Våra blivande dressyrhästar

Jag väntar med fasa på att min ska bli en kantig åring. Just nu är hon fortfarande otroligt vacker och man kan bara sitta och titta på henne hur länge som helst. Hovslagaren kommer i veckan så då får vi se om hon fortfarande är lika omtyckt efteråt :p

5341-1447593029-d6d80e997fda57bf7919f26a1f2924fa.jpg
 
Hollie 3,5 år har gått sparsamt i höst och snart är det dags för lite vintervila, men igår fick jag film på oss! Nyttigt att se! Vi är båda ganska ringrostiga nu, ridhuset är litet och underlaget värre än jag först anade, men hästen är himla fin! Vi tar nya tag i vår med lite mer krav och ytor, vi flyttar i januari.
 
Min jätteblivande dressyrhäst kommer hem från uppfödaren snart. Vad sjutton behöver man skaffa till en ettårshingst som ska gå på lösdrift? Grimma till när de ska ta in honom för visitering tänkte jag, men nåt mer? Behöver han mer som jag inte redan har till den vuxna hästen?
 
Min jätteblivande dressyrhäst kommer hem från uppfödaren snart. Vad sjutton behöver man skaffa till en ettårshingst som ska gå på lösdrift? Grimma till när de ska ta in honom för visitering tänkte jag, men nåt mer? Behöver han mer som jag inte redan har till den vuxna hästen?
en sån där godisslickburk var min bästa vän när min gick på lösdrift o jag behövde lite extra hjälp med att få han att stå stilla ibland.
 
Min jätteblivande dressyrhäst kommer hem från uppfödaren snart. Vad sjutton behöver man skaffa till en ettårshingst som ska gå på lösdrift? Grimma till när de ska ta in honom för visitering tänkte jag, men nåt mer? Behöver han mer som jag inte redan har till den vuxna hästen?

Jag hade haft nytta av att köpa en fil till hovarna tidigare. Min unghäst hade bra hovar och verkades regelbundet. Men det kunde ändå bli någon spricka som jag kanske kunnat stoppa upp tidigare om jag kunnat fila till fötterna någon gång vid behov i mellan verkningarna.
 
Jag hade haft nytta av att köpa en fil till hovarna tidigare. Min unghäst hade bra hovar och verkades regelbundet. Men det kunde ändå bli någon spricka som jag kanske kunnat stoppa upp tidigare om jag kunnat fila till fötterna någon gång vid behov i mellan verkningarna.

Bra tips! Min tränare som har lösdriften är även hovslagare så han har alla verktyg, men bra att skaffa tills efter lösdriften ändå känner jag.
 
Min jätteblivande dressyrhäst kommer hem från uppfödaren snart. Vad sjutton behöver man skaffa till en ettårshingst som ska gå på lösdrift? Grimma till när de ska ta in honom för visitering tänkte jag, men nåt mer? Behöver han mer som jag inte redan har till den vuxna hästen?
Du kanske redan har, men repgrimma och långt ledrep tycker jag är bra på unghästar. Men din är väl bara bebis än så länge, så det är kanske överkurs än så länge:)
 
Vilken lyx att ha sin unghäst hos sin tränare! Som dessutom är hovslagare!! Kan bara säga grattis:D

Ja det är VÄLDIGT lyxigt, tyvärr kan han bara gå där som ettåring, eftersom det inte är en hingstlösdrift utan blandat. :/ Men året efter kan jag lösa sen!
 
Ja det är VÄLDIGT lyxigt, tyvärr kan han bara gå där som ettåring, eftersom det inte är en hingstlösdrift utan blandat. :/ Men året efter kan jag lösa sen!
Synd! Men jag måste bara fråga... vad menas blev blandat...? Kommer han gå med ston tills han fyller 2 år?
 
Söndagarna verkar ha blivit "ridpass dagen" på unghästen. Denna vecka har han fått promenad i skogen 2 ggr och vilat resten och idag fick han ridas. Igår va promenaden ute i kolmörker i skogen och han var helcool och gick fram överallt även om man inte ens såg handen framför sig. idag var vi överlyckliga att det var så mjukt ute så vi kunde testa att få honom riden på utebanan, det är väl 2:a gången han rids på utebanan, vi passade på att fota lite. (inte jag som sitter på, jag rider inte in längre pga att jag har skadad rygg)

34.jpg
72.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp