Bukefalos 28 år!

Våra blivande dressyrhästar

Sv: Våra blivande dressyrhästar

Han ser inte heller dålig ut :love:
Trevlig stam :d
Det är ju något särskilt med svarta dressyrhästar :love:

Han är ju ingen Frans eller Fjärilsviol, men han är mycket älskad ändå :)
Han räcker nog gått och väl som dressyrhäst åt mig och ja svarta dressyrhästar är riktigt smarrigt! :love:

Det är svårt att välja färg till dem dock, för de passar i alla färger ;) haha
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Om man säger så. När min 4 åring var 1 år såg han HEMSK ut!!! Verkligen! Trodde aldrig att det skulle bli något av han! Han rörde sig bra men såg förskräcklig ut, värre än normala 1 åringar brukar göra. Bilderna är tagna under den "bättre" perioden när han var 1.



Men med lite tid och kärlek blev han ganska snygg. Här är han 3 år:
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag gillar honom jättemycket! Åh vad roligt att ha en sån superfin påläggskalv!
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Säg inte det ;) Jag tycker att han se Väldigt fin ut!! :love:


Haha awww tack så jätte mkt, han är i en lite finare period nu faktiskt. Ska försöka få en uppställd bild på honom så man verkligen ser hur han ser ut :) Han är mycket söt lilla bäbisen i alla fall och är mycket glad att jag hittade just honom :love:
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Han är förresten jätte fin på bild där han är 3år, så du har nog rätt Cash blir nog fin som vuxen :)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Söt liten tjeja, riktigt unik då hon är enda dottern e Faustino.
Det stämmer inte. En kompis till mig har ett sto efter Faustino-Bellini f. 2010 nu dräktig med Sezuan.

Ett otroligt vackert svart sto.
Sök på AR dressyr så hittar du henne.
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Den såg jag på annons och är väl efter Faustinus? Lade den på minnet då jag också har ett sto efter Faustinus nämligen :)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Det är nog e. Faustinus din kompis häst är, Faustino är Gränsbos (fd) hingst som fick pungbråck och kastrerades, han har alltså bara ett fåtal avkommor, alla födda 2013.
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Det stämmer inte. En kompis till mig har ett sto efter Faustino-Bellini f. 2010 nu dräktig med Sezuan.

Ett otroligt vackert svart sto.
Sök på AR dressyr så hittar du henne.

Den är inte efter Faustino utan Faustinus. Det är en annan hingst ;) Man namnen är väldigt lika så det är lätt att blanda ihop
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Oj så fint han rörde sig.. va kul för dig att få en dressyrhäst :D


Jag har oxå beställt en avkomma från Victovie när jag blir gammal och inte vågar hoppa längre.. en efter fjärilsviol kanske, hade inte varit dumt :love:
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Ja äntligen har jag en häst som faktiskt är avlad för ändamålet ;)

Ja en fjärilsviol vill vi alla ha :D
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Såg att ni rett ut det redan. Faustino är e Figaro R och ur samma möderne som Bocelli bl.a. Han har bara tre avkommor tyvärr:( fick pungbråck och kastrerades. ARs är som sagt efter Faustinus, en riktig smällkaramell, har kikat en hel del på henne då jag också haft en 10a e honom.:)
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Den jag skulle vilja ha av hennes hästar är -11 efter Totilas-Florestan. Brukar säga att det faktiskt står mitt namn på henne:sneaky: Men jag får alltid lika dåligt gehör..:confused:

Den är ljuvlig..rund som en bulle o rör sig som en jäkla gummiboll.:love:
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Hihihihihi kan inte förstå varför hon inte vil släppa den?:D

Jag har bara sett på bild men oj va fin och oj va spännande det ska bli att se henne sen när hon är "färdig".
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Oj va snygg och färdig han ser ut på sista bilden. Känner igen den bilden, har du haft ut den i en saluannons? Läste en del annonser ett tag då jag letade häst;)

Kl
Red min grabb häromdagen igen. Han kändes mer framåt och inte så "av och på" som tidigare. Galopperade till och med:) Tror nog att han får vila nu. Ska väl sluta när det känns bra. Så får vi hoppas att han lägger på sig under vilan, räkan:D
 
Sv: Våra blivande dressyrhästar

Oj va snygg och färdig han ser ut på sista bilden. Känner igen den bilden, har du haft ut den i en saluannons? Läste en del annonser ett tag då jag letade häst;)
Han har legat ute på hastnet för några år sedan. Men vi valde att behålla han ett tag till för ytterligare utbildning. Men man måste inse att han blev lite för stor. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp