Bukefalos 28 år!

Våra blivande dressyrhästar

DD50DE7A-E4E8-4B3B-AE21-8CE5F00D4001_zpse0bjscax.jpg

Premiär för ensamtur i skogen för min 4-åring, i trav och skritt. Självklart med spetsade öron och trevlig attityd hela vägen :love:
Fin skogsväg!
 
Mjaha igår red man killen igen och nu börjar vi jobba på hitta bjudningen, stöd i bettet och börja finna balansen igen efter han haft sin till och från vila en tid. Igår var vi båda genomsvettiga och vi hade "diskussioner" mer än en gång om vad som gällde :rofl: men idag när jag satt upp var det värt det. Han fann sig snabbare i både skritten och traven och idag galopperade jag för första gången på honom. En avslappnad slappna av runda i ridhuset utan krav mer än tippa inte i hörnen :D Så vi var nöjda idag båda två. Han knappt svettig bara matte som inte riktigt har kondisen än. Men framåt går det. Maken fota så bjuder på en bild i alla fall :)

12045226_427133067491170_5670880965315078567_o.jpg
 
Har följt denna tråd länge och nu tänker jag att det är dags att presentera oss. Jag har en 3 årig val e Ampere- Davenir som jag fött upp själv. Han är uppvuxen på lösdrift en bit från mig men i februari tog jag hem honom och påbörjade inridningen. Han visades på 3 års på Strömsholm (787987, 10/10 på ridprovet) och sen åkte han direkt till välförtjänt bete. Sen sattes han igång igen men har nu återigen haft 3 veckors vila. Nu har jag hunnit rida på honom 3 ggr och idag provade vi på att rida en 15 minuters lektion. www.youtube.com/watch?v=cetLldh6zow&feature=youtu.be Jag är verkligen glad över den här hästen. Han är så otroligt okomplicerad och trevlig att rida och att ha att göra med :). Min kortsiktiga plan är att han ska ridas/arbetas november ut och sen ska han få vila igen december och januari minst.
 
Har följt denna tråd länge och nu tänker jag att det är dags att presentera oss. Jag har en 3 årig val e Ampere- Davenir som jag fött upp själv. Han är uppvuxen på lösdrift en bit från mig men i februari tog jag hem honom och påbörjade inridningen. Han visades på 3 års på Strömsholm (787987, 10/10 på ridprovet) och sen åkte han direkt till välförtjänt bete. Sen sattes han igång igen men har nu återigen haft 3 veckors vila. Nu har jag hunnit rida på honom 3 ggr och idag provade vi på att rida en 15 minuters lektion. www.youtube.com/watch?v=cetLldh6zow&feature=youtu.be Jag är verkligen glad över den här hästen. Han är så otroligt okomplicerad och trevlig att rida och att ha att göra med :). Min kortsiktiga plan är att han ska ridas/arbetas november ut och sen ska han få vila igen december och januari minst.
Hur långt sommarbete gick han på om han haft bete, ridits och sen haft tre veckors vila till? :) Tycker att han ser väldigt trevlig ut!
 
Tack Pontevecchio! Det ser nog stadigare ut än vad det är... Han knäpper nog av lite och jag har honom inte riktigt mellan hand och skänkel än:p. Men han känns ändå himla fin och det är en början iallafall. Ska bli spännande att se hur långt man hinner innan det är dags för nästa vila i december:bump:.
 
Idag trodde jag min ridlärare ville se mig få en hjärtinfarkt :rofl:

Bommar! Och galopp och allt. Hej och få. Från knappt skrittat min häst själv får nån vecka sen till rida honom i alla gångarter och dessutom över bommarna i alla gångarter. Min unga lille fjant hängde så glatt på ridskolehästarna så var bara hålla i sig och åka med. Insåg dock att något vi måste öva på är att fatta galopp för nu springer han snabbare tills han måste slå över :rofl:
 
Insittning/Inridning pågår, här haft ryttare på sig 5 ggr, första gången i galopp. Vi passar på att sitta in honom nu medans det är lugnt på banorna innan vinter kommer (då alla trängs samtidigt typ) då han mestadel kommer att få vila mycket.

95.jpg


1110.jpg
 
Japp, 2½ och precis påbörjad :) Jätteduktig. Longerar inte ens innan uppsittning. Leder ett par varv i skritt och sen sitter ryttaren upp och "åker häst ca 5-9 min" och sen är det klart. Passar på några pass nu innan vintervila :)

67.jpg

Grymt maffig häst du har! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp