Våra blivande dressyrhästar

Synd! Men jag måste bara fråga... vad menas blev blandat...? Kommer han gå med ston tills han fyller 2 år?
Det är ett dräktigt sto som ska gå där nästa år, plus två föl till varav minst en är hingst, så de kommer få splittras mot slutet när småkillarna växer upp, sen får vi sätta dem på hingstbete!
 
tumblr_nzcd0kUEQY1rrws4ko1_1280.jpg


Fick ny bild på min bebis, alltså jag är så nyfiken på hur han kommer se ut när han är vuxen, mamma och mormor har nacke som en hingst, stammen är Benetton Dream - Quaterback - Lord Sinclair, mamma är enda stoet i Sverige från P-linjen (stostammen som Belantis, alla Samba Hit-hingstarna, Poetin och Quaterback kommer från) och både pappa och mormor går GP. Jag hoppas han blir fin! Han är SÅ mysig och social, riktigt stabil.
 
Frans går nu på vila och återkommer som 4åring! Han är väl värd sin vila! Den dagen han lärt sig trava som han galopperar blir han fantastisk!

Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna hyrt in dig för att fixa min hästs byten. Din är TRE och byter. Min är åtta, och asstadig i sin förvända. Går att rida 8 metersvolter på utan problem. Han bytte hela tiden när jag köpte honom, för att jag gjorde knasiga saker. Nu byter han aldrig fast jag försöker. Så kan det gå..
 
Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna hyrt in dig för att fixa min hästs byten. Din är TRE och byter. Min är åtta, och asstadig i sin förvända. Går att rida 8 metersvolter på utan problem. Han bytte hela tiden när jag köpte honom, för att jag gjorde knasiga saker. Nu byter han aldrig fast jag försöker. Så kan det gå..

Haha :D Jag känner igen problemet. Hade jättesvårt när jag skulle lära min ponny byten. Han kunde gå 6 meters volter i förvända men förstod inte alls vad som menades med byteshjälp och var alldeles för stadig för att jag skulle kunna knuffa över honom. Han bytte dock över hinder så jag lärde in hjälpen över bom. Och bytte sedan bredvid bommen ( för att han inte skulle byta orent).

Därför får Frans göra byten nu. Han ska ju inte lära sig att han inte får för då blir det ju förvirrade när han väl ska. Så jag uppmuntrar dem nu och är övertygad om att han håller i sär det när han är stark nog.
 
Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna hyrt in dig för att fixa min hästs byten. Din är TRE och byter. Min är åtta, och asstadig i sin förvända. Går att rida 8 metersvolter på utan problem. Han bytte hela tiden när jag köpte honom, för att jag gjorde knasiga saker. Nu byter han aldrig fast jag försöker. Så kan det gå..
Om Hedwig kunde lära sig byta galopp så kan nog de flesta lära sig. Hon var riktigt förbannad innan poletten trillade ner. Tror hon var 9 när hon lärde sig. Det var ingen idé innan på henne eftersom hon inte var tillräckligt bärig. Just nu håller vi på med piruetter..hon kan samla sig till riktigt bra piruettgalopp men att sen vända.."Är du heelt dum i huvudet eller:rage:" Typ så men det går framåt sakta men säkert.:D
 
Om Hedwig kunde lära sig byta galopp så kan nog de flesta lära sig. Hon var riktigt förbannad innan poletten trillade ner. Tror hon var 9 när hon lärde sig. Det var ingen idé innan på henne eftersom hon inte var tillräckligt bärig. Just nu håller vi på med piruetter..hon kan samla sig till riktigt bra piruettgalopp men att sen vända.."Är du heelt dum i huvudet eller:rage:" Typ så men det går framåt sakta men säkert.:D
C är en mästare på att samla galoppen. Lite för bra tyvärr. Men att komma framåt och samla samtidigt är svårare. Det får ta några år gissar jag!

Jag tror han kan lära sig men han behöver nog lära sig av någon som är lite kvickare och har bättre timing än mig..
 
kl
tänk att jag fick ett svart remontträns i storlek cob med extra superblingat pannband till i julklapp *host host*

Nu vill jag bara komma igång med ridningen!
Har bokat dressyrutbildare till Lykke och hon åker så snart tänder är kollade och ev vargtänder är borttagna och det läkt. Veterinären kommer i januari :)
 
Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna hyrt in dig för att fixa min hästs byten. Din är TRE och byter. Min är åtta, och asstadig i sin förvända. Går att rida 8 metersvolter på utan problem. Han bytte hela tiden när jag köpte honom, för att jag gjorde knasiga saker. Nu byter han aldrig fast jag försöker. Så kan det gå..

X gick finfina 10-meters högervolter i vänster galopp redan förra året :angel:
 
X är nästan UA (böjprov UA och allt utom gaffelbandsinfästningen är läkt på ultraljud) så vi siktar på årsdebut 28/5 med @Amanda_F i sadeln.

Lite begränsat med börja spår de närmsta fyra veckorna så vi tränar galopp etc rakt fram. Det går ju också.

Idag fick jag äntligen mitt High Jump från PS i rätt storlek så ska ut och testrida det efter att Naproxenet fått effekt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp