
 
Senast ändrad:
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Snygg mamma häst:d Hon ser stor ut, men det kanske är ryttaren som är liten:) Det blir en vacker föluge .

Stoet är 167 cm. Jag är 164 cm. Tror att det är vinkeln på fotot som gör illusionen, om man tittar på en annan bild: (där är stoet 6 år samma storlek på oss då som nu) ;)

 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Hon är svart, blev även svart i passet vilket gjorde mig riktigt glad!:D
Har en bild när hon står jämte sin mormor, där ser man en aning bättre, haha.

Det är jättekul att hon blev svart och är hon det enda stoet? Wow :o
Hoppas du ser.

image.jpg


Ska bli kul att se din fölunge, efter den snygga mamman så kan det inte bli annat än super :)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag tycker jag känner igen ridhuset. Är det från Årekärr?
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

kl

Jag har ett sto född -12, Donnerfly-Weltbürger. Hon gör för tillfället inte mycket vettigt mer än går med ardennerflocken i hagen:) Mycket pyssel och miljöhantering blir det dock i stallet.

Kommer skicka iväg henne till min tränare nästa höst så får hon sköta inridningen. Mycket spännande ska det bli:d
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Kul att se dig här också Rostad. Jag måste ju självklart följa ditt lilla föl sen när det kommer i Maj ;) Så länge är det inte kvar! I maj blir båda mina fjuttar ett år äldre så de får en gemensam månad :D Hoppas allt går vägen också!

Min blivande dressyr pålle växer för fullt och frodas. Leker numer ständigt med 11.an i hagen.
Cash är född -12 och skickas på inridning det året han fyller 3. Om inte mina planer ändras och vi börjar tidigare med honom. Just nu har vi mest roligt tsm, går i skogen, löslongerar och hittar på annat strunt :D

Enligt uppgift ee.Donnerhall ue. Uttini
Men det spelar mig absolut ingen roll att han inte har några papper som bevisar det ^^
Svart och 157cm hög, jag har ingen aning om vart han kommer sluta faktiskt...
1424562_10152043718558094_1836812437_n.jpg


1486758_10152043716693094_1562577769_n.jpg


Får ta lite nyare bilder på honom snart också :)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Hon är svart, blev även svart i passet vilket gjorde mig riktigt glad!:D
Har en bild när hon står jämte sin mormor, där ser man en aning bättre, haha.

Det är jättekul att hon blev svart och är hon det enda stoet? Wow :o
Hoppas du ser.


Ska bli kul att se din fölunge, efter den snygga mamman så kan det inte bli annat än super :)

:love: :love:

Henne hade jag aldrig tackat nej till :love:
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Japp. :) Vågar mig inte på att löshoppa henne själv så kör med T:s kompetenta hjälp. Hoppas kunna köra igång igen här efter vilan så hon lär sig att hejda sig lite inför treårs... :crazy:
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

*kl*
Nu har jag varit och tittat på min "lilla"skit! Han blir bara bättre och bättre för varje gång! Första gången han blir ledd till ridhuset och går snällt trots att han är själv. Inne i ridhuset var det inte så lätt att få fart på honom - var ju inte rädd för något! :cool:

Jag är stolt som en tupp över hur fin liten hingst jag har. Längtar tills jag får rida honom! :love:

Film! http://www.youtube.com/watch?v=cfiqUJpPzp4&feature=youtu.be
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Kul att se dig här också Rostad. Jag måste ju självklart följa ditt lilla föl sen när det kommer i Maj ;) Så länge är det inte kvar! I maj blir båda mina fjuttar ett år äldre så de får en gemensam månad :D Hoppas allt går vägen också!

Min blivande dressyr pålle växer för fullt och frodas. Leker numer ständigt med 11.an i hagen.
Cash är född -12 och skickas på inridning det året han fyller 3. Om inte mina planer ändras och vi börjar tidigare med honom. Just nu har vi mest roligt tsm, går i skogen, löslongerar och hittar på annat strunt :D

Enligt uppgift ee.Donnerhall ue. Uttini
Men det spelar mig absolut ingen roll att han inte har några papper som bevisar det ^^
Svart och 157cm hög, jag har ingen aning om vart han kommer sluta faktiskt...

Han ser inte heller dålig ut :love:
Trevlig stam :d
Det är ju något särskilt med svarta dressyrhästar :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp