Våra travisars stam!

Sv: Våra travisars stam!

:) Du har ingen bild på den?

Inte så ofta man hittar Al Joe ungar

Jag har en! En helärlig som alltid kämpade när hon startade. Det bästa med henne var att jag alltid visste att hon inte skulle bli diskad för galopp :) Tjänade pengar i 88% av starterna. När man ser henne kan man inte tro att hon är efter Al Joe. Hon är 1.62 i mankhöjd. Al Joe tror jag mätte 1.52 över manken om jag inte minns helt fel. Men en kämpe var han: 205 starter med 51 segrar! Inte många varmblod som slår det :bow:
 
Sv: Våra travisars stam!

nevas lindus
e: Indus
u: blazing sandra
e: zoot suit

madame leclerk
e: huxtible hornline
u: rikstens bella
e: zoot suit

dante my
e: affix my
u: daisy my
e: songcan
 
Sv: Våra travisars stam!

Jag har en! En helärlig som alltid kämpade när hon startade. Det bästa med henne var att jag alltid visste att hon inte skulle bli diskad för galopp :) Tjänade pengar i 88% av starterna. När man ser henne kan man inte tro att hon är efter Al Joe. Hon är 1.62 i mankhöjd. Al Joe tror jag mätte 1.52 över manken om jag inte minns helt fel. Men en kämpe var han: 205 starter med 51 segrar! Inte många varmblod som slår det :bow:

Av en händelse såg jag denna


1967 MR EGO
hingst 331 84-73-42
16,1k *15,1ak 845 520 kr

Hållbarhet är ju bara förnamnet :banana: :banana:
Ego Hanover lämnade många bra slitvagar...som många av de "gamla"...tiderna tog inte kål på dom.
 
Sv: Våra travisars stam!

Jag har en! En helärlig som alltid kämpade när hon startade. Det bästa med henne var att jag alltid visste att hon inte skulle bli diskad för galopp :) Tjänade pengar i 88% av starterna. När man ser henne kan man inte tro att hon är efter Al Joe. Hon är 1.62 i mankhöjd. Al Joe tror jag mätte 1.52 över manken om jag inte minns helt fel. Men en kämpe var han: 205 starter med 51 segrar! Inte många varmblod som slår det :bow:

det var en riktig kämpe det :bow: Var han så liten?? Kompisens märr är ju riktigt stor då med sina 160 cm :angel:
 
Sv: Våra travisars stam!

en fd.kompis hade en avkomma e. firm tribute.. fast han lever tyvärr inte idag.
 
Sv: Våra travisars stam!

Halloj!

Min skrutts stam ser ut som följer:

e: Rapido
u: Hema Quick
Morfar: Quick Pay
Farfar: Speedy Crown

han är fortfarande hingst förresten...

th_rull_0212.jpg
 
Sv: Våra travisars stam!

Zavannah Star
2003
e.Gentle Star
u.Cosmic Zamba
ue.Delvin G.Hanover

New Score
2002
e.Armbro Scorpion
u.Franceska Brodda
ue.Florida Pro


Har tyvärr ingen bra bild på dem inlagt på datorn...
 
Sv: Våra travisars stam!

*kl*

Efter att ha skummat igenom tråden tror jag inte nån har en som är släkt med mina...

Zuzzi: Såg du skrev att Jollan var efter JR Broline.. Är han släkt med Opus Broline?
 
Sv: Våra travisars stam!

Har oxå haft en svarting e. Rapido. Snygg va han, men kunde inte trava :D
 
Sv: Våra travisars stam!

min märr är oxå efter rapido.. hur är din humöret? min är nämligen en het :devil: som stannar om inte allt går som hon vill :p fast det tror jag kommer från mamman :angel:
 
Sv: Våra travisars stam!

Har en samling enligt följande.

H e. Ideal Du Gazeau-Åminne
H e. Passionant-Angie Vera
V e. Striking Sahbra-Armbro Nanny

S e. Speedy Crown-Genya Hanover
S e. Smasher-Armbro Abba
S e. Gum Ball-Posa Nilema
S e. Turbo Thrust-Hic Hammerig
S e. Lord Bentley-Kits Pride
S e. Another Nevele-Jasmin Du Gazeau
S e. Phytagoras-Swinging Lizzie
S e. Västerbo Gracias-Speedy Express
S e. Lindys Crown-Fish Basket
S e. Center Field-Catfish L.
 
Sv: Våra travisars stam!

Jo då nog kan lillen trava nog om han vill... liten men naggande god vill jag säga..... vacker som få och bara 1,50 c:a hög... :love:
 
Sv: Våra travisars stam!

min märr är oxå efter rapido.. hur är din humöret? min är nämligen en het :devil: som stannar om inte allt går som hon vill :p fast det tror jag kommer från mamman :angel:

Jo han är inte het på det viset men älskar att vara ute och sträcka på benen, när han flackar å lägger iväg i full galopp är det inte många som hänger på....:rofl: , stannar sällan( om det inte är en skitläskig vattenpöl på typ 1 decimeter så... :D )
Lite miljöskadad än, men det blir bättre... hihi.
Humöret i övrigt är ganska lugnt, så lugnt att han blir snudd på mes ibland.... Å skäller man på honom för något han gjort då ser han ut som han skulle sjunka genom jorden...
 
Sv: Våra travisars stam!

Har haft två efter Al Joe inte släkt på mamma sidan men såg ut som syskon. Ska se om jag får in kort på dem.
Den ena vann ett lopp på valla för den riktiga ägaren den andra han kom aldrig till start, han sträckte ryggen varje gång han var kvalklar.
Ville nog gå hemma det är den på bilden, ska se om jag kan gräva fram på den andra med denne var född 1989 hade majestät sund som morfar.
Bompe2.jpg
 
Sv: Våra travisars stam!

MIna Al Joe are var 158 och 154 höga så det var ganska små.
SMå köttbullar var de.
Tyvärr lever ingen idag ångrar att jag tog bort märren var inget fel på henne, men så är det
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag har möjligheten att få köpa en superfin unghäst av en gammal arbetsgivare till kraftigt nedsatt pris e. cornet obolensky som hoppar...
2
Svar
24
· Visningar
3 606
Senast: Sporthorse
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 219
Senast: Lyxzen
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 346
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp