Våra blivande dressyrhästar

Fast just på det sättet som hästen gör så är det faktiskt inte så svårt att sitta kvar. Det hade varit värre om den hade kickat ut och sen bockat iväg. Jag har suttit på en hel del fullblod som gjort sådär, dom har inte heller kickat ut så får dom bara inte ner huvudet så är det inga problem.

Tror flera här faktiskt hade klarat att sitta kvar på den hästen utan problem.
Håller med. Mitt (tok)sto gjorde så med mig i våras, när jag red barbacka. Jag satt kvar, men hade hon bytt riktning fort hade jag nog fått smaka grus. Sen funderade jag iofs grundligt på om Knorrevången skulle få hämta kusen, men hon lever än:D
 
Fast just på det sättet som hästen gör så är det faktiskt inte så svårt att sitta kvar. Det hade varit värre om den hade kickat ut och sen bockat iväg. Jag har suttit på en hel del fullblod som gjort sådär, dom har inte heller kickat ut så får dom bara inte ner huvudet så är det inga problem.

Tror flera här faktiskt hade klarat att sitta kvar på den hästen utan problem.
Ser kanske värre ut än vad det är :p
#vanvidklumpigakallblodsbockningar:D
 
Min blivande dressyrhäst :love:


12107057_10153352298668323_2341465450112344054_n.jpg
 
Känns som jag och killen har litet bakslag :( Så känner mig värdelös som ryttare och ingen lust att sitta upp idag.
 
Jag tror oxå det är väldigt individuellt, den här dressyrryttaren har tex inga problem med balansen.. ;)

Jag vet inte om jag har haft tur men innan mitt nuvarande monster så har jag lyckats sitta kvar i dom flesta situationer. Hade bara åkt av 5 ggr på 30 år innan... Gått omkull två ggr oxå men det räknar jag inte som avåkningar. ;)


Exakt sådanna bockningar uthärdade jag runt ridhuset idag. På ett russ, en b-ponny.... Trodde verkligen att jag skulle få smaka grus! Klarade mig med nöd och näppe. Den lilla djävulen blev ju bara till en boll! Fanns ingen ponny någonstans! Attans sadeltvång! Det fick bli mer jobb från marken en stund innan jag satte upp igen - med bättre resultat.
 
Exakt sådanna bockningar uthärdade jag runt ridhuset idag. På ett russ, en b-ponny.... Trodde verkligen att jag skulle få smaka grus! Klarade mig med nöd och näppe. Den lilla djävulen blev ju bara till en boll! Fanns ingen ponny någonstans! Attans sadeltvång! Det fick bli mer jobb från marken en stund innan jag satte upp igen - med bättre resultat.

received_10153283272292928_zpsbgwq5kyn.jpeg

Bild på bockmaskinen ;)
 
Jag har skaffat en till blivande dressyrhäst! En helt ljuvlig hingstunge e. Benetton Dream - Quaterback - Lord Sinclair. Vi var ned till Skåne och tittade nu i helgen och slog till direkt, jag är så förälskad, han är snäll, social, gosig och rör sig helt makalöst. Nu får tiden gå fort...

tumblr_nwrslzempl1rrws4ko1_1280.jpg


tumblr_nwrsbpNDhX1rrws4ko1_1280.jpg
 
Jag har skaffat en till blivande dressyrhäst! En helt ljuvlig hingstunge e. Benetton Dream - Quaterback - Lord Sinclair. Vi var ned till Skåne och tittade nu i helgen och slog till direkt, jag är så förälskad, han är snäll, social, gosig och rör sig helt makalöst. Nu får tiden gå fort...

tumblr_nwrslzempl1rrws4ko1_1280.jpg


tumblr_nwrsbpNDhX1rrws4ko1_1280.jpg
Men vad roligt, då vet jag ju vem du är:D (via uppfödarens facebook:))
Grattis till en superfin häst!
 
Jag har skaffat en till blivande dressyrhäst! En helt ljuvlig hingstunge e. Benetton Dream - Quaterback - Lord Sinclair. Vi var ned till Skåne och tittade nu i helgen och slog till direkt, jag är så förälskad, han är snäll, social, gosig och rör sig helt makalöst. Nu får tiden gå fort...

tumblr_nwrslzempl1rrws4ko1_1280.jpg


tumblr_nwrsbpNDhX1rrws4ko1_1280.jpg

Så fin! väldigt sött huvud :love:
 
Hur länge får de vara med i den här tråden :D

Min 10:a kom hem från ryttaren skadad, hon har fortfarande vila.. Vet inte om hon ska sättas igång sen eller gå in i avelsboxen
Min 12:a är utlånad till svårklassryttare, håll tummarna för oss är ni snälla. Jag tror det här kommer kunna bli hur kul och bra som helst
Min 14:a går bara och äter och växer, ska börja lägga lite sadel och tränsvänja när jag stallar in.
Mina 15 går båda småbrudarna med sina mammor..

Så alla mina ungdomar vilar just nu..
 
Hur länge får de vara med i den här tråden :D

Min 10:a kom hem från ryttaren skadad, hon har fortfarande vila.. Vet inte om hon ska sättas igång sen eller gå in i avelsboxen
Min 12:a är utlånad till svårklassryttare, håll tummarna för oss är ni snälla. Jag tror det här kommer kunna bli hur kul och bra som helst
Min 14:a går bara och äter och växer, ska börja lägga lite sadel och tränsvänja när jag stallar in.
Mina 15 går båda småbrudarna med sina mammor..

Så alla mina ungdomar vilar just nu..

Då är ju de flesta BLIVANDE än ;)
 
Min lilla har nu varit 4 veckor i stallet där jag har min tävlingshäst för inridning. Hon har skött sig super och igår hade vi lite "examen" med filmning både av löshoppning och ridning. Löshoppning har vi bara gjort en gång innan så vi har bara hoppat småhinder och gamla systemet eftersom vi inte orkar bygga så mycket :angel:. Till våren är planen att vi ska åka bort på lite mer ordentlig löshoppningsträning inför treårstestet.

Jag tror det är 6e gången jag är uppe på ryggen på henne här, det är i alla fall andra gången hon galopperar med ryttare i båda varven.

Florence är alltså 2,5 år e. Floricello - Bernstein


 
@Pisan jättefin! Ser ut att ha en härlig egen motor :d:bow:

KL.
Min 12.a har också haft en lång sommarvila, igångsatt sep och sedan ytterligare ngr veckor vila i okt, och nu kör vi på lite smått igen innan vintervila. Hon är stor och växer till o från.
Inga nya bra bilder men en liten film när hon joggar runt lite under tömkörning av en vän.
Tycker så mkt om min långben :heart

 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp